Kirjoittaja Aihe: Intel Dual Core -emolevyt  (Luettu 8890 kertaa)

Sarkas

  • Vieras
Vs: Intel Dual Core -emolevyt
« Vastaus #20 : 04.03.08 - klo:21.41 »
Muutenhan tuo on varsin hyvä paketti, ainut huono on tuo Windows Vista.

Kiitos vastauksesta. Pöytäkoneeseen ei onneksi tule Vistaa, vaan xp vanhasta koneesta. Kannettavassa Vista on todella hidas.

Vistaa ei minun mielestäni kannata käyttää edes gigan muistilla... :( Tässä koneessa oli giga muistia ja Vista. Nyt lisäsin muistia, mutta enpä ole käynnistänyt Vistaa sen jälkeen... ;D

Vista ei toimi kunnolla edes 2gigan muistilla, voisi sanoa minimiksi ainakin vista premiumin osalla, vaatii ainakin 4 gigaa, ehkä sitten.

Terveisin jori52

Ei merkittävää eroa ainakaan omassa koneessa, 2 gigan muistilla Vista toimii yhtä nopeasti kuin Hardykin XP nopein, helppo vertailla Vista-XP-Hardy on samalle koneelle ja samalle kiintolevylle asennettuna.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Intel Dual Core -emolevyt
« Vastaus #21 : 04.03.08 - klo:21.45 »
Muutenhan tuo on varsin hyvä paketti, ainut huono on tuo Windows Vista.

Kiitos vastauksesta. Pöytäkoneeseen ei onneksi tule Vistaa, vaan xp vanhasta koneesta. Kannettavassa Vista on todella hidas.

Vistaa ei minun mielestäni kannata käyttää edes gigan muistilla... :( Tässä koneessa oli giga muistia ja Vista. Nyt lisäsin muistia, mutta enpä ole käynnistänyt Vistaa sen jälkeen... ;D

Vista ei toimi kunnolla edes 2gigan muistilla, voisi sanoa minimiksi ainakin vista premiumin osalla, vaatii ainakin 4 gigaa, ehkä sitten.

Terveisin jori52

Niin no, en ole kokeillut...vielä kahdella gigalla. Mutta eikös 32-bittisellä tule ongelmia neljän gigan muistilla?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Intel Dual Core -emolevyt
« Vastaus #22 : 04.03.08 - klo:22.26 »
Muutenhan tuo on varsin hyvä paketti, ainut huono on tuo Windows Vista.

Kiitos vastauksesta. Pöytäkoneeseen ei onneksi tule Vistaa, vaan xp vanhasta koneesta. Kannettavassa Vista on todella hidas.

Vistaa ei minun mielestäni kannata käyttää edes gigan muistilla... :( Tässä koneessa oli giga muistia ja Vista. Nyt lisäsin muistia, mutta enpä ole käynnistänyt Vistaa sen jälkeen... ;D

Vista ei toimi kunnolla edes 2gigan muistilla, voisi sanoa minimiksi ainakin vista premiumin osalla, vaatii ainakin 4 gigaa, ehkä sitten.

Terveisin jori52

Ei merkittävää eroa ainakaan omassa koneessa, 2 gigan muistilla Vista toimii yhtä nopeasti kuin Hardykin XP nopein, helppo vertailla Vista-XP-Hardy on samalle koneelle ja samalle kiintolevylle asennettuna.

Erohan ilmenee vasta sitten kun on asenneltu paljon ohjelmia koneelle.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Intel Dual Core -emolevyt
« Vastaus #23 : 05.03.08 - klo:09.40 »
Vistaa ei minun mielestäni kannata käyttää edes gigan muistilla... :( Tässä koneessa oli giga muistia ja Vista. Nyt lisäsin muistia, mutta enpä ole käynnistänyt Vistaa sen jälkeen... ;D
kaverilla ei riitä edes 2 gigaa kunnolla, voi olla tosin myös prossusta kiinni, 64Athlon 4000+ ei ole parhaasta päästä.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Intel Dual Core -emolevyt
« Vastaus #24 : 05.03.08 - klo:09.44 »
Niin no, en ole kokeillut...vielä kahdella gigalla. Mutta eikös 32-bittisellä tule ongelmia neljän gigan muistilla?
joo, säätämällä 32bit version saa kai tukemaan vähän enemmän kuin sen 3.3 gigaa

hirvittävä ero 32bit ja 64bit versioiden välillä mitä tulee muistinosoitus kykyyn.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

vesap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Intel Dual Core -emolevyt
« Vastaus #25 : 05.03.08 - klo:11.28 »

Olen hankkimassa pöytäkonetta, hinnaltaan n. 500 euroa. Haluaisin että emolevyssä olisi dvi-liitäntä, en kuitenkaan huomannut DQ965GF:ssä sellaista. Kannattaisiko ostaa Intel DG33TL?

Muistia koneeseen tulisi 2x1 GB 800 MHz, prosessori E6550, kotelo Antec NSK 4000 + 500 W Fortron, kiintolevy 320 GB. Olisiko kenelläkään kommentteja osien järkevyydestä?

Mulla on lähelle toi paketti käytössä. Ostin tämän vuoden alussa. Muistina on 667MHz. Kotelo taitaa olla vaan erivärinen(mulla on harmaa etumaski muuten musta). Asennus meni heittämällä. Konetiedot allekirjoituksessa.
« Viimeksi muokattu: 05.03.08 - klo:11.31 kirjoittanut vesap »

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Intel Dual Core -emolevyt
« Vastaus #26 : 27.03.08 - klo:22.59 »
Olen hankkimassa pöytäkonetta, hinnaltaan n. 500 euroa. Haluaisin että emolevyssä olisi dvi-liitäntä, en kuitenkaan huomannut DQ965GF:ssä sellaista. Kannattaisiko ostaa Intel DG33TL?
Muistia koneeseen tulisi 2x1 GB 800 MHz, prosessori E6550, kotelo Antec NSK 4000 + 500 W Fortron, kiintolevy 320 GB. Olisiko kenelläkään kommentteja osien järkevyydestä?
Mulla on lähelle toi paketti käytössä. Ostin tämän vuoden alussa. Muistina on 667MHz. Kotelo taitaa olla vaan erivärinen(mulla on harmaa etumaski muuten musta). Asennus meni heittämällä. Konetiedot allekirjoituksessa.

Hinnaksi tuli sitten 549 e, prosessori vaihtui hieman nopeampaan, kovalevy pienempään (250 Gt). 64-bittisen asennus meni hyvin, mutta näyttö välkkyy ja mustenee silloin tällöin. Otin tehosteet pois käytöstä. Täytyy selvitellä sitä myöhemmin. Windows xp:n laitan virtual boxiin, ei tarvitse käynnistää konetta uudelleen koko ajan.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate