Kirjoittaja Aihe: Turvallisuuspäivitykset jumittivat koneen  (Luettu 1463 kertaa)

ekag

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Turvallisuuspäivitykset jumittivat koneen
« : 15.11.11 - klo:16.08 »
Asensin koneeseen ubuntun 10.04.3. LTS-version. Melkein heti tuli tarjolle Tärkeät turvallisuuspäivitykset ja Suositellut päivitykset yhteensä noin 149 kb. Kun asensin ne, niin kone meni jumiin eli sillä ei voinut tehdä mitään. Asensin käyttöjärjestelmän uudestaan. Kone toimii, mutta mitä noille Päivityksille pitäisi jatkossa tehdä?

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Turvallisuuspäivitykset jumittivat koneen
« Vastaus #1 : 15.11.11 - klo:16.32 »

Älä ota päivitystä mukaan mutta ota ylös mikä aiheutti ongelmia ja kerro meillekin.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

ekag

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Turvallisuuspäivitykset jumittivat koneen
« Vastaus #2 : 15.11.11 - klo:17.56 »

Älä ota päivitystä mukaan mutta ota ylös mikä aiheutti ongelmia ja kerro meillekin.


Täytyypä palata asiaan, kun olen tullut viisammaksi tämän uutuuden kanssa ;). Muutaman kilon tiedostoja on kaikkiaan yli 60, joten en ainakaan vielä lähde yksitellen kokeilemaan.

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Turvallisuuspäivitykset jumittivat koneen
« Vastaus #3 : 16.11.11 - klo:09.23 »

Älä ota päivitystä mukaan mutta ota ylös mikä aiheutti ongelmia ja kerro meillekin.


Täytyypä palata asiaan, kun olen tullut viisammaksi tämän uutuuden kanssa ;). Muutaman kilon tiedostoja on kaikkiaan yli 60, joten en ainakaan vielä lähde yksitellen kokeilemaan.

Tervetuloa foorumille. ;)

Kun rohkaiset hurjan luontosi ja otat ne päivitykset valumaan, avaa sen latauspalkin alta yksityiskohtien lisätietoikkuna. Siinä vilistelee ne hommat, joita päivitysten hallinta tekee, varsinkin siinä -toteutetaan muutoksia- vaiheessa. Jos se sitten jää johonkin kohtaan jauhamaan, joka kyllä on tosi harvinaista, saat siitä sitten otettua kuvakaappauksen. > sovellukset > apuohjelmat > ota kuvakaappaus > kaappaa avoin ikkuna, tai kaappaa valittu alue > talleta kuvakaappaus vaikka työpöydälle > tee viesti tänne ja > lisätoiminnot tuosta alta > selaa > valitse se ottamasi kuvakaappaus.

Näin saadaan ehkä selville mikä sen ongelman aiheuttaa. Se on joka tapauksessa selvitettävä, koska ne päivitykset ovat tosi tärkeitä, etkä voi Ubuntua käyttää ainakaan täysipainoisesti ilman päivityksiä. Niillä korjaillaan järjestelmän puutteita ja, ennen kaikkea, tukitaan turvallisuuspuutteita. Olen käyttänyt 10.04 Lucidia koko sen olemassaolon ajan, eikä sen päivityksissä ole ollut mitään vaikeuksia. Heti päivitysten tullessa olen sumeilematta vaan laittanut valumaan, toisinaan ihan päivittäin. Kun aloin käyttää mobiilia laajakaistaa on pari kertaa päivitys keskeytynyt (pätkivän yhteyden vuoksi, luulisin) tiedostojen noutamis vaiheessa ja pitänyt käynnistää käsin uudelleen. Uusin 11.10 on kyllä vioittunut päivityksessä, mutta se onkin jo toinen juttu, eikä 11.10 ole LTS.

DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo