Kirjoittaja Aihe: ssh nautiluksessa  (Luettu 2458 kertaa)

Wayfarer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
ssh nautiluksessa
« : 24.03.06 - klo:11.40 »
Läppärissä on SSH-serveri (FreeSSHd) pyörimässä WinXP:ssä. Ubuntu ja Gnome on paremmassa koneessa. Läppäri on kiinni reitittimessa, mutta Ubuntukone ei, eli koneet eivät ole lähiverkossa. Reitittimeen ja palomuuriin olen avannut portin 22.

Konsolista käsin pääsen tuonne läppäriin, mutta Nautilukseen en ole sitä saanut liitettyä.
Pistän siis tuon sijainnit - yhdistä palvelimeen - Palvelutyyppi: SSH. Kun tuohon pistää asetukset (oikeastaan vain IP pitäisi riittää), tulee Nautiluksessa kuitenkin seuraava virheilmoitus:

Nautilus ei voi näyttää sijaintia "sftp://193.nnn.nn.nnn:22/".
Valitse toinen näkymä ja yritä uudelleen.

Käyttäjätunnuksen lisääminen ei auta.


Konsolin kautta etäyhteys tosiaan toimii hyvin
Koodia: [Valitse]
Minä@XXX:~$ ssh 193.nnn.nn.nnn
Minä@193.nnn.nn.nnn's password:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\mmm\Desktop>


Kouluni etäyhteys kuitenkin toimii tällä yrittämälläni methoodilla sekä konsolissa että nautiluksessa, joten ei kai tämä kauheasti voi mennä vikaan?

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: ssh nautiluksessa
« Vastaus #1 : 24.03.06 - klo:18.25 »
Itse olen tehnyt näin: Sijainnit->yhdistä palvelimeen ja siitä valinnut SSH:n ja laittanut asetukset kuntoon niin siitä tulee periaatteessa oma kansio tuonne sijainnit valikkoon mistä sitä voi aina käyttää.
Oletko varma että tuo ssh serverisi tukee sftp siirtoja?

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Wayfarer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Re: ssh nautiluksessa
« Vastaus #2 : 24.03.06 - klo:20.03 »
Itse olen tehnyt näin: Sijainnit->yhdistä palvelimeen ja siitä valinnut SSH:n ja laittanut asetukset kuntoon niin siitä tulee periaatteessa oma kansio tuonne sijainnit valikkoon mistä sitä voi aina käyttää.

Siis aivan täsmälleen samoin teen minä. SSH:n valitsen, mutta sftp:// -osoite tulee nautilukseen.

Lainaus
oma kansio tuonne sijainnit valikkoon mistä sitä voi aina käyttää.

Tsekkaapa tuon kansion ominaisuuksista mikä sen sijainti on.

Lainaus
Oletko varma että tuo ssh serverisi tukee sftp siirtoja?

En... :)  Ajattelin vain kun konsolissa ottaa yhteyden, että toimis myös siirtotienä...
« Viimeksi muokattu: 24.03.06 - klo:20.09 kirjoittanut Wayfarer »

Wayfarer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Re: ssh nautiluksessa
« Vastaus #3 : 25.03.06 - klo:22.46 »
Konquerorilla näköjään toimii ihan normaalisti. Riittää kun kirjoittaa osoitteeksi sftp:// jne.
Yön lepäilyn jälkeen Nautiluskin päästää tuonne kotihakemistoon katselemaan, mutta kun klikkaa mitä tahansa kansiota auki, Nautilus kaatuu.


lettas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Re: ssh nautiluksessa
« Vastaus #4 : 30.03.06 - klo:11.23 »
Itellä nautilus sekoili breezyn aikoihin enemmän, uudelleenasennus korjasi ongelmat.