Kirjoittaja Aihe: Hp 2133 mini  (Luettu 2139 kertaa)

Blader

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Hp 2133 mini
« : 24.11.14 - klo:10.53 »
Onko totta ettei tämä tietokone toimi paremmin, asensin lubuntun ja pätkiminen vain jatkuu, normaali netin selaaminen pätkii ja myös videot jos katselee netissä. todella hidas. mistähän voisi johtua, olen puhistanut tuulettimen ja kovalevynkin vaihtanut mutta ei mitään parannusta tapahtunut. Voisiko johtua jostain ajureista? näyttis?


CPU  VIA C7-M 1.6 GHz
RAM  2 GB
Graphics Processor  VIA Chrome9

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Hp 2133 mini
« Vastaus #1 : 24.11.14 - klo:13.57 »
Joo ajureista johtuu, sillä VIA on kuraa. Ainoat korjausmahdollisuudet on vaihtaa kone.

Edit - Joku paremmin tietävä voisi varmistaa asian.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Hp 2133 mini
« Vastaus #2 : 24.11.14 - klo:14.26 »
Kannattaa myös tarkistaa, että dmesg:in listauksessa ei ole kummallisia virheilmoituksia. Yhdellä koneella oli hidastelua ja dmesg täynnä virheilmoituksia muistikortinlukijasta. Poistin muistikortinlukijan moduulin käytöstä ja ilmoitukset hävisivät ja kone nopeutui.

Mutta on myös totta, että VIA:n ajuri on aika kehno.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Hp 2133 mini
« Vastaus #3 : 24.11.14 - klo:17.43 »
Juu VIA:lla ei yleensä tee Linuxeissa käytännössä katsoen yhtään mitään. Itse laittaisin suosiolla jonkin Windowsin tuohon rautaan, toimii varmasti paremmin. Vaikka rehellisyyden nimissä ei tuosta raudasta nopeaa saa mitenkään.

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1058
    • Profiili
Vs: Hp 2133 mini
« Vastaus #4 : 24.11.14 - klo:17.58 »
Olen tuollaisen kanssa jo taistellut jonkin aikaa ja yrittänyt saada siitä riittävän toimivaa. Nyt on vaan aika jättää vuosia hyvin palvellut näppärä mini ja pöydällä on käytetty ThinkPad T410, johon tulee Ubuntu (toivottavasti). Minillä olisi käyttö pääasiassa netin selailua ja siihen se ei enää kykene kun monet sivut ovat liian raskaita. Ei auta Lubuntu, 2G muistia eikä SSD.

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: Hp 2133 mini
« Vastaus #5 : 24.11.14 - klo:22.29 »
Mulla on sama kone Lubuntulla käytössä ja on SSD-kovokin, mutta ei siitä juuri apua ole. Uutiset lukee ja nipin napin PDF-tiedostot katselee, kun ei parempaakaan tähän kokoluokkaan ole raaskinut investoida.
Heikkoa kyllä on....  :-\
Ohhoh!