Kirjoittaja Aihe: Lubuntu 12.04 ja SIS VGA [RATKAISTU]  (Luettu 3680 kertaa)

EX_W8

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Lubuntu 12.04 ja SIS VGA [RATKAISTU]
« : 05.06.14 - klo:13.38 »
Olen uusi  Lubuntu-käyttäjä, olen saanut asennettua kaikki tarpeellisen ja täytyy sanoa että olen tyytyväinen, vanhana (Windows-miehenä) Lubuntu 12.04 on tosi ilo käyttää.
Kaiken saa hoidettua sillä aikaa kun Dell 430 läppäri on tukehtumassa W8 päivityksiin ja käynnistykseen.
Pari kysymystä aloittelijalta,  SIS 771/671 PCIE VGA Display Adapter tässä minun tytön Asus X5DC läppärissä ei pysty näyttämään kun max 1024x768 pixeliä, onko tullut uusia ratkaisuja? Luin useammasta forumista että tämä piirisarja on tuottanut paljon harmaita hiuksia.
Toinen kysymys, katsomon toistaminen ei onnistu ja siitäkin on paljon luettavaa, ei ole ainakaan meikäläiselle onnistanut, se silverlight on se ongelma, uusia ratkaisuja?
 ???

Ratkaistu lisätty otsikkoon. -- Timo
« Viimeksi muokattu: 05.06.14 - klo:16.20 kirjoittanut Timo Tamminen »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4168
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Lubuntu 12.04 ja SIS VGA
« Vastaus #1 : 05.06.14 - klo:14.46 »
Voipi olla että tuolle näytönohjaimelle/koneelle muutenkin on Katsomon ja muiden Silverlightiä vaativien palveluiden käyttäminen mahdotonta? Mutta ainahan voi kokeilla, en minä sitä sano. :)

Pipelightillä onnistuu nykyisin ko. juttujen katsominen Linuxeilla. Tässä nyt asennusohjetta Ubuntulle, toimii myös Lubuntussa. Eli avaa menusta pääte ja kopioi rivit yksi kerrallaan päätteeseen.
Koodia: [Valitse]
sudo add-apt-repository ppa:pipelight/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install --install-recommends pipelight-multi
sudo pipelight-plugin --update
sudo pipelight-plugin --enable silverlight
lähde: http://pipelight.net/cms/install/installation-ubuntu.html

Homma ei tällä hetkellä toimi Google Chrome / Chromium -selaimilla, mutta Firefoxilla toimii kunhan asennat UserAgent -vaihtaja lisäosan ja vaihdat sillä UserAgentin Windowssin Firefox selaimeksi.
Tämä toimii hyvin, tosin muitakin on: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/user-agent-overrider/
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

EX_W8

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Lubuntu 12.04 ja SIS VGA
« Vastaus #2 : 05.06.14 - klo:15.59 »
Kiitos, sehän toimii, jatkanpa taas Lubuntuun tutustumista, lämmintä kesäpäivää 8)