Kirjoittaja Aihe: Firefoxin oikoluku  (Luettu 14567 kertaa)

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #20 : 21.12.15 - klo:11.46 »
Onko kyseessä jokin mobiililaite esim. kännykkä vai onko kyseessä perinteinen tietokoneelle tehty Ubuntu-asennus?
« Viimeksi muokattu: 21.12.15 - klo:12.36 kirjoittanut mrl586 »

Storck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #21 : 21.12.15 - klo:11.57 »
Otsikkoon voisi aavistuksen panostaa, nyt tuo ei kerro juuri mitään.
Kiitos ja anteeksi

Pakinlinus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 183
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #22 : 21.12.15 - klo:15.25 »
No niin kone on Dell pöytäkone ja nyt muutaman tunnin sammutuksen jälkeen on valikot taas oikein suomeksi, Siis koneen yläpalkissa kun firefox avattuna. Nyt lukee mustalla pohjalla punaisen huutomerkin perässä että "Yhtä tai useampaa lisäosaa ei ole varmennettu ja ne on poistettu käytöstä."
Kun tietäisi tarvitaanko lisäosia mihinkään niin lopettaisin turhan jatkuvan päivittämisen.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #23 : 21.12.15 - klo:15.45 »
Nyt lukee mustalla pohjalla punaisen huutomerkin perässä että "Yhtä tai useampaa lisäosaa ei ole varmennettu ja ne on poistettu käytöstä."
Kun tietäisi tarvitaanko lisäosia mihinkään niin lopettaisin turhan jatkuvan päivittämisen.

Liittyy mozvoikko-lisäosaan eli suomen kielen oikolukuun nettisivujen tekstisyötekentissä. Tästä on jo avattu toinen aihe: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=49887.0

Storck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #24 : 21.12.15 - klo:18.07 »
Yhdistetty ja kaikkien otsikko muutettu osuvaksi.
Kiitos ja anteeksi

maarit.s

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #25 : 10.01.16 - klo:09.57 »
Firefoxiin on tullut taas päivitys. Toimiiko Voikko Firefoxin päivityksen jälkeen? Nyt olen saanut Voikon toimimaan vaihtamalla "xpinstall.signatures.required oletus totuusarvo true" arvoksi false. Firefox on uhannut, että tämä käsky ei enää tulevaisuudessa toimi. Joten toimiiko käsky vielä tai onko Voikko jo varmennettu käytettäväksi Firefoxin lisäosana?


malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #26 : 10.01.16 - klo:12.02 »
Minulla versio 43.04 ja hyvin toimii Voikko

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #27 : 10.01.16 - klo:12.25 »
Firefoxiin on tullut taas päivitys. Toimiiko Voikko Firefoxin päivityksen jälkeen? Nyt olen saanut Voikon toimimaan vaihtamalla "xpinstall.signatures.required oletus totuusarvo true" arvoksi false. Firefox on uhannut, että tämä käsky ei enää tulevaisuudessa toimi. Joten toimiiko käsky vielä tai onko Voikko jo varmennettu käytettäväksi Firefoxin lisäosana?

xpinstall.signatures.required=false toimii Firefoxin versioissa 43.x, eli myös nyt julkaistussa 43.0.4:ssä. On mahdollista, ettei se enää toimi versiossa 44, joka on tulossa ulos vielä tammikuun aikana. Ubuntun mozvoikko-paketointia ei ole varmennettu.


mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #28 : 10.01.16 - klo:12.30 »
Firefoxiin on tullut taas päivitys. Toimiiko Voikko Firefoxin päivityksen jälkeen? Nyt olen saanut Voikon toimimaan vaihtamalla "xpinstall.signatures.required oletus totuusarvo true" arvoksi false. Firefox on uhannut, että tämä käsky ei enää tulevaisuudessa toimi. Joten toimiiko käsky vielä tai onko Voikko jo varmennettu käytettäväksi Firefoxin lisäosana?

xpinstall.signatures.required=false toimii Firefoxin versioissa 43.x, eli myös nyt julkaistussa 43.0.4:ssä. On mahdollista, ettei se enää toimi versiossa 44, joka on tulossa ulos vielä tammikuun aikana. Ubuntun mozvoikko-paketointia ei ole varmennettu.
Ainakin versiossa 44.0b7 on vielä mahdollista kiertää laajennuksien allekirjoittaminen.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #29 : 12.02.16 - klo:14.37 »
Huomasin tänään (sen jälkeen kun olin asentanut Firefox-päivitykset), että lisäosien hallinta näyttää kohdassa "Kielet" lisäosan "Finnish Language Pack" (Voikkohan ei ole koskaan näkynyt kohdassa Kielet). Uuden lisäosan viimeksi päivitetty -päivä on toissapäivänä eli 10.2.2016. Tätä kirjoittessani en kuitenkaan löydä suomen kieltä kielivalikosta.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #30 : 12.02.16 - klo:15.17 »
Huomasin tänään (sen jälkeen kun olin asentanut Firefox-päivitykset), että lisäosien hallinta näyttää kohdassa "Kielet" lisäosan "Finnish Language Pack" (Voikkohan ei ole koskaan näkynyt kohdassa Kielet). Uuden lisäosan viimeksi päivitetty -päivä on toissapäivänä eli 10.2.2016. Tätä kirjoittessani en kuitenkaan löydä suomen kieltä kielivalikosta.

Kyseessä on Firefoxin käyttöliittymän lokalisaatio. Käyttöliittymän kieli ei ole valittavissa asetuksissa, mutta selaimen pitäisi tunnistaa käyttöjärjestelmän/työpöydän kieli automaattisesti ja käyttää oikeaa language packia, jos sellainen on asennettuna. Minulla tämä toimii uusimmilla paketeilla Ubuntu 14.04:n Unityssä.

Tarvittaessa kielen voi vaihtaa manuaalisesti about:configissa:
https://support.mozilla.org/fi/questions/1018686
https://support.mozilla.org/en-US/kb/use-firefox-interface-other-languages-language-pack

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #31 : 12.02.16 - klo:15.36 »
Millähän tavalla käyttöliittymän suomennos on sitten aikaisemmin tehty, kun tätä lisäosaa ei ole aikaisemmin ollut?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #32 : 12.02.16 - klo:16.03 »
Millähän tavalla käyttöliittymän suomennos on sitten aikaisemmin tehty, kun tätä lisäosaa ei ole aikaisemmin ollut?

On se ollut aikojen alusta. :)

Ehkä et ole ennen eksynyt tuonne Kielet/Languages-välilehdelle?

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Firefoxin oikoluku
« Vastaus #33 : 12.02.16 - klo:16.50 »
Ehkä et ole ennen eksynyt tuonne Kielet/Languages-välilehdelle?
Olen minä siellä käynyt, mutta ilmeisesti tässä hämää se että Windows-versiossa noita Language Pack -lisäosia ei ole. Ja lisäksi olen asentanut muita saanstoja vain Windowsin Firefoxiin, Ubuntulla en ole ollenkaan ottanut muita sanastoja käyttöön. Niinpä Windowsilla näen vasemman reunan luettelossa kohdan Oikoluvut kohtien Liitännäiset ja Palvelut välissä. Ubuntulla siinä samassa kohdassa on Kielet. Olen vaan jotenkin mieltänyt ne samoiksi, jäämättä pohtimaan sen kummemmin. Siinä Windowsin Oikoluvut-kohdassa on muut kielipaketit mutta ei Voikkoa; se on aina ollut kohdassa Laajennukset.