Kirjoittaja Aihe: AIGLX hyödyllinen?  (Luettu 3065 kertaa)

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
AIGLX hyödyllinen?
« : 20.10.06 - klo:20.26 »
Olen nyt jonkin aikaa käyttänyt Berylliä läppärillä (Hp nx7400):
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=4638.0

Aluksi olin sitä mieltä että onhan se kiva mutta käytäntö on osoittanut että siitä on oikeasti hyötyä. Erityisesti Gimpin kanssa useiden kuvien kanssa työskentely helpottui paljon. Hiiri vain vasempaan yläkulmaan ja Gimpin ikkunat leviävät nätisti valittavaksi. Huomattavasti näppärämpää kuin Alt + Tab tai Ctrl + Tab. Ja jos haluaa nähkä kaikki virtuaalityöpöydän ikkunat niin hiiri oikeaan yläkulmaan. Ja työpöydän saa näkyviin oikeasta alakulmasta.

Tämä alkaa oikeasti olla sitä kuinka työpöydän tulee toimia  :D

Kirjoittelen tätä toisella koneella jossa on Nvidian näytönohjain enkä ole viitsinyt ruveta säätämään GLX:n kanssa. Mutta tuntuu vähän niin kuin jotain puuttuis. Perinteinen ikkunamanagerointi tuntuu vaan yhtäkkiä kivikautiselta....

Mitenkä muut kokevat? Hyötyä vai vain huvia?

"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

Qwerty

  • Vieras
Re: AIGLX hyödyllinen?
« Vastaus #1 : 20.10.06 - klo:20.34 »
Mitenkä muut kokevat? Hyötyä vai vain huvia?

No itse en päässyt edelleenkään kokeilemaan, mutta kyllä itse ainakin näkisin, että AIGLX on hyödyllinen. En näe mitään järkeä miksi nykypäivän tehokkaita näytönohjaimia ei käytettäisi hyödyksi. Tekniikat ovat vielä uusia ja voi vain kuvitella, mitä muutaman vuoden päästä niillä on saatu aikaan. Ja kuten sinäkin, niin moni tuntuu olevan todella mielissään uusista ominaisuuksista.
Kunhan (ah, niin hidas) Cairo yms. kirjastot saadaan kiihdytettyä ja kaikenlaisia uusia mahdollisuuksia hyödynnettyä, niin A'vot! :)

jakeee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: AIGLX hyödyllinen?
« Vastaus #2 : 21.10.06 - klo:15.47 »
Itsekin olen silloin tällöin laittanut Berylin päälle (näytönohjain nvidia geforce 2 MX :p) ja komeahan se on. Ei kukaan satu tietämään, että miten tuon Expose-efektin saa toimimaan vain F-näppäimillä eikä hiiren viennillä johonkin kulmaan. Ottaa välillä päähän, kun tulee vahingossa vietyä hiiri sinne.

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Re: AIGLX hyödyllinen?
« Vastaus #3 : 21.10.06 - klo:18.43 »
Eikös Beryl-managerin kautta saa asetettua kaikki pikanäppäimet + hiiren toiminnot?
« Viimeksi muokattu: 21.10.06 - klo:18.48 kirjoittanut tuxer »
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori