Kirjoittaja Aihe: Kaverille pääsy tiettyyn kansioon ja screeniin ssh kautta  (Luettu 1553 kertaa)

Blah91

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Moi, oon täs googlella koittanu haeskella ohjeita jolla saisin tehtyä kaverille käyttäjätunnuksen mun koneelle jotta se vois yhistää siihen SSH kautta, en kuitenkaan löytänyt mitään jota olisin onnistunut soveltamaan omassa tapauksessani, joten tulin kysymään täältä apua.

Tavoite: Kaveri pystyisi yhdistämään SSH:n kautta pienelle palvelinkoneelleni, mutta hänen oikeudet olisi rajoitettu vain kirjoitus- ja lukuoikeuksiin tiettyyn kansioon, tässä tapauksessa /home/mun-käyttäjätunnus/srcds/orangebox/garrysmod/ ja sitten oikeuteen käyttää yhtä ja tiettyä screeniä, tässä tapauksessa tuon garry's mod srcds softan consolea (screen -x TTT).

Olen vielä vähän aloittelija Linuxin käytössä joten arvostan suuresti selkeitä ja yksinkertaisia ohjeita  :)
En käytä graafista käyttöliittymää, vaan teen kaiken SSH:n kautta.
Tietsikka: ASROCK AMD880G, AMD PHENOM II X6 960T (2 coree unlockattu vakaana), 8GB RAM 1600 Mhz, 2x OCZ AGILITY 3 120GB SSD, MSI R7850

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Kaverille pääsy tiettyyn kansioon ja screeniin ssh kautta
« Vastaus #1 : 24.05.12 - klo:16.47 »
En käytä graafista käyttöliittymää, vaan teen kaiken SSH:n kautta.

Aloita vaikka tästä ohjeesta, ohjeesta saat lisää sopivia hakusanoja.

http://www.howtoforge.com/chrooted-ssh-sftp-tutorial-debian-lenny

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB