Kirjoittaja Aihe: Asus WL-167G WLAN  (Luettu 8072 kertaa)

Iekki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #20 : 01.10.08 - klo:22.09 »
kyllä tuo linkki toimii.
Koodia: [Valitse]
wget http://rt2x00.serialmonkey.com/rt2570-cvs-daily.tar.gz

mut jos tikku ei toimi niin miten se voi päästä tonne? Ihmeellisintä on et kyl tikku löytää kaikkia muita verkkoja mut ei tota omaa

Näitten perusteella tikku kyllä tomii, mutta jotkin asetukset sulla ei ole kohdalleen. Korostan että on oltava samat tiedot molemmissa sekä Wippiesin että ubuntun asetuksissa!

MAC suodatuksista minulla ei ole mitään "hajua", mitä ne on... kuitenkin yhteys toimii?!

Tarkista nyt vielä ne asetukset antamani ohjeen mukaan ja huomioi se miten (millaiset) ne on siellä Wippies sivulla, eihän kaikilla ole välttämättä samalla tavalla, kun laitteitakin on erilaisia.

Jos muu ei auta niin lähetä tiedot tänne, niin yritetään antaa uudet "rautalanka" ohjeet!



Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #21 : 02.10.08 - klo:07.00 »
"Piilotettu essid" on verkon nimi, joka on piilotettu muilta. WLAN tukiasema ei lähetä verkonnimeä, mutta omat WLAN laitteet löytävät sen. MAC on laitteen tunniste, populistisesti sanottuna "sähköinen nimi". MAC suodatus asetetaan päälle WLAN tukiasemassa. Siellä on yleensä kohta tai osio, jonne kirjoitetaan niiden laitteiden MAC osoitteet, joilla on lupa liittyä verkkoon ao WLAN tukiaseman kautta. Tuossa ohessa oman koneen komennolla "ifconfig" tulostama tieto. Kohdassa HWaddr on läppärini WLAn kortin MAC-osoite.

Koodia: [Valitse]
wlan0     Link encap:Ethernet  HWaddr 00:14:a5:45:d5:3a 
          inet addr:192.168.1.33  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::214:a5ff:fe45:d53a/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:1151 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:1315 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:648664 (633.4 KB)  TX bytes:249620 (243.7 KB)
terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #22 : 02.10.08 - klo:08.59 »
"Piilotettu essid" on verkon nimi, joka on piilotettu muilta. WLAN tukiasema ei lähetä verkonnimeä, mutta omat WLAN laitteet löytävät sen.

Harvoin edes omat laitteet havaitsevat sitä piilotettua verkkoa, mutta siihen voi yhdistää käsipelillä.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #23 : 03.10.08 - klo:15.31 »
Tähän wippies boxiin ei pääse suoraan vaan netin kautta, joten säädötkin lienevät rajalliset. En ole niihin mihinkään koskenut, paitsi että vaihdoin verkon nimen. Läppärillä missä xp ei ongelmia päästä omaan verkkoon.

Yleensä verkkolaitteisiin laitetaan asetukset selaimen kautta, eipä se rajallisuudesta mitään kerro. Mutta oletko siis päässyt xp:n puolelta verkkoon vielä nimen vaihdon jälkeenkin?

"Piilotettu essid" on verkon nimi, joka on piilotettu muilta. WLAN tukiasema ei lähetä verkonnimeä, mutta omat WLAN laitteet löytävät sen.

Harvoin edes omat laitteet havaitsevat sitä piilotettua verkkoa, mutta siihen voi yhdistää käsipelillä.


Ei kai sitä omienkaan laitteiden luulisi havaitsevan milloinkaan? Itse olen pitänyt verkon näkyvillä. Jos joku sinne wpa2:sta huolimatta tulee, niin saa jo tullakin.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #24 : 03.10.08 - klo:15.59 »
Testasin juuri äsken oman kotiverkon kanssa. Menin kaapelilla kiinni modemiin, piilotin verkkonimen, tulin pois modemin asetuksista. Kaapeli irti läppäristä. Annoin läppärille komennon "käynnistä uudelleen". Läppäri boottasi uudelleen ja olin kotiverkossa automaattisesti. Tässä sitä kirjoitellaan. No problem.  terveisin Timo

   
"Linux, made in Finland"

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #25 : 03.10.08 - klo:16.03 »
Oliko matkakäyttötila päällä? Jos se verkon nimi on asetuksissa ylhäällä, niin kyllähän se silloin yhdistää.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #26 : 03.10.08 - klo:16.11 »
Jep, matkatila käytössä. En ole muutellut verkon asetuksia, samat vanhat..... terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

starlion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #27 : 03.10.08 - klo:17.59 »
Tähän wippies boxiin ei pääse suoraan vaan netin kautta, joten säädötkin lienevät rajalliset. En ole niihin mihinkään koskenut, paitsi että vaihdoin verkon nimen. Läppärillä missä xp ei ongelmia päästä omaan verkkoon.

Yleensä verkkolaitteisiin laitetaan asetukset selaimen kautta, eipä se rajallisuudesta mitään kerro. Mutta oletko siis päässyt xp:n puolelta verkkoon vielä nimen vaihdon jälkeenkin?

"Piilotettu essid" on verkon nimi, joka on piilotettu muilta. WLAN tukiasema ei lähetä verkonnimeä, mutta omat WLAN laitteet löytävät sen.

Harvoin edes omat laitteet havaitsevat sitä piilotettua verkkoa, mutta siihen voi yhdistää käsipelillä.


Ei kai sitä omienkaan laitteiden luulisi havaitsevan milloinkaan? Itse olen pitänyt verkon näkyvillä. Jos joku sinne wpa2:sta huolimatta tulee, niin saa jo tullakin.

Joo. Xp: n kanssa ei ongelmia päästä omaan verkkoon. Sen kuin vvain vaihtaa nimet ym.
Hermot menee tuohon ubuntuun. Ei toimi niin ei toimi. Oon koettanut vaikka mitä. Pistin sen roaming tilan päälle ja jonkun automaattisen kirjautumisen mut ei onnistu. Siihen tulee kyl palkki mis ilmeisesti pitäis olla se singnaalin vahvuus mut näyttää vain nollaa.
En keksi enää mitä tehdä, paitsi vaihtaa käyttöjärjestelmää.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #28 : 03.10.08 - klo:20.24 »
Lainaus
Joo. Xp: n kanssa ei ongelmia päästä omaan verkkoon. Sen kuin vvain vaihtaa nimet ym.
Tuota noin, miksi pitää vaihtaa nimet ja ym, jotta XP:llä pääsee verkkoon. Eikö samat verkontiedot päde Ubuntun kanssa. Ilmeisesti minulta on mennyt jotain ohi.... jokin ihan perusjuttu mättää. 
Oletko koskaan tehnyt, ihan itse, asetuksia WLAN tukiasemaan? Opetellut mitä sinne laitetaan, mitä tarkastetaan jne? Ei pahalla, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

starlion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #29 : 03.10.08 - klo:21.37 »
Lainaus
Joo. Xp: n kanssa ei ongelmia päästä omaan verkkoon. Sen kuin vvain vaihtaa nimet ym.
Tuota noin, miksi pitää vaihtaa nimet ja ym, jotta XP:llä pääsee verkkoon. Eikö samat verkontiedot päde Ubuntun kanssa. Ilmeisesti minulta on mennyt jotain ohi.... jokin ihan perusjuttu mättää. 
Oletko koskaan tehnyt, ihan itse, asetuksia WLAN tukiasemaan? Opetellut mitä sinne laitetaan, mitä tarkastetaan jne? Ei pahalla, terveisin Timo

tarkoitinkin että olen koettanut vaihtaa salauksen ja esim verkon nimen. xp:n kanssa ei ongelmia kun aina löytää sit kuitenkin ja alkaa toimimaan, ubuntu ei.
En ole alkanut tekemään säätöjä itse tuonne tukiasemaan kun toimii kuitenkin tuon xp:n kanssa. Toisaalta en varmaan niitä osaisikaan tehdä  ;D

starlion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Asus WL-167G WLAN
« Vastaus #30 : 10.10.08 - klo:11.13 »
En tiedä mitä tapahtui mutta tikku alkoi toimimaan! Pistin koneen johdolla modeemiin kiinni ja päivitin stiä kautta. Sammutin myös modeemin ja käynistin kaikki uudestaan. Sit toimi!