Ubuntun kehittäminen ja yhteisö > Ubuntun kehitysversio

Ubuntu 18.04 LTS Bionic Beaver

<< < (28/28)

nm:

--- Lainaus käyttäjältä: Kullervo - 31.07.18 - klo:10.08 ---Nyt kun tämän 18.04 LTS kuherruskuukausi alkaa olla ohi, niin on aika luopua edellisestä 16.04 asennuksesta.
Miten poistan vanhan juuriosion menettämättä uuden version käynnistyslataajaa (grub)?

päätteen historiasta näen:

--- Koodia: ---sudo grub-install /dev/nvme0n1
sudo update-grub

--- Koodi päättyy ---
Olen asentanut grubin /dev/nvme0n1 levylle ja ilmeisesti sen alkuun.

Siis miten toimin aloittaakseni 16.04 poiston?

--- Lainaus päättyy ---

Komenna nuo uudessa 18.04:ssä ja varmista että järjestelmä käynnistyy edelleen. Sitten voit vapaasti poistaa 16.04:n juuriosion.

Kullervo:

--- Lainaus käyttäjältä: nm - 31.07.18 - klo:15.20 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kullervo - 31.07.18 - klo:10.08 ---Nyt kun tämän 18.04 LTS kuherruskuukausi alkaa olla ohi, niin on aika luopua edellisestä 16.04 asennuksesta.
Miten poistan vanhan juuriosion menettämättä uuden version käynnistyslataajaa (grub)?

päätteen historiasta näen:

--- Koodia: ---sudo grub-install /dev/nvme0n1
sudo update-grub

--- Koodi päättyy ---
Olen asentanut grubin /dev/nvme0n1 levylle ja ilmeisesti sen alkuun.

Siis miten toimin aloittaakseni 16.04 poiston?

--- Lainaus päättyy ---

Komenna nuo uudessa 18.04:ssä ja varmista että järjestelmä käynnistyy edelleen. Sitten voit vapaasti poistaa 16.04:n juuriosion.

--- Lainaus päättyy ---
Nimenomaan 18.04 päätteen historiassa on että olen jo komentanut.
No vara ei venettä kaada. Komennan uudestaan.

Kullervo:
Kiitos nm.
Onnistuihan tuo loistavasti!

juhisi:
Tälläistä... https://www.mikrobitti.fi/2018/07/britannian-kyberturvallisuuskeskus-julkaisi-ohjeet-nain-suojelet-yksityisyyttasi-ja-parannat-tietoturvaa-ubuntu-18-04-ltsssa/

kx:
Päivitin juuri tänään 16.04 lts:n versioon 18.04.01 LTS, jota kone tarjosi.

Kokonaisaikaa meni 2 tuntia tälle vanhalle Amilolle.
Kaikki näyttää pelaavan ongelmitta. Päivityksen aikana tuli 2 valintapaikkaa. Kummassakaan en ymmärtänyt kysymykstä, joten vastasin umpimähkään. Eka valintakysymys oli jotain, että "säilytetäänkö vanhat asennukset" ja toinen oli, että "miten käsitellään ::.20  jotain...?" , Kumpaankin vastasin vain painamalla enter. 2650 uutta pakettia asennettiin ja 290 vanhaa tuhottiin.

Jos joku päivittäessään kohtaa samat kysymykset, niin voisi kertoa, mitä siinä kohtaa itse asiassa valitaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta