Ubuntu Suomen keskustelualueet
Muut alueet => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: Tuxer - 15.11.07 - klo:10.35
-
Näyttää siltä että kohta palataan reaaliaikaisessa 3D-grafiikassa takaisin siihen tilaan, jossa oltiin ennen 3D-näytönohjaimia. Prosessori (tai oikeammin tukku niitä) suorittaa laskennan ja näytönohjaimen tehtävä on ainoastaa näyttää kuva. Intel käytti kahdeksan ytimen suoritinta mutta parin vuoden sisällä tämä voisi olla kuluttaja-tasolla. Ja kaiken lisäksi grafiikka tehdään säteenseurannalla, joten laatukin paranee kovasti.
http://blogs.intel.com/research/2007/10/real_time_raytracing_the_end_o.html
-
Ja kaiken lisäksi grafiikka tehdään säteenseurannalla, joten laatukin paranee kovasti.
Asiasta kukkaruukkuun. Tässä Quake3 Raytracella (http://graphics.cs.uni-sb.de/~sidapohl/egoshooter/) :)
-
Kah, kaippa siinäkin puolensa olisi.
-
Johonkinhan ne kasvavat tehot on upotettava :)
Kah, kaippa siinäkin puolensa olisi.
Voisin kuvitella että pelien porttaus eri käyttöjärjestelmille ainakin helpottuisi.
-
Voisin kuvitella että pelien porttaus eri käyttöjärjestelmille ainakin helpottuisi.
Aivan. Tämä voisi poistaa linuxistakin yhden ongelman joka sillä on aina ollut: pelaaminen.
Sitten vain mielenkiinnolla odottamaan mitä idioottimaisia standardeja microsoft taas keksii sen estämiseksi, ettei pelejä voisi pelata kuin vain windowsilla.
-
koskakohan ne rakentavat 3d -monitorin, esimerkiksi jonkinlainen "kristallipallo" voisi tulla kyseeseen, ei 2d -monitorilla oikeaa 3d:tä saada aikaan.
-
Kyllä 2d-monitorilla 3d-kuvaa pystyy luomaan. Perusidea on ollut viimeaikoina, että kuvapikseli ei säteile samaa valoa kaikkiin suuntiin. vaan kahta erilaista. Näytössä on kiinni laite, joka kertoo näytölle, mistä suunnasta löytyy vasempaa silmää, mistä oikeaa. Tekniikka toimii, kun silmäparien lukumäärä pysyy pienenä, elokuvateattereissa ei siis tulla vähään aikaan moista näkemään.
-
Kyllä 2d-monitorilla 3d-kuvaa pystyy luomaan. Perusidea on ollut viimeaikoina, että kuvapikseli ei säteile samaa valoa kaikkiin suuntiin. vaan kahta erilaista. Näytössä on kiinni laite, joka kertoo näytölle, mistä suunnasta löytyy vasempaa silmää, mistä oikeaa. Tekniikka toimii, kun silmäparien lukumäärä pysyy pienenä, elokuvateattereissa ei siis tulla vähään aikaan moista näkemään.
ehkä näin, mutta silmille moinen ei varmaankaan tee hyvää, varsinkaan jos silmät sattuvat karsastamaan kuten minulla.
-
Kohta meillä on kaikilla jonkinsortin fogscreenit asunnoissamme ja napin painalluksella koko asunto muuttuu näytöksi :P
-
Kohta meillä on kaikilla jonkinsortin fogscreenit asunnoissamme ja napin painalluksella koko asunto muuttuu näytöksi :P
Kelpais siinä kuutiota pyöritellä ja sade-efektiä katella neljän seinän kokosella näytöllä!!! :D
-
Voi hyvin mennäkin tohon prosessorikeskeisempään suuntaan. Fysiikkakortit on myös tulossa ja ainakin Crisis muistaakseni tukee niitä, jahka nyt ensin ilmestyy. Mielenkiinnolla odotan, vaikka vannoutunut konsoli-ihminen olenkin.
-
Voi hyvin mennäkin tohon prosessorikeskeisempään suuntaan. Fysiikkakortit on myös tulossa ja ainakin Crisis muistaakseni tukee niitä, jahka nyt ensin ilmestyy. Mielenkiinnolla odotan, vaikka vannoutunut konsoli-ihminen olenkin.
A) Fysiikkakortit olivat floppeja, ei crysiskään niitä tue.
Jos on tehokas prossu (eli ei mikään pena kolmonen) niin ei tuolla fysiikkakortilla tee oikein mitään.