Kirjoittaja Aihe: Vista  (Luettu 31775 kertaa)

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #80 : 21.10.06 - klo:11.46 »
Itselläni Vista kyllä ostoslistalla ja ihan innokkaana odottelen käyttöönottoa. Näytönohjain ei kyllä pelaamiseen riitä, mutta sen takia PS3:n olen ajatellut hommata. Jos floppi, niin XBox360 tai Wii kelpaisivat myös hyvin.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #81 : 21.10.06 - klo:11.53 »
Itselläni Vista kyllä ostoslistalla ja ihan innokkaana odottelen käyttöönottoa.
Tuo ei ollut yllätys, ainakaan minulle  :D  ;)

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #82 : 21.10.06 - klo:12.02 »
Tuo ei ollut yllätys, ainakaan minulle  :D  ;)

Heh, olen nähtävästi toitottanut Vistasta ihan tarpeeksi (tai siis liikaa)...? ;)

Nosiis... Itselläni oli kyllä 10v sitten "M$:n Winblow$ $uck!" meininkiä, mutta kyllähän se sitten ajan myötä hävinnyt. Windows on enää käyttöjärjestelmä muiden joukossa ja ainakin omasta mielestäni ihan hyvä sellainen, kunhan perusasiat ensin hoitaa kuntoon.
Ääääh, turhaa tilitän, ette usko kuitenkaan .. ;)

moonstone

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #83 : 21.10.06 - klo:14.50 »
Windows on enää käyttöjärjestelmä muiden joukossa ja ainakin omasta mielestäni ihan hyvä sellainen, kunhan perusasiat ensin hoitaa kuntoon.

Tämä onkin juuri se syy miksen minä tule vistaa ostamaan. Linux jakeluista kun löytyy kaikille jotain, enkä tarvitse mitään sellaista softaa joka löytyisi vaan windows alustalle. Jos joskus ajattelen enemmän tehdä video/äänityksiä niin sitten pitää säästää rahat mäkkiin.

Pelikonsoli on pelaamiseen ja kotoa löytyy Gamecube ja joulukuussa Wii :)

tBa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #84 : 21.10.06 - klo:15.03 »
Eikös Apple harrasta ihan samaa hommaa, eli ei ole laillista käyttää koneen mukana tullutta käyttistä toisessa omenassa (en tiedä olenko oikeassa, mutta näin muistelen). Itse olen sitä mieltä, että PC-puolella pitäisi kyllä olla mahdollista käyttää ostamaansa (jos siis on erikseen ostetusta kyse) käyttistä yhdessä (missä tahansa) koneessa kerrallaan. Sen ymmärrän kyllä, ettei haluta antaa lupaa asentaa samaa käyttistä yhdellä lisenssillä moneen koneeseen.
Apple toimitaa koneiden mukana palautus- CD:t, jotka toimii vain tietyssä konemallissa. Eli jos olet ostanut 1,33GHz iBookin, levyt käy kaikkiin saman revision iBookkeihin mutta eivät esim. iMacceihin. Lisenssiehdoista en tiedä, mutta tämähän on ihan naurettavan helppoa ohittaa- buuttaa vaan asennettavan koneen firewiren target-modeen (siis niin että se näkyy isäntäkoneelle firewire- levynä) ja kloonaa isäntäkoneen levyn kohdekoneeseen. Käy ja kukkuu!
There are only IO kind of people. Those who understand binary, and those who don't. (so what are the other 8, then?)

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #85 : 21.10.06 - klo:16.29 »
Itselläni oli kyllä 10v sitten "M$:n Winblow$ $uck!" meininkiä
Ei mulla mitään Windows sucks meininkiä ole, en vaan pidä k.o käyttöjärjestelmästä, sen käytöstä ja ominaisuuksista tai niiden puutteista. Enkä voi puhua kuin XP:stä ja sen edeltäjistä. Vistaa en ole kokeillut, enkä näe mitään syytä tuhlata rahojani siihen varsinkaan tollasilla lisenssiehdoilla. Aivan järjetöntä jos tarjolla on ilmaisia käypiä softia. Kyllä sille rahalle muutakin käyttöä löytyy.

Jos olis tarve pelailla, ostasin konsolin, en Vistaa.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #86 : 21.10.06 - klo:16.42 »
Vistaa en ole kokeillut, enkä näe mitään syytä tuhlata rahojani siihen varsinkaan tollasilla lisenssiehdoilla.

Ei sitä tietenkään kannata hankkia, jos sille ei löydy käyttöä.

Aivan järjetöntä jos tarjolla on ilmaisia käypiä softia. Kyllä sille rahalle muutakin käyttöä löytyy.

Nooh, en nyt osaa sanoa onko niin järjetöntä, koska onhan Windowssillakin puolensa. Eikä kukaan tunnu ajattelevan OSX:stä noin vaan ainoastaan Windowssista :-/.

Siis en mikään Windows intoilija ole ja olen käyttänyt Linuxia 10v työkoneeni käyttöjärjestelmänä. Itse hommaan Windowsin C#/.NET kehitystyöhön.

Pelikoneeksi olen hommaamassa konsolin. Saa nyt nähdä, että minkä ...

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #87 : 21.10.06 - klo:16.44 »
Tämä onkin juuri se syy miksen minä tule vistaa ostamaan. Linux jakeluista kun löytyy kaikille jotain, enkä tarvitse mitään sellaista softaa joka löytyisi vaan windows alustalle.

