Kirjoittaja Aihe: Linux Soittimeni ei tunnista  (Luettu 7186 kertaa)

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Linux Soittimeni ei tunnista
« : 06.10.15 - klo:16.32 »
Selailin täällä vähän nähdäkseni,onko tällä jotain tästä Audacius(onko nimi oikein?) soittimesta.En nähnyt nopeasti katsottuna mitään.
Ei toimi minulla tämä soitin.Täällä toisessa ketjussa kehutaan tätä Audaciusta.

Ainakaan Project usb-muuntimieni kautta ei kuulu pihahdustakaan.
Tietokoneideni omista ämyreistä kuuluu jotain Audaciuksessa,mutta sitä ei ääneksi voi kutsua.
Ilmeisesti Projecteissani ei ole ajureita Audaciukseen.

Ääni tulee nyt Bansheen,Rytmilaatikon ja VLC kautta.Ne toimivat.Windows toimii.

Mutteivat Linux soittimeni tunnista kaikkia soitettavia levyjä ja kappaleita.
Kun laitan CD levyn koneeseen,vain Windows Media player ja uusi Win10 Groove on tunnistanut kaikki levyni tähän saakka.

K3B tunnnistaa suurimman osan cd-levyistäni.
 Jos haluan laittaa nämäkin levyt,joita Linux soittimeni ei ole tunnistaneet ,esim.Bansheehen,ne pitää laittaa ensin omiin tiedostoihini k3b käsittelyn kautta.
Ja sieltä tiedostoista sitten laittaa eteenpäin.Tässä menään tällaisen mutkan kautta.Olen kyllästynyt jo säännöllisesti tekemään tätä.

Joku voi vastata tähän,että kirjoita ne levyjen tiedot sinne kirjastoon.Olen tehnyt sitäkin.

Nykyään laitankin Bansheehen ja Rytmilaatikkoon  levyjä,jotka ne varmasti tunnistaa,ne ovat enimmäkseen niitä kaikien musiikkia seuraavien tuntemia hittilevyjä.

Banshee-Rytmilaatikko musiikkikirjastoni ovat vähän jääneet vailinnaisiksi,myös siksi ,kun eräät asentamani Linux jakelut oikuttelee.Uudelleenasennukset suuri haitta.

Vain Linux Mint jakeluni ovat tähän saakka toimineet koko ajan oikuttelematta  2 vuotta kohta ja niiden musiikkikirjastot onkin pikkuhiljaa täyttyneet.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #1 : 06.10.15 - klo:17.00 »
Selailin täällä vähän nähdäkseni,onko tällä jotain tästä Audacius(onko nimi oikein?) soittimesta.En nähnyt nopeasti katsottuna mitään.
Ei toimi minulla tämä soitin.Täällä toisessa ketjussa kehutaan tätä Audaciusta.

Ainakaan Project usb-muuntimieni kautta ei kuulu pihahdustakaan.
Tietokoneideni omista ämyreistä kuuluu jotain Audaciuksessa,mutta sitä ei ääneksi voi kutsua.
Ilmeisesti Projecteissani ei ole ajureita Audaciukseen.

Audacious käyttää Linuxin standardeja äänirajapintoja, eikä vaadi mitään omia ajureitaan.
Varmista, että Audacious on asetettu käyttämään PulseAudio-ulostuloa. Silloin sen pitäisi toimia samalla tavalla kuin muut mainitsemasi ohjelmat.


Mutteivat Linux soittimeni tunnista kaikkia soitettavia levyjä ja kappaleita.
Kun laitan CD levyn koneeseen,vain Windows Media player ja uusi Win10 Groove on tunnistanut kaikki levyni tähän saakka.

Tarkoitatko tunnistamisella metatietoja vai sitä, että levy ei soi kunnolla? Käytätkö Windowsia ja Linuxia samalla koneella? Jos kyseessä on eri kone, ehkä sen CD/DVD-asema ei toimi yhtä hyvin. Tai levyjen kopiosuojaukset ovat esteenä. Jos taas levy soi muuten oikein, mutta vain esittäjän, albumin ja kappaleen tiedoissa on puutteita, vika lienee CDDB/freedb-tietokantayhteyksissä. Metadatatietokannat pitää yleensä ottaa erikseen käyttöön jokaisessa soittimessa.


