Kirjoittaja Aihe: VLC ja QuickTime-tiedostot  (Luettu 1711 kertaa)

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
VLC ja QuickTime-tiedostot
« : 04.03.07 - klo:16.51 »
Moi.
Olen kuvaillut urheilusuorituksia (kiekonheittoa) videokuviin kykenevällä still-kamerallani.
Kamera tallentaa videot QuickTIme-formaattiin (.mov)

Minun tulisi pystyä katselemaan videoita hidastusominaisuuksien kanssa ja olen huomannut että VLC Playeri olisi siihen sopiva.
Kun minulla oli vielä Dapper, niin mov-tiedostot toimivat siinä muistaakseni ihan out-of-the-box, mutta tällä edgyllä en ole saanut kuvaa näkyviin VLC Playerilla. Totem kyllä toistaa videot, mutta sillä en voi videoita hidastaa, joten se ei käy.
Miten saan VLC Playerin toistamaan taas QuickTime tiedostoja?

Pystyn kyllä konvertoimaan niitä aviksi Avidemuxilla, mutta jos voisin käyttää suoraan QuickTime tiedostoja niin se olisi paljon parempi. Jos joku tietää jonkun muun hyvän soittimen hidastumisominaisuuksien kanssa joka toistaisi QuickTimea niin sekin kelpaisi.
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: VLC ja QuickTime-tiedostot
« Vastaus #1 : 06.03.07 - klo:10.27 »
(Tämä nyt ei ole varmaan se ihan paras tapa, mutta en viitsinyt uuttakaan aihetta tehdä niin nostan tämän pinnalle itse kommentoimalla.)
Eikö kukaan ole kohdannut samaa ongelmaa. Kertokaa edes siitä jos ette muuten asiasta satu tietämään, niin en olisi ainoa maailmassa tämän ongelman kanssa.  :'(
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

immoT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 435
    • Profiili
Vs: VLC ja QuickTime-tiedostot
« Vastaus #2 : 06.03.07 - klo:20.47 »
Libquicktime0 pakettienhallinnasta

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: VLC ja QuickTime-tiedostot
« Vastaus #3 : 07.03.07 - klo:16.30 »
Libquicktime0 pakettienhallinnasta
Kiitos vastauksesta, mutta se ei ikävä kyllä auttanut. Tuo paketti minulta kyllä puuttui, mutta sen asennus ei asiaa korjannut. VLC Player toistaa edelleen vain äänet.

Ongelman diagnosoimisen helpottamiseksi testailin useita soittimia, tulokset:
Totem:        toistaa täydellisesti
Kabooble:   kuva rätisee violetin sävyissä, on rakeinen ja pysähtelee
Noatun:      sama vika kuin edellinen
Mplayer:      toistaa täydellisesti

Mplayerista tai Totemista en vain löytänyt minkäänlaisia screen-by-screen ja/tai hidastusominaisuuksia.

Asensin VLC-playeriin kaikki pluginit mitä synaptic antoi hakusanalla "vlc" mutta sekään ei ongelmaa ratkaissut.
Eihän quicktime playeriä ole linuxille vai onko? Ainakaan Applen sivuilta ei saanut.

Olisin tosi kiitollinen avusta!
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.