Kirjoittaja Aihe: terminaalin otsikko? [RATKAISTU]  (Luettu 2012 kertaa)

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
terminaalin otsikko? [RATKAISTU]
« : 24.04.14 - klo:09.34 »
Mitä mahtaa puuttua (eli mitä on tarkistettava) kun terminaalin otsikko ei usko asetusta 'Korvaa lakuperäinen otsikko'?

Loggautuessani joillekin koneille se vaihtuu, mutta toisilla ei.
Ja sama koskee kun loggaan ulos, joskus se otsikko vaihtuu mutta ei aina.

Edit:

Ilmeisesti PS1:n määritys muuttunut jossain vaiheessa.
Vaihdoin moisen litanian  alkuperäisen asetuksen tilalle ( .bashrc)

Koodia: [Valitse]

case "$TERM" in
 xterm*|rxvt*)
 PS1="\[\e]0;${debian_chroot:+($debian_chroot)}\u@\h: \w\a\]$PS1"
;;
  *)
;;
esac


Ja pikaisen testin perusteella tuntuu siltä että auttoi.
« Viimeksi muokattu: 24.04.14 - klo:13.12 kirjoittanut jekku »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: terminaalin otsikko?
« Vastaus #1 : 24.04.14 - klo:11.56 »
Mitä teet näillä koneilla vaihtaaksesi otsikon? Toisin sanoen onko käytössä Bash ja jokin tämän tapainen kikka?
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: terminaalin otsikko?
« Vastaus #2 : 24.04.14 - klo:12.45 »
Mitä teet näillä koneilla vaihtaaksesi otsikon? Toisin sanoen onko käytössä Bash ja jokin tämän tapainen kikka?

Tähän saakka en ole tehnyt muuta kuin tarkistanut että profiilin asetuksissa on valittuna 'Korvaa alkuperäinen otsikko'

Ja kyllä, oletusshell on  /bin/bash - myös niissä koneissa joihin loggautuessa otsikko ei muutu.
(Eri distroja, sekaisin Ubuntua, Debiania ja RedHattia)

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: terminaalin otsikko? [RATKAISTU]
« Vastaus #3 : 24.04.14 - klo:17.26 »
Ehkä joissakin distroissa on tuo PS1-kikka jo valmiina ja joissakin ei. Mene tiedä, kun itse käytän zsh:ta, missä vastaava tehdään kirjoittamalla taikarimpsut precmd-nimiseen funktioon.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: terminaalin otsikko? [RATKAISTU]
« Vastaus #4 : 24.04.14 - klo:20.30 »
Ehkä joissakin distroissa on tuo PS1-kikka jo valmiina ja joissakin ei. Mene tiedä, kun itse käytän zsh:ta, missä vastaava tehdään kirjoittamalla taikarimpsut precmd-nimiseen funktioon.

Mitä ilmeisimmin tuohon on useita tapoja ;)
Esimerkiksi muuan palvelin (johon minulla ei ole rootin oikeuksia), se vaihtoi kyseisen otsikon - eikä sitä ole määritelty lainkaan userin .bashrc:ssä. Onpahan annettu vakio jonka kanssa joko elämme tai määritämme itse.