Kirjoittaja Aihe: Gnome&XFCE&KDE Käynnistysaika  (Luettu 2108 kertaa)

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Gnome&XFCE&KDE Käynnistysaika
« : 24.09.08 - klo:15.07 »
Onko kukaan vertaillut käynnistysnopeutta eri työympäristöjen välillä? Mietin, että olisiko Gnome paljonkaan tätä turvonnutta Xubuntua raskaampi. KDE ei sovi mulle, mutta joku senkin haluaa tietää kuitenkin. Mulle riittäis aika summittainenkin tieto, että onko ero missä suuruusluokassa.

bioterror

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
  • Forbidden sorcery
    • Profiili
    • bioterror
Vs: Gnome&XFCE&KDE Käynnistysaika
« Vastaus #1 : 01.10.08 - klo:20.16 »
Onko kukaan vertaillut käynnistysnopeutta eri työympäristöjen välillä? Mietin, että olisiko Gnome paljonkaan tätä turvonnutta Xubuntua raskaampi. KDE ei sovi mulle, mutta joku senkin haluaa tietää kuitenkin. Mulle riittäis aika summittainenkin tieto, että onko ero missä suuruusluokassa.

Gnome ja KDE käynnistyy about yhtä nopeasti tuon luokan koneella.
Xubuntuhan on nopea jos ei ole splash screeniä.

256MB muistilla en kyllä jaksaisi harkita Gnomea enkä KDE:tä, vaan pysyisin Xfce4:n tuomassa keveyden mukavuudessa.
Pitää kuiteskin ajatella että se Ubuntu vie heleposti puolet enemmän muistia mitä Xfce4.

Se onko KDE kevyempi kuin Gnome on kyllä vähän päivästä ja kuun asennosta kiinni.
.:: shit hits the fan ::.

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Gnome&XFCE&KDE Käynnistysaika
« Vastaus #2 : 03.10.08 - klo:16.21 »
Omien kokeilujen tuloksena, omalla koneella ei ole paljonkaan hitaampi gnome, pienehkö on ero. Alkaa varmaankin hyvinkin iloisesti pyöriä kun lisää muistia laitan vielä.  Joissakin pikkuseikoissa huomaa, että gnome on varmempi.