K3B tunnnistaa suurimman osan cd-levyistäni.
 Jos haluan laittaa nämäkin levyt,joita Linux soittimeni ei ole tunnistaneet ,esim.Bansheehen,ne pitää laittaa ensin omiin tiedostoihini k3b käsittelyn kautta.
Ja sieltä tiedostoista sitten laittaa eteenpäin.Tässä menään tällaisen mutkan kautta.Olen kyllästynyt jo säännöllisesti tekemään tätä.

No itse en kyllä viitsisi levyjä pyöritellä tänä päivänä ainakaan yhtä kertaa useammin. CD-levyt voi ripata eli kopioida levypalvelimelle tai pilvessä olevaan kokoelmaan, jota sitten käytetään eri laitteilta. Samalla huolehditaan yhden kerran per levy, että metadatatietokannasta tulee oikeat tiedot.

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #2 : 07.10.15 - klo:13.32 »
Asemani toimivat hyvin.Tarkoitan juuri niitä metatietoja.Nimenomaan sillä rippauksella k3b kautta olen suurimman osan saanut niistä cd levyjen kappaletiedoista.Mielestäni tämä on kuitenkin sellainen ylimääräinen kierros.K3b käytän mielluummin levyn kopiointiin.

Minun pitää siis etsiä tarkemmin noita metadatatietokantoja,jos haluan kappaleiden tietojen tulevan esiin.
Nythän monillakin tunnetuillakin levyillä mitään tietoja ei tule käyttämilläni  Linux soittimilla.

Saan myös ilmoituksia,että sitä ja sitä levyä ei ole Linux tietokannassa ja minun pitäisi lähettää levyn tiedot.
Tämä tarkoittaa sitä,että Linuxilla on vähän pienet kuviot tässä cd-levy ympäristössä Windowsiin verrattuna.

En juurikaan soittele tietokoneen asemalla cd levyjä.Tuon niitä Bansheen ja Windows  playerin kirjastoon.
Kuuntelen levyjä koneelta Bansheen ja Windowsin kirjastoista Project usb- muuntimen kautta,josta ääni saadaan äänentoistolaitteistoon.

Tätä pilviasiaa en ole ollenkaan tutkinut.Pitääkin perehtyä siihen.

Tämä Audacious ja Pulse Audio liittyvät siis tiiviisti yhteen.Juuri Pulse Audion kanssa minulla on ollut ongelmia,varsinkin silloin ,kun käytin vaihtoehtoisia pöytiä,kuten Ubuntu Gnome ja Ubuntu Mate.

Syy ,miksi asensin nyt W7,on juuri tämä CD levyjen käsittely.Siinä  Windows on omaa luokkaansa vielä?!

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #3 : 07.10.15 - klo:13.53 »
Minun pitää siis etsiä tarkemmin noita metadatatietokantoja,jos haluan kappaleiden tietojen tulevan esiin.
Nythän monillakin tunnetuillakin levyillä mitään tietoja ei tule käyttämilläni  Linux soittimilla.

Oletko kokeillut abcde:tä?
http://wiki.ubuntu-fi.org/abcde.conf-asetustiedoston_muokkaaminen

Itse olen tyytyväinen sen kalastamiin metatietoihin. Lisäksi jos jotakin levyä ei tunnisteta, niin sillä voi kirjoittaa kappaleiden tiedot, jotta seuraava kyseisen CD:n omistaja saa kappaleiden tiedot. (Tai jos itse rippaat useampaan kertaan saman levyn.)


XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #4 : 07.10.15 - klo:17.57 »
Arvelinkin ,että menee kirjoittamiseksi.
Näköjään moni ei silti kirjoittele.
Arvelen monien muidenkin huomioineen tämän ,ettei levyä tunnisteta.

Tuota abcde en ole  vielä kokeillut.Kiitos tiedosta.

Nyt olen tehnyt niin,että jos eivät Banshee tai Rytmilaatikko tunnista äänitettä,laitan levyn aina W10 tai W7 Playeriin.

Sitä voi olla liian laiska tai välinpitämätön aloittaakseen tuon levytietojen kirjoittelun.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #5 : 07.10.15 - klo:18.27 »
Siellä levyllähän ei käsittääkseni niitä kappaleen tietoja ole, joten tuo tunnistus tehdään muulla tavoin. Sen takia niitä tietokantoja on Internetissä, mutta levy-yhtiöt eivät näitä tietoja sinne itse lähettele.

Tuolla ainakin sanotaan ettei Audio CD -standardissa ole metadataa mukana ollenkaan: https://cdrguru.wordpress.com/2011/11/19/metadata-on-audio-discs/

Wikipediasta kun katsoin, niin eipä tuo kerro muuta kuin, että CD-Text toi jonkinlaisen tuen metadatalle, mutta standardin laajennoksena on laitekohtaista että toimiiko se ja levykohtaista onko sitä edes käytetty levyllä. En tiedä, mikä on käytännön tilanne. Aika vähän tulee CD-levyjä käsiteltyä nykyään.
https://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc_Digital_Audio
https://en.wikipedia.org/wiki/CD-Text

Muokkaus: Tuossa vielä yksi kiva linkki: http://web.ncf.ca/aa571/cdtext.htm
« Viimeksi muokattu: 07.10.15 - klo:18.35 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #6 : 07.10.15 - klo:18.56 »
Vähäiset on murheet.  :)

Minua ei haittaisi, jos soitin ei näytä CD:n tietoja - onhan minulla kädessä levyn kotelo kaikkine tietoineen esittäjästä ja kappaleiden nimistä. Niin niitä levyjä aikoinaan kuunneltiin.

Toinen vaihtoehto on ripata ne levyt samantien FLAC-tiedostoiksi, jos levyasemalla tai muualla on tilaa. (100 CD:tä vie noin 30 gigatavua tilaa.) Äänen laatu on identtinen levyyn verrattuna, mutta säästyy CD-aseman ääniltä musiikkia kuunneltaessa. Yhden levyn rippaamiseen mennee reilu 5 minuuttia.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #7 : 07.10.15 - klo:19.07 »
Siellä levyllähän ei käsittääkseni niitä kappaleen tietoja ole, joten tuo tunnistus tehdään muulla tavoin. Sen takia niitä tietokantoja on Internetissä, mutta levy-yhtiöt eivät näitä tietoja sinne itse lähettele.

Nykyisin myös levy-yhtiöt ja artistit itse syöttävät tiedot isoimpiin tietokantoihin, jotta musiikkipalvelut saisivat luotettavaa metadataa. Microsoftin soittimet käyttävät ilmeisesti Allmusicin tietokantaa (aka AMG), joka vaatii lisensointia, eikä siksi ole käytettävissä avoimen koodin ohjelmissa. iTunes, Spotify ja Google Music taas taitavat käyttää Gracenotea (aiemmin CDDB).

Avoimet musiikkisoittimet (mm. Banshee ja Rhythmbox) käyttävät useimmiten MusicBrainzia, joka on myös varsin kattava palvelu, mutta nojautuu enemmän yhteisön ja käyttäjien kontribuutioiden varaan. Toinen vastaava projekti on freedb, joka oli aiemmin monissa soittimissa ykkösvaihtoehtona. Myös Gracenoten saa toimimaan monissa avoimissa soittimissa CDDB-liitännäisten avulla.


Saan myös ilmoituksia,että sitä ja sitä levyä ei ole Linux tietokannassa ja minun pitäisi lähettää levyn tiedot.
Tämä tarkoittaa sitä,että Linuxilla on vähän pienet kuviot tässä cd-levy ympäristössä Windowsiin verrattuna.

Mikään näistä tietokannoista ei ole mitenkään sidottuja käyttöjärjestelmään. Suurin osa MusicBrainzin ja freedb:n käyttäjistä soittaa musiikkinsa Windowsissa.

