Kirjoittaja Aihe: Xubuntu 13.10 & äänien "timeout" / äänet katoaa jos signaalia ei ole  (Luettu 6962 kertaa)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16267
    • Profiili
Nykyinen asennus on Suoraan 13.10.

Etkä käytä esimerkiksi vanhaa kotihakemistoa, jossa on edellisten asennusten asetuksia?

Esiintyykö ongelma asennuslevyn livetilassa kaikilla koneillasi?

Dominante

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Koneen tyhjennän aina kokonaan kun asennan mitä tahansa uudestaan.
NYT kuitenkin asia näyttää selvinneen. Sen jälkeen kun poistin pulseaudion ja kokeilin alsaa joka ei toiminut, asensin pulsen uudelleen ja KAPPAS KDE:ssä toimii äänet nyt heittämällä.
Ainoa mikä nyt häiritsee on verkon hitaus. Sen huomaa esim. youtubea facebookia ladatessa. Se lienee helppo korjata. Ajan kanssa asennan sitten Kubuntun. Kunhan jaksan.

KIITOS KAIKILLE YHDESSÄPOHTIJOILLE AIVORIIHESTÄ!
Jos vielä jollakin tulee mieleen että mistä moinen ongelma nyt sitten johtuisi niin antaa palaa vastausta vaan. Itse luulen että joku tuossa pulseaudion koodissa on ollut vialla 12.10 distrosta asti.

Nykyinen asennus on Suoraan 13.10.

Etkä käytä esimerkiksi vanhaa kotihakemistoa, jossa on edellisten asennusten asetuksia?

Esiintyykö ongelma asennuslevyn livetilassa kaikilla koneillasi?


Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2622
    • Profiili
Oletus ALSA:lla on 'mute' asennuksen jälkeen. Muistaakseni pulse lopettaa toimintansa pulseaudio -k. vaiktoehtoisesti killall -9 pulseaudio. rm -r ~/.config/pulse poistaa pulsen asetukset. LUbuntu ei käytä pulsea ja on muutenkin kevyt systeemi läppäriin. Itse tykkään LXDE-työpöydästä jos käyttö lähinnä netin selaamista tai musiikin kuuntelua. On minulla alustana htpc:ssä.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16267
    • Profiili
Oletus ALSA:lla on 'mute' asennuksen jälkeen. Muistaakseni pulse lopettaa toimintansa pulseaudio -k. vaiktoehtoisesti killall -9 pulseaudio.

Se käynnistyy automaattisesti uudestaan muutaman sekunnin kuluttua. Pulsen saa helpoiten pois päältä poistamalla koko pulseaudio-paketin.