Kirjoittaja Aihe: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?  (Luettu 2759 kertaa)

FooBar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Itse asiassa täsmällinen kysymys on, että kannattaako käyttää 64bit versiota AMD Athlon 64 X2 prosarille? Onko odotettavissa enemmän ongelmia kuin 32bit "vakioversion" kanssa?

Joku asiasta paremmin tietävä voisi tietty vastata tähän hieman laajemminkin...

Limputin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?
« Vastaus #1 : 20.04.07 - klo:13.51 »
En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta kysyn toisen kysymyksen aiheeseen liittyen  ;)

Eli tuo 64bit versio varmaan kannattaa hommata Intelin Core 2 Duo prossuillekin, koska tukevat 64bittisyyttä ? Hieman sekavasti neuvottu tuolla latauspaikassa (AMD64/IntelEM64T), eli tuo IntelEM64T varmaan tarkoittaa että toimii myös kaikilla Intelin 64bit prosessoreilla?

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?
« Vastaus #2 : 20.04.07 - klo:14.49 »
Aloittelijalle on helpompi ottaa se 32-bittinen, jos haluaa saada sen toimimaan vähemmällä säädöllä ja kaikki suljetun koodin jututkin toimimaan.
Esim. Flashin jos haluaa ilman mitää kikkailuja helposti, kannattaa ottaa 32-bittinen.

Mulla oli 64-bittinen ja melkein heti vaihdoin sen 32-bittiseen Ubuntuun.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?
« Vastaus #3 : 20.04.07 - klo:17.08 »
...ja esim wine ohjelman kanssa saattaa olla ongelmia 64bit version kanssa koska wineä ei vielä ole tehty sille alustalle

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?
« Vastaus #4 : 20.04.07 - klo:17.18 »
...ja esim wine ohjelman kanssa saattaa olla ongelmia 64bit version kanssa koska wineä ei vielä ole tehty sille alustalle
Joo, ja yleensäkin kaikkien suljetun koodin softien mitä ei olla tehty 64-bittisille.

jos haluaa saada sen toimimaan vähemmällä säädöllä ja kaikki suljetun koodin jututkin toimimaan.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

OzQu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?
« Vastaus #5 : 20.04.07 - klo:18.04 »
Meinaatteko että vaikka mulla on amd athlon64 3200+ niin mun kannattaa ottaa tuo 32bit versio? oon kyl jo ladannu ton 64bit version.... mut eipä se kauaa kestä vaikka ton toisenki latais.

juyli

  • Vieras
Vs: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?
« Vastaus #6 : 20.04.07 - klo:19.00 »
oon kyl jo ladannu ton 64bit version.... mut eipä se kauaa kestä vaikka ton toisenki latais.

Voithan asentaa 64-bittisen, erityisesti kun tiedät, mitä olet tekemässä.
Jos ongelmia tulee, tai ne ovat ylivoimaisia, asenna 32-bittinen.
Itse valitsin laiskuuttani 32-bittisen vaihtoehdon, vaikka käytössä oli 64-bittinen rauta.
Ei kokeileminen maksa kuin vaivan.

OzQu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?
« Vastaus #7 : 21.04.07 - klo:19.49 »
Njoo nyt on 64bit versio alla, ainakaan vielä en ole ongelmia huomannut. Myöhemmin luultavasti huomaan nekin, kutenkin elän täysin forumien ohjeilla :D

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: 7.04 asennus: Mikä versio millekkin prosessorille?
« Vastaus #8 : 21.04.07 - klo:20.00 »
Njoo nyt on 64bit versio alla, ainakaan vielä en ole ongelmia huomannut. Myöhemmin luultavasti huomaan nekin, kutenkin elän täysin forumien ohjeilla :D

Tervetuloa joukkoon!
Mitkä ovat 64-bittisen järjestelmän suurimmat ongelmat? Ja ratkaisut niihin?

Muista sitten apua kysellessä mainita tuo 64-bittisyys, ei sitä kukaan muista kysyä edes.