Kirjoittaja Aihe: Kuvat eivät näy kokonