Ubuntun käyttö > Ubuntu tietokoneissa

Firestarterin asetukset kuntoon?

(1/3) > >>

Sledgehammer:
Mulla firestarter blokkaa koko ajan joitain yhteyksiä. Pitääkö palomuurille määritellä kaikki ohjelmat mitkä saavat luvan päästä nettiin? Saakos jotenkin tietää mitä oudot yhteydet ovat jotka firestarter kylläkin blokkaa?


edit. Huomasin muuten että suurimmassa osassa sourcena ja blokatuissa yhteyksissä oma ip:ni.. Saanko siis laittaa Inbound ja Outbound fraffic policyyn oman ip:ni?

janne:

--- Lainaus käyttäjältä: Sledgehammer - 06.01.06 - klo:17.21 ---Mulla firestarter blokkaa koko ajan joitain yhteyksiä. Pitääkö palomuurille määritellä kaikki ohjelmat mitkä saavat luvan päästä nettiin?
--- Lainaus päättyy ---

??
miten tämä näkyy?
itselläni ei ole mitään outbound-sääntöjä ja policy on 'permissive by default'.


--- Lainaus käyttäjältä: Sledgehammer - 06.01.06 - klo:17.21 ---Saakos jotenkin tietää mitä oudot yhteydet ovat jotka firestarter kylläkin blokkaa?
--- Lainaus päättyy ---

kyllä ne kaikki tulevat logiin jos on asettanut loggauksen päälle. tietysti ajamalla sitä koko ajan, näkee tapahtumat siitä klistäkin, mutta minusta se on turhaa.


--- Lainaus käyttäjältä: Sledgehammer - 06.01.06 - klo:17.21 ---edit. Huomasin muuten että suurimmassa osassa sourcena ja blokatuissa yhteyksissä oma ip:ni.. Saanko siis laittaa Inbound ja Outbound fraffic policyyn oman ip:ni?

--- Lainaus päättyy ---

kyllä kai kaikissa eventeissä sinun IP:si on joko lähteenä tai kohteena, ei kai liikenne muuten sinun konettasi koskisikaan.

Sledgehammer:
Siis tä? Ei mulla ole firestarterissa mitään permissive by default -toimintoa.. Firestarter on versio 1.0.3..

janne:

--- Lainaus käyttäjältä: Sledgehammer - 06.01.06 - klo:18.17 ---Siis tä? Ei mulla ole firestarterissa mitään permissive by default -toimintoa.. Firestarter on versio 1.0.3..

--- Lainaus päättyy ---

sama versio minullakin, eiköhän se ole ihan samasta repositorystäkin.

tuo asetus mistä puhuin löytyy Policy välilehdeltä kun Editing kohdan comboboxista valitsee Outbound traffic policy -> conboboxin alle ilmestyy kaksi radio buttonia joista tuo on ensimmäinen.

et tosin vastannut kysymykseeni siitä miten tuo blokkaaminen näkyy käytännössä?

Sledgehammer:
Joo nyt mä löysin ton ja olishan se pitänyt löytää ilman kyselemistäkin  ;D

Niin se blokkaus näkyy et tonne events välilehdelle alkaa ilmestymään paljon yhteyksiä joita palomuuri blokkailee.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta