Kirjoittaja Aihe: En saa Ylen uutisia yms streaming videoita toimimaan Real player 10:llä  (Luettu 7802 kertaa)

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Mulla on Ubuntussa (Edgy) Real player 10 asennettuna ja Mplayer myös, mutta enpä saa "kirveelläkään" näkymään Ylen videouutisia missään selaimessa. Konqueror herjaa tätä: "Unsupported document type. (http://ra.yle.fi/ramgen/yle24/video/uusin_rk.rm)". 

Firefox ei herjaa mitään, kuvaa ei vaan näy ja Operalla sama juttu. Eikös ne plug-init pitäis tulla Real playerin mukana ja toimia selaimessa kuin selaimessa ilman erillistä säätämistä? todennäköisesti Linuxissa joutuu lataamaan ja säätämään plug-init erikseen selaimia varten? Ainakin Realin sivuilla mainostetaan, että "katso helposti ja mukavasti streaming videoita netistä Real player for Linux 10:n avulla". Ja pöh!

Lisäksi tuo "vainoharhainen" Dansguardian estää Ylen uutisvideon avaamisen koneella olevaan Real playeriin, höh! Muuten on kyllä oikein hyvin ajanut asiansa toi esto-ohjelma, mutta kieltämättä liiankin hyvin. Nyt menee off-topic; uskokaa tai älkää, mutta DG blokkasi jopa sen, että yritin muokata tällä foorumilla olevaa viestiäni! Naurettavaa. Niin ja mtv3:sen sivuille en pääse ollenkaan ku DG blokkaa sen. LOL :)

En ole tähän mennessä löytänyt minkäänlaista kunnollista ja helppotajuista ohjetta Dansguardianin säätämiseen (mukaanlukien tämä foorumi). Kertookaa, jos tiedätte miten Dansguardiania säädetään. Tiedän kuitenkin , että niiden blacklistien yms. avulla sitä säädetään, mutta miten? Olen Linux-aloittelija.
« Viimeksi muokattu: 05.12.06 - klo:22.02 kirjoittanut peteliuz »

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Ois mukavaa jos joku kokeneempi voisi auttaa mua tässä asiassa.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
En tietä mikä on dansguardian mutta katso wikikirjsta (fi.wikibooks.org/wiki/ubuntu_tutuksi -> suljetut formaatit tms..) mitä paketteja tarvitsee asentaa.. Mm w32codecs taitaa auttaa, ainakin itse olen saanut windows mediat firefoxilla toimimaan sillä.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

jger

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Jos on koodekki ja mediaplayer asennettu, niin kokeile vielä lisäksi
firefoxin plugin jolla voit säätäät millä katsot.

Mustaa ikonia pitää klikata niin homma toimii.

https://addons.mozilla.org/firefox/446/

-Juha

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Jos on koodekki ja mediaplayer asennettu, niin kokeile vielä lisäksi
firefoxin plugin jolla voit säätäät millä katsot.

Mustaa ikonia pitää klikata niin homma toimii.

https://addons.mozilla.org/firefox/446/

-Juha

En ole alkuperäinen kyselijä, mutta kiitos tästä tiedosta kuitenkin. Imuroin jutun ja johan alkoi ylen radiot kuulumaan ja nettitv:t näkymään. Antaa tosin jonkin virheilmoituksen, mutta ei väliä, kun näkyy ja kuuluu.

jger

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Lainaus
Antaa tosin jonkin virheilmoituksen, mutta ei väliä, kun näkyy ja kuuluu.

Virhe ilmoitus tuntuu liittyvän IPV6 ositteeseen. Ilmeisesti yle:llä ei ole IPV6 osoitetta
stream koneille ja toi mplayer yrittää ensinnä käyttää sitä.
Pitäs pystyä antaa joku flagi mplayerille.

-Juha

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Asensin w32 codecsin ja jgerin ehdottaman lisä-osan firefoxiin. Lisäksi kaikki mahdolliset playerit on mulla asennettuna, mutta eipä vain suostu ylen uutiset näkymään. Kun firefox avaa uutiset real playeriin niin real player herjaa tällaista:

"Unsupported document type. (http://ra.yle.fi/ramgen/yle24/video/uusin_modem.rm)"

