Kirjoittaja Aihe: A-Link WLAN54USB kokemuksia  (Luettu 2694 kertaa)

Legace

  • Vieras
A-Link WLAN54USB kokemuksia
« : 09.06.09 - klo:22.16 »
Terve.
Onko kellään kokemusta A-Linkin WLAN54USB tikusta (mieluiten 9.04:llä).

Ubuntu ohje sivuilla lukee seuraavaa:
Koodia: [Valitse]
Works on Feisty, but had to manually run dhcpclient
Eli pitäisi toimia, mutta haluan vain varmistaa asian, jotta ei tarvitsisi sitten uutta tikkua ostaa.

ilu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 384
    • Profiili
Vs: A-Link WLAN54USB kokemuksia
« Vastaus #1 : 09.06.09 - klo:22.31 »
Terve.
Onko kellään kokemusta A-Linkin WLAN54USB tikusta (mieluiten 9.04:llä).

Ubuntu ohje sivuilla lukee seuraavaa:
Koodia: [Valitse]
Works on Feisty, but had to manually run dhcpclient
Eli pitäisi toimia, mutta haluan vain varmistaa asian, jotta ei tarvitsisi sitten uutta tikkua ostaa.

On kokemuksia, toimii todella hienosti, herkempi kuin d-link vastaava, kannattaa ostaa se A-malli eli antennilla varustettu.

Legace

  • Vieras
Vs: A-Link WLAN54USB kokemuksia
« Vastaus #2 : 09.06.09 - klo:22.38 »
On kokemuksia, toimii todella hienosti, herkempi kuin d-link vastaava, kannattaa ostaa se A-malli eli antennilla varustettu.

Kiitoksia vastauksesta.

Turhaa varmaan maksaisin tuosta A-mallista, vaikka vain ~5 eurosta onkin kyse. WLAN boksi kun on noin. 15 metrin päässä, viereisessä huoneessa, nii kyllä uskon että ilman antenniakin pärjää. Pöytäkone kun on vielä kyseessä, niin en siirtele yhtään. Olisko tuosta antennista yhtään hyötyä?
« Viimeksi muokattu: 09.06.09 - klo:22.40 kirjoittanut Legace »

ilu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 384
    • Profiili
Vs: A-Link WLAN54USB kokemuksia
« Vastaus #3 : 09.06.09 - klo:22.45 »
On kokemuksia, toimii todella hienosti, herkempi kuin d-link vastaava, kannattaa ostaa se A-malli eli antennilla varustettu.

Kiitoksia vastauksesta.

Turhaa varmaan maksaisin tuosta A-mallista, vaikka vain ~5 eurosta onkin kyse. WLAN boksi kun on noin. 15 metrin päässä, viereisessä huoneessa, nii kyllä uskon että ilman antenniakin pärjää. Pöytäkone kun on vielä kyseessä, niin en siirtele yhtään. Olisko tuosta antennista yhtään hyötyä?

Kyllä varmaan pärjää, mulla on kokemuksia vain tosta A-mallista, olikohan 23€ lahden datatronicissa, Lahden MASTONET tulee täyttä 100% singnaalia kun näköyhteys mastoihin ja kotiverkossa vähän vähemmän, varmemman yhteyden kyllä saat antennimallilla 15m päässäkin.

vili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: A-Link WLAN54USB kokemuksia
« Vastaus #4 : 14.06.09 - klo:22.52 »
Hyvin on pelannut ihan heittämällä(9.04). Tähän saakka, kun ostin pari viikkoa sitten uuden ADSL-boksin(TeleWell TW-510 v3) niin se on ruvennut katkeilemaan aina välillä ja yhdistää pirun kauan. Muuten erittäin hyvä tikku.

Zaapon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: A-Link WLAN54USB kokemuksia
« Vastaus #5 : 15.06.09 - klo:05.26 »
Kyseinen tikku toimii "heittämällä" oikein mukavasti 9.04ssä. Yhteys hyvällä tasolla kahden seinän takana noin 8m päässä lähettimestä. (Hakutoiminnolla löytyy juttua tosta TeleWellin yhteyden katkomisesta).

ilu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 384
    • Profiili
Vs: A-Link WLAN54USB kokemuksia
« Vastaus #6 : 15.06.09 - klo:12.23 »
Kyseinen tikku toimii "heittämällä" oikein mukavasti 9.04ssä. Yhteys hyvällä tasolla kahden seinän takana noin 8m päässä lähettimestä. (Hakutoiminnolla löytyy juttua tosta TeleWellin yhteyden katkomisesta).

Onko siihen jokin ratkaisu olemassa?
Mä luovuin kokoneen telewellin modeemista ja siirryin a-link modeemiin ei katko enään.

vili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: A-Link WLAN54USB kokemuksia
« Vastaus #7 : 15.06.09 - klo:16.43 »
Kyseinen tikku toimii "heittämällä" oikein mukavasti 9.04ssä. Yhteys hyvällä tasolla kahden seinän takana noin 8m päässä lähettimestä. (Hakutoiminnolla löytyy juttua tosta TeleWellin yhteyden katkomisesta).

Onko siihen jokin ratkaisu olemassa?
Mä luovuin kokoneen telewellin modeemista ja siirryin a-link modeemiin ei katko enään.

Juu minulla oli A-Linkin boksi mutta se ei oikein pelannut taas toisen koneen kanssa yhteen joten oli pakko ottaa uusi. Sanon vain että parhaat kokemukset on Zyxelin laitteista. Ne toimivat yleensä aika moitteetta. Ja en ole löytänyt paljoakaan apua tuohon Telewell ongelmaan, eikä esim. DNS-osoitteen laittaminen kiinteäksi ole auttanut... Harmi sinäänsä, alkaa ottamaan piakkoin niin paljon päähän ja kukkaroon tämä Ubuntu, että on ehkä pakko palata Windows aikaan vaikkei sinne mitään halua ole. Kun olen joutunut ostamaan nyt n. 6 erillaista WLAN USB-tikkua ja pari ADSL-boksia niin ei oikein huvita ostella niitä sen enempää vain että saisi Ubuntun toimimaan. Ja en sitten tiedä miten toimii se että minulla on kaksi ADSL-boksia samaan aikaan käytössä, haittaakohan se??