Kirjoittaja Aihe: Videon toisto ongelmia  (Luettu 2061 kertaa)

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Videon toisto ongelmia
« : 25.04.08 - klo:22.49 »
Päivitin eilen 8.04 versioon, ja olin tyytyväinen (mitä nyt boot on vähän hitaampi). Ainoa ongelma on että rm ja rmvb tiedostot eivät halua näkyä, vaikka ääni kuuluu. Tälläinen error tuli vastaan: "Cannot find codec matching selected -vo and video format 0x30345652". Tätä ongelmaa ei ollut 7.10.

No, nyt tuli myös toinen ongelma. Yhtäkkiä vaan ei yksikään video/ääni tiedosto antanut kuulua itsestään. Käytin tosin Totemia, ja Mplayerilla ääni toimi hyvin, mutta olen tottunut käyttämään Mplayeria elokuvasoittimena, en äänentoistoon. Kun avaan jonkin musiikkikappaleen, tämä vain jäätää paikallaan, ja jos kelaan eteenpäin, kuviot alkavat pyöriä mutta ääntä ei kuulu eikä kappale etene. Tosin en tiedä olisiko tämä jollain tavalla väliaikaista, että korjaautuuko tämä bootin jälkeen. Tätä ongelmaa ei ollut ainakaan muutama tunti sitten.

P.S: Huomasin että ogg-videot kyllä näkyvät, mutta ei niissä ole muutenkaan ääntä.

Toivon kovasti apua sillä tykkään kuunnella musiikkia ja koodata samaan aikaan. Joskus videoitakin on mukava katsella samaan aikaan kun koodaan. Kiitos!

EDIT: No, musiikkia voin kuunnella ainakin nyt, kun boottasin (en tiedä oliko sillä /etc/modprobe.d/alsabase -> options snd-hda-intel model=acer mitään vaikutusta mutta sitä ei olllut niin...). Nyt ongelma ei ole niin vakava, mutta haluaisin silti apua tuohon rm ja rmvb tiedostojen toistoon.
« Viimeksi muokattu: 25.04.08 - klo:23.19 kirjoittanut erakko »

Stanner

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Videon toisto ongelmia
« Vastaus #1 : 25.04.08 - klo:23.50 »
Päivitin eilen 8.04 versioon, ja olin tyytyväinen (mitä nyt boot on vähän hitaampi). Ainoa ongelma on että rm ja rmvb tiedostot eivät halua näkyä, vaikka ääni kuuluu. Tälläinen error tuli vastaan: "Cannot find codec matching selected -vo and video format 0x30345652". Tätä ongelmaa ei ollut 7.10.

Milläs playerilla siis noita yrität katsella? Toistaako mplayer nuo?

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Vs: Videon toisto ongelmia
« Vastaus #2 : 26.04.08 - klo:10.26 »
Milläs playerilla siis noita yrität katsella? Toistaako mplayer nuo?
Mplayer Movie Playerillä. Ääni kuuluu mutta kuvaa ei näy, ja se heittää tuon errorin.