Muka "unsupported" vaikka toi uutis-videon on nimenomaan real-video. Kyllähän noiden playereiden mukana pitäis tulla luonnollisesti ne codecsitkin?!Jos ĺaitan "upadatea" real playeristä niin se menee Helix-playerin kotisivuille ja siellä on ilmoitus, että "your player is up to date". Mplayerikään ei suostu toistamaan uutis-videota. Se kyllä avaa sen, mutta mitään ei näy mplayerin ruudussa vaikka kuinka kauan odottaisi. Muilla playereillä sama juttu :(
« Viimeksi muokattu: 08.12.06 - klo:12.05 kirjoittanut peteliuz »

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Öhh tuota itellä pyöri ihan hyvin konquerilla toi(kmplayer plugarilla). Oletkos asennellut mitä kodekkeja? Tosta realplayer10:stä itellä ei ole mitään kokemusta, koska inhoan koko tiedostomuotoa, enkä näin ollen halua koneelleni moista p***aa.

Eli kattos että kmplayer on asennettuna(eli ainakin noi baset ja konq-plugarit):
Koodia: [Valitse]
tuke@tippawaara:~$ apt-cache search kmplayer
kmplayer-base - Base files for KMPlayer
kmplayer-konq-plugins - KMPlayer plugin for KHTML/Konqueror
kmplayer - media player for KDE
kmplayer-doc - Handbook for KMPlayer
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Öhh tuota itellä pyöri ihan hyvin konquerilla toi(kmplayer plugarilla). Oletkos asennellut mitä kodekkeja? Tosta realplayer10:stä itellä ei ole mitään kokemusta, koska inhoan koko tiedostomuotoa, enkä näin ollen halua koneelleni moista p***aa.

Eli kattos että kmplayer on asennettuna(eli ainakin noi baset ja konq-plugarit):
Koodia: [Valitse]
tuke@tippawaara:~$ apt-cache search kmplayer
kmplayer-base - Base files for KMPlayer
kmplayer-konq-plugins - KMPlayer plugin for KHTML/Konqueror
kmplayer - media player for KDE
kmplayer-doc - Handbook for KMPlayer

Joo, on mulla noi kaikki codecsit mitkä sullakin. Itse asiassa oon itsekkin kyllästynyt koko Real playeriin. Poistinkin sen juuri koneeltani. Miten sen Kmplayerin saa toimimaan Konquerorissa siten, että se toistaa esim. Ylen streaming uutis-videon automaattisesti? Tällä hetkellä se ei kyllä niitä automaattisesti toista.

Yritin avata Ylen sivuilla olevan uutis-videon right-clickin "open with" -toiminnolla Kmplayeriin.Kmplayerin ikkuna kyllä avautuu, mutta siihen se sitten jääkin. Kmplayerin alapalkkiin tulee seuraavat ilmoitukset: "Player Xine buffering" ja sitten "player Xine not running". Miksi se tuolla Xinellä yrittää tuota videota avata vaikka kyseessä on Kmplayer? Mitäs tekisin tän homman kans?  Olen siis aloittelija.
« Viimeksi muokattu: 08.12.06 - klo:23.58 kirjoittanut peteliuz »

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
kmplayer käyttää xine-backendiä(saa sen käyttämään gstreameriakin, mutta defaulttina siis xineä). Kattoppas löytyykö selaimen plugareista seuraavaa(osote kenttään laitat about:plugins):
Koodia: [Valitse]
RealPlayer  RealPlayer LiveConnect-Enabled Plug-In G2  libkmplayerpart.so  audio/x-pn-realaudio - Real Audio Stream (rm) audio/x-pn-realaudio-plugin - RealPlayer Plug-in (rpm,rm,ram)
Eli rm plugari on libkmplayerpart.so kirjastossa joka taas on paketissa kmplayer-konq-plugins(eli jos et vielä ole asentanut, niin sudo apt-get install kmplayer-konq-plugins)

Jos et sillä saa toimimaan asenna mozilla-mplayer paketti, tarkemmin katsottuna itselläni konquer käyttää sitä(tosin se on sitten realplayer9):
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Lainaus
Eli rm plugari on libkmplayerpart.so kirjastossa joka taas on paketissa kmplayer-konq-plugins(eli jos et vielä ole asentanut, niin sudo apt-get install kmplayer-konq-plugins

Jos et sillä saa toimimaan asenna mozilla-mplayer paketti, tarkemmin katsottuna itselläni konquer käyttää sitä(tosin se on sitten realplayer9):

Kaikki mainitsemasi plugarit yms. löytyy multa sekä mozilla-mplayer. Konquerorissani näkyvä valikko näyttää just samalta kuin sulla tuossa kuvassa- Mitäs mun pitäis tehdä tuolle sulautetulle KDE:n mplayerille?

Mulla alkaa jo kärsivällisyys pettämään, kun olen jo niin kauan tämän asian kanssa paininut. Kaikki pitäis olla kunnossa, mutta videota ei vain näy >:(

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Hmm tuota tuota nuo liitännäiset on aina olleet kinkkisiä. Nyt ei tuu enää muuta mieleen että siellä nyt jokin päällekkäis liitännäinen sotkee tuota tai käyttöoikeus ongelma(eli oletkos sen ryhmän jäsenenä jolla on oikeus käyttää videoita). Mulla on liitännäiset näin:


Ja olen jäsenenä näissä ryhmissä:
Koodia: [Valitse]
tuke@tippawaara:~$ id
uid=1000(tuke) gid=1000(tuke) ryhmät=4(adm),20(dialout),24(cdrom),25(floppy),29(audio),30(dip),44(video),46(plugdev),60(games),109(lpadmin),111(scanner),113(admin),114(fuse),1000(tuke)
tuke@tippawaara:~$
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Tuke 81.

Kyllä pitäis olla oikeus käyttää videoita ku olen roottina koko ajan. Muuten, Yahoo! sivutolla olevat elokuvatrailerit alkoivat ainakin pelittämään kun niitä Konquerorilla katselin :) Tosin pätkittäin pyörivät eli aika pitkiä taukoja on video eteenpäin menemisessä ilmeisesti välilatauksen takia.

Mutta esim. Ylen linnanjuhlat -sivustolla olevat wmv -videot eivät pyöri vaan sivusto herjaa sitä, että wmv -plugari muka puuttuu vaikka se asennettuna. Olen tarkistanut plug-init moneen kertaan. Pitääpä tsekata noi liitännäiset vielä tuosta "konkkarista".

Olen jäsenenä näissä eli videokin on tuossa mukana:

Koodia: [Valitse]
uid=1000(peteliuz) gid=1000(peteliuz) ryhmät=4(adm),20(dialout),24(cdrom),25(floppy),29(audio),30(dip),44(video),46(plugdev),109(lpadmin),111(scanner),116(admin),1000(peteliuz)
« Viimeksi muokattu: 09.12.06 - klo:18.18 kirjoittanut peteliuz »

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Mutta esim. Ylen linnanjuhlat -sivustolla olevat wmv -videot eivät pyöri vaan sivusto herjaa sitä, että wmv -plugari muka puuttuu vaikka se asennettuna.

Itse käytän Dapper/FF/MPlayer-yhdistelmää. Siihen päälle w32codecs ja yllä mainittu MediaPlayerConnectivity. Tällä yhdistelmällä onnistuu, ainakin minulla, YLE:n Windows Media -leikkeiden katselu ja kuuntelu.

http://www.arkki.info/howto/MediaPlayerConnectivity_MPlayer.png

W32codecs-paketti on Seveasin pakettivarastosta:

--
deb http://mirror.ubuntulinux.nl dapper-seveas all
deb-src http://mirror.ubuntulinux.nl dapper-seveas all
--

Ylen uutiset katson Windows Media -leikkeinä, en Real Media-leikkeinä.

Nämä onnistuvat myös LTSP/Pääte-ympäristössä.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Mutta esim. Ylen linnanjuhlat -sivustolla olevat wmv -videot eivät pyöri vaan sivusto herjaa sitä, että wmv -plugari muka puuttuu vaikka se asennettuna.

Itse käytän Dapper/FF/MPlayer-yhdistelmää. Siihen päälle w32codecs ja yllä mainittu MediaPlayerConnectivity. Tällä yhdistelmällä onnistuu, ainakin minulla, YLE:n Windows Media -leikkeiden katselu ja kuuntelu.

http://www.arkki.info/howto/MediaPlayerConnectivity_MPlayer.png

W32codecs-paketti on Seveasin pakettivarastosta:

--
deb http://mirror.ubuntulinux.nl dapper-seveas all
deb-src http://mirror.ubuntulinux.nl dapper-seveas all
--

Ylen uutiset katson Windows Media -leikkeinä, en Real Media-leikkeinä.

Nämä onnistuvat myös LTSP/Pääte-ympäristössä.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Olen testannut Ylen uutisten ja juurin noiden Linnanjuhlavideoidenkin katselua Edgy/FF/Mplayerin -yhdistelmällä+w32 codecs+Media player connectivity, mutta eipä vain videot näy.

En muista mistä latasin w32 codecsin. joku yleinen pakeetivarasto se oli synapticin kautta.