Uskon kyllä, että monet pärjäisivät Linuxilla mainiosti. Mutta jokapäiväisessä käytössä saattaa kuitenkin tulla ongelmia (toimimattomat laitteet/ajurit, web-sivut, yms.), minkä takia en Linuxia esimerkiksi naapureilleni suosittele. En jaksa toimia heidän helpdeskinä.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #88 : 21.10.06 - klo:17.05 »
Nooh, en nyt osaa sanoa onko niin järjetöntä, koska onhan Windowssillakin puolensa. Eikä kukaan tunnu ajattelevan OSX:stä noin vaan ainoastaan Windowssista :-/.
No juu, osalle se Linuxin käytön syy on raha, osalle ideologia. Itse siirryin ilmaisuuden ja kiinnostuksen takia ja nyt homma alkaa luisua tuonne ideologian puolelle (olen siis menettämässä vähänkin järkeni), vaikka en edes ole vielä täysin vakuuttunut, että avoin koodi on nykyisen kaltaisessa maailmassa meidän kaikkien etu. Näin siis haluaisin uskoa kuitenkin - minusta on siis tullut Ubuntumusilimi (terveisiä Tonylle).

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #89 : 21.10.06 - klo:17.09 »
Eikä kukaan tunnu ajattelevan OSX:stä noin vaan ainoastaan Windowssista :-/.
Nyt oli kyse Vistasta/Windowssista. En ostaisi Macciakään samasta syystä.

No juu, osalle se Linuxin käytön syy on raha, osalle ideologia.
Tai käyttöjärjestelmän ominaisuudet.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #90 : 21.10.06 - klo:17.23 »
Tai käyttöjärjestelmän ominaisuudet.
Ehdottomasti! Minulle oikeastaan ne kaikki kolme (siis ideologia, ominaisuudet ja raha - en siis tarkoittanut kolmea ominaisuutta...).
« Viimeksi muokattu: 21.10.06 - klo:17.28 kirjoittanut Dr. G. »

moonstone

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #91 : 21.10.06 - klo:17.58 »
Uskon kyllä, että monet pärjäisivät Linuxilla mainiosti. Mutta jokapäiväisessä käytössä saattaa kuitenkin tulla ongelmia (toimimattomat laitteet/ajurit, web-sivut, yms.), minkä takia en Linuxia esimerkiksi naapureilleni suosittele. En jaksa toimia heidän helpdeskinä.

Sama juttu. Naapureille voin ubuntun asentaa, jos tiedän tarkkaan heidän käyttötarpeensa en muuten. Helpdeskinä olo naapureille ja tutuille ottaa päähän ankarasti.

Edit. Olen kyllä huomannut sen, että jos tietokonetta vähän käyttäneille selittää, että jokin homma ei toimi tai toimii eritavalla he hyväksyvät sen ilman mukinoita. Itse suhtaudun kyllä aina kriittiisesti kaikkeen ja haluan, että kaikki mahdollinen toimisi nyt ja heti :).

Esim. tuttuni kysyi, että miksi linuxille on vaan flash 7 ja jotkin nettivideot ei toimi sanoin vastaukseksi, että flashin omistaa adobe ja wmv formaatin omistaa microsoft ja he eivät ole tarjonneet vielä avoimille softille mahdollisuutta käyttää näitä ominaisuuksia. Tuttuni tyytyi tähän vastaukseen, koska ei halunnut maksaa kahtasataa euroa windowssista ja virustorjuntaohjelmista. Warettamaan en ala.
« Viimeksi muokattu: 21.10.06 - klo:18.05 kirjoittanut moonstone »

ZenX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #92 : 21.10.06 - klo:19.52 »
Vielä tuonne edelliselle sivulle viitaten: Ainakin Bit-Tech.netissä arvioitiin/maalailtiin Vista ULTIMATE-editionin hinnaksi tätä 400euroa tai usd:tä, parikymppiä ei tossa mittakaavassa enää tunnu. Sitäpaitsi jos käyttää GIMPiä, OpenOfficea sunmuita, niin vaihtaa mieluummin Linuxiin. Tämä on siis taas pelkkää sotapropagandaa Windowsin monopoliasemaa vastaan :P

desmothenes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #93 : 27.10.06 - klo:20.29 »
siinä mun mielipide winukasta 8)
http://www.freewebtown.com/desmothenes/ubuntu/Tausta.png
(vähän on kyl huonosti muokattu mutta idea on tärkein ;))

ZenX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #94 : 27.10.06 - klo:23.02 »
Typo tossa ekassa kuplassa :P

desmothenes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #95 : 28.10.06 - klo:18.20 »
Typo tossa ekassa kuplassa :P
no vooi eei ::)

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #96 : 29.10.06 - klo:10.49 »
Doniin, Vista RC1 pyörii Vmwaressa. Täytyy myöntää että Aero teema on luonnossa hienon näkönen. Shoteissa ei saanut ihan oikeaa kuvaa siitä. Pakko totakin on opetella käyttämään kun se kohta löytyy joka masiinasta.


tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #98 : 31.10.06 - klo:14.28 »
Windows Vista Sounds


Jotenkin pahaenteistä pistää kriittinen pyssäys ekaksi esiteltäväksi ääneksi...
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Qwerty

  • Vieras
« Viimeksi muokattu: 09.11.06 - klo:10.26 kirjoittanut Qwerty »