Kirjoittaja Aihe: Polar Pro Trainer 5 ja irDA[Ratkaistu]  (Luettu 1331 kertaa)

TMD106

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Polar Pro Trainer 5 ja irDA[Ratkaistu]
« : 21.05.14 - klo:23.21 »
Polar Pro Trainer 5 toimii Winessä hyvin. Sain kalenterin toimimaan kunnolla kun hain Polarin sivuilta manuaalisesti päivityksen(zip file) ja asensin sen.
irDA toimii kun sen käynnistää päätteeltä (sudo irattach irda0 -s). Hyvä että edes näin toimii, on kuitenkin kysyttävä eikö sitä saa käynnistymään automaattisesti kun se tungetaan USB porttiin? Olen kuullut huhuja että on olemassa käyttöjärjestelmiä (W-alkuisia)jossa näin tapahtuu.
Ircp Tray kuvake on käynnistimessä mutta siitä ei tapahdu mitään.


Lisätty otsikkokenttään ratkaistu. - Karvameduusa
« Viimeksi muokattu: 23.05.14 - klo:17.42 kirjoittanut Karvameduusa »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16272
    • Profiili
Vs: Polar Pro Trainer 5 ja irDA
« Vastaus #1 : 22.05.14 - klo:19.28 »
USB-IRDA-sovittimet toimivat suoraan Ubuntu 14.04:ssä, jossa on udev-sääntö irattachin automaattista ajoa varten.


Vanhemmissa Ubuntuissa voit itse luoda tiedoston /etc/udev/rules.d/40-irda-utils.rules. Käynnistä tekstieditori pääkäyttäjänä päätteen kautta:

Koodia: [Valitse]
sudo -i gedit /etc/udev/rules.d/40-irda-utils.rules
Kopioi tiedoston sisällöksi tämä:

Koodia: [Valitse]
## Rules to handle USB-IrDA adapters

SUBSYSTEM=="net", SUBSYSTEMS=="usb", ACTION=="add", ATTR{type}=="783", RUN+="/sbin/start-stop-daemon --start --quiet --pidfile /var/run/irattach.pid --startas /usr/sbin/irattach -- $env{INTERFACE} -s"

SUBSYSTEM=="net", SUBSYSTEMS=="usb", ACTION=="remove", KERNEL=="irda*", RUN+="/sbin/start-stop-daemon --stop --quiet --oknodo --name irattach --pidfile /var/run/irattach.pid"

Tallenna tiedosto ja käynnistä järjestelmä uudelleen.

TMD106

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Polar Pro Trainer 5 ja irDA
« Vastaus #2 : 22.05.14 - klo:23.28 »
Toimii, kiitos taas. Eipä tuota nyt ihan heti olisi itse keksinyt.
12.04 LTS käytössä, päivitetään heinäkuussa sitten kun tarjotaan.