Kokeile freedb:tä tai Gracenotea jollain soittimella, joka pystyy kytkeytymään CDDB-tyyppisiin kantoihin. Ehkä sieltä löytyisi tietoja levyihisi.

Banshee ei sitten välttämättä ole kaikkein luotettavin ohjelma näissä metadatahommissa. Googlaamalla löytyy aika paljon ongelmatapauksia, joissa tietojen haku ei ole onnistunut muista syistä kuin tietokannan puutteista johtuen. Laitapa pari esimerkkiä levyistä, joiden tietoja ei löydy Bansheella, niin katsotaan, onko tietoja MusicBrainzissa vai ei.


Tämä Audacious ja Pulse Audio liittyvät siis tiiviisti yhteen.Juuri Pulse Audion kanssa minulla on ollut ongelmia,varsinkin silloin ,kun käytin vaihtoehtoisia pöytiä,kuten Ubuntu Gnome ja Ubuntu Mate.

Kaikki käyttämäsi jakelut ja ohjelmat käyttävät PulseAudiota. Audaciousin tapauksessa neuvoin varmistamaan, että myös se on asetettu käyttämään PulseAudiota eikä esim. ALSA-rajapintaa.


Syy ,miksi asensin nyt W7,on juuri tämä CD levyjen käsittely.Siinä  Windows on omaa luokkaansa vielä?!

No kiva että toimii nykyisin WMP:llä noinkin hyvin. Joskus takavuosina ei toiminut lainkaan.
« Viimeksi muokattu: 07.10.15 - klo:19.13 kirjoittanut nm »

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #8 : 10.10.15 - klo:21.33 »
Itse olen tehnyt ison työn ja ripannut levyt koneelle ja ihan käsin kirjoitellut metadatat oikein. Useampi softa osaa hakea sitten oikein metatiedot. Windows vaatii hieman virittämistä jos sillä musiikkia kuuntelee. Mikseri resamplaa äänet. EAC on kyllä paras levyjen rippaukseen. Musiikkia en ole ikinä soittanut Windowssin omalla soittimella, jos tarkoitus on ollut tunkea ääntä vähänkin parempaan järjestelmään. Uudemmista ei kokemusta. Taitaa flac sentään jo kuulua oletuksena kodekkivalikoimaan. Project usb minulle vieras. Itselleni riittää av-vahvistimen DACin laatu. Eli bitit vahvistimelle ilman muutoksia digitaalisesti. Vahvistemella kannattaa vielä katsoa onko bittivirta sitä mitä pitääkin.

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #9 : 11.10.15 - klo:16.51 »
Olet kirjoitellut niitä tietoja ja varmaan Wiki on saanut ne?
Näin autetaan myös muita,jos samaa levyä on laittamassa koneelle.

Minulla on niin paljon cd levyjä,joita Linux ei tunnista.Sensijaan Windows tunnistaa täällä kaikki.
Tieto ei aina tule tutulla kielellä.
Esim.yhden levyn tiedot tuli vain Japaniksi,mutta tuli kuitenkin.
Se miten Windows muutoin toimii tai ei toimi,on toinen juttu.

Voin alkaa cd levy tietojen kirjoittelun Wikille,kun saan kaikki Linux jakeluni toimimaan kunnolla.
Ongelmia näissä eräissä jakeluissa mínulla riittää.
En ehkä viitsi kirjoitella niistä ongelmista enää tälle foorumille.
Märkäkorvan ongelmat voi olla rasittavaa luettavaa pitkälle ehtineille.


Yhden vähäinen murhe onkin isompi murhe toiselle.
Tämä cd levyjen tietokoneellle siirto on nyt harrastukseni,eikä ei-kuunteijat ymmärrä tätä lainkaan.

Jos tietoja katsellaan levyjen kansista ja musiikki soi tietokoneelta,huomio on jakautunut kahteen eri paikkaan.En itse halua tätä.
Cd soitin kuuntelu on cd kuuntelua ja silloin niitä kansia selailen.


Projectilla on 2 Usb da muunninta,jotka ovat Linux yhteensopivia.Halvempi ja kalliimpi.16 bit ja 24 bit mallit.
Ääni on hyvä niiden kautta.RCA- johdoilla ne liitetään vahvistimen sisäänmenoon.
Usb-johdolla tietenkin tietokoneesta muuntimeen.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #10 : 11.10.15 - klo:21.40 »
Minulla on niin paljon cd levyjä,joita Linux ei tunnista.Sensijaan Windows tunnistaa täällä kaikki.

Tämä on erikoista, koska avoimet/ilmaiset tietokannat ovat suurin piirtein yhtä kattavia kuin AMG. Olisi edelleen kiva saada muutama esimerkkitapaus (levyn nimi tai viivakoodin numerosarja).


Ongelmia näissä eräissä jakeluissa mínulla riittää.
En ehkä viitsi kirjoitella niistä ongelmista enää tälle foorumille.
Märkäkorvan ongelmat voi olla rasittavaa luettavaa pitkälle ehtineille.

Kyllä täällä saa apua kaikkiin Linux-jakeluiden ongelmiin. Auttamista ja avun saamista helpottaa huomattavasti, jos ketjussa käsitellään yhtä tarkkaan rajattua ongelmaa kerrallaan eikä hypitä aiheesta toiseen. Tämä CD-ongelma onkin nyt toistaiseksi pysynyt hyvin raiteillaan. Lisäksi kannattaa vastata auttajien kysymyksiin ja antaa pyydettäessä lisätietoja, kuten päätekomentojen listauksia.


Tämä cd levyjen tietokoneellle siirto on nyt harrastukseni,eikä ei-kuunteijat ymmärrä tätä lainkaan.

Ymmärrän siirron tietokoneelle, mutta ei niitä levyjä kannata jokaiseen ohjelmaan/käyttöjärjestelmään erikseen tuoda. Yksi kopiointi riittää, ja sitten kiintolevylle tallennettua kokoelmaa voi käyttää eri ohjelmilla.

24/96

  • Vieras
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #11 : 12.10.15 - klo:12.11 »
Jos tarkoitat Pro-Ject DAC.ia, niin minkä sarjan boxi sulla on?

Tuolta näkee käytetyn D/A converterin tiedot, jos se näkyy sillä nimellä toistimille.

http://www.box-designs.com/main.php?info=source&cat=source&lang=en

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #12 : 12.10.15 - klo:14.24 »
Nyt käytän Pro-Ject USB Box S muunninta.

Kokeiltu on myös Pro-Ject Dac box USB S muunninta erillisellä virtalähteellä,
mutta tämän muuntimen sain toimimaan Linuxilla vain VLC soittimen kautta.
Kuunneltu on myös USB box  24 Bit. muunninta,siinäkin  erillinen virtalähde.

En ole varma sen virtalähteen tarpeellisuudesta näissä Usb laitteissa,kun signaali kuitenkin tulee tietokoneelta.
Jotkut väittää kuulevansa eroja,kun virta usb laitteen toiminnoillekin  annetaan omasta pistorasiasta.
Pro-Ject USB box S muunnin toimii vain tietokoneen kautta USB johdolla.

Näistä cd levyjen tunnistamisista:
Jos alan ahkerana rippailemaan jokaisen tietokoneelle haluamani levyn omiin tiedostoihini k3b kautta,niin monen levyn k3b tunnistaa.
Mutta monen cd levyni suoratuonti Bansheehen ja Rytmilaatikkoon ei kappaletietojen kanssa usein täällä onnistu.
Tällä hetkellä en halua täyttää koneideni tiedostoja k3b cd tiedostoilla.

Tutkin näitä eri tietokantoja ajan kanssa ja katson ,mitä tapahtuu.

Mutta arvelen ,että se oma näppäinten naputtelu ja levytietojen Wikille lähettely
on ainoa keino saada näitå äänitteitäni Linuxilla tunnetuiksi.

Kun kaikesta pitää aloittaa uusi ketju täällä,mietin viitsinkö kirjoitella.
Ainakin 4-5 uutta ketjua alkaisi minulla erilaista ongelmista.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #13 : 12.10.15 - klo:22.30 »
Cd-levyjen rippaukseen kannattaa kokeilla morituri-ohjelmaa. EAC winen alla yksi vaihtoehto. EAC taitaa olla vielälin se paras, jos laatu on tärkeä asia. Tallennus tietenkin flac-formattiin. CD-levyjen tietoja löytyy paljon Wikistä ja Ylen tietokannasta monia kotimaisia. Itselläni pari levyä joiden tekijätietoja eli säveltäjä/sanoittaja en ole löytänyt mistään.

Levyt olen ripannut omalle osiolle ja USB-levyllä on vielä varmuuskopiot. Kannet voi vielä skannata tai kuvata. Soitto-ohjelmana on ollut pitkään Amarok. Jostain versiosta 1.x alkaen. Musiikkitiedostojen oikeudet olen muuttanut niin, että vain luku on sallittu. Tageja on monenlaisia. Olen koettanut mp3 tiedostoista poistaa vanhat ja päällekkäisyydet. Jotkut soittimet eivät tykkää esim APE-tageista. Jos metatiedoissa on APE, ID3 ja noiden eri versioita on sotku valmis.

Itse en ymmärrä miksi pitää käyttää samaan asiaan montaa eri ohjelmaa. Jopa montaa eri käyttöjärjestelmää. K3b on hyvä softa, mutta itse olen käyttänyt sitä vain levyjen polttamiseen. Muistaakseni jo KDE 2 tai ainakin KDE 3 tiedostonhallinta osasi lukea CD-levyjä. ks http://klikit.pbworks.com/w/page/7315120/Ripping%20Audio%20CDs%20in%20Konqueror%20File%20Manager

Itselle Linux Mint on tuntematon tai pikemminkin kokeilematon. Itse pidin aikoinaan paljon Amarok 1.4 versiosta. Käytin sitä vielä pitkään, vaikka tuki KDE 3:lle oli loppunut, kun en halunnut luopua sen tietokannasta. Erillinen DAC on perusteltu, jos vahvistimessa ei ole hyvää piiriä tai on analoginen. PC:ltä saa paremman äänen kuin keskihintaisesta CD-soittimesta. 

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #14 : 13.10.15 - klo:11.03 »
Wine on jäänyt vähälle huomiolle minulla.Tutkin asiaa.

Näet paljon vaivaa tämän asian eteen.
En ehkä halua ryhtyä kaikkiin näihin tässä ketjussa mainittuihin toimenpiteisiin saadakseni cd levyni koneilleni tietojen ja kaikkien kuvienkin  kera.

Pro-Ject  muuntimen kanssa PC ääni hyvä täällä,mutta myös läppärini hyvät.En ole halvimpia malleja ostanut.

KDE ei toimi minulla,vaatisi taas uuden ketjun ,tässä en KDE ongelmistani kerro.

CD soittimeni keskihintaisia kalliimpia,olen ostanut ne käytettyinä.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #15 : 13.10.15 - klo:16.38 »
Itse pidän KDE 4.14.8 ihan vakaana. Uutta Plasmaakin on täällä kehuttu, mutta itse
en luovu vakaasta vielä pitkään aikaan.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #16 : 13.10.15 - klo:17.32 »
Hmm itse käytän Audaciousta, tosin puhtaasti mp3 toistimena, elikkä WinAmp:in roolissa. Kevyempi kuin KDE:n Amarok, ja omaa koko soittolistan repeat toiminnan. Ei ongelmia.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #17 : 15.10.15 - klo:04.45 »
KDE ei toimi minulla,vaatisi taas uuden ketjun ,tässä en KDE ongelmistani kerro.
Todennäköisesti vika on käyttäjässä, eikä KDE:ssä.

XL180

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Linux Soittimeni ei tunnista
« Vastaus #18 : 05.11.15 - klo:16.40 »
Tämä herjan jälkeen olen yrittänyt saada sitä KDE pöytää pelaamaan kotikoneissani eri jakeluilla.
Vaatii toisen ketjun kertoa,miten kävi.
Mutta nyt sitä KDE pöytää ei taaskaan yhdessäkään koneessani ole.Se kertoo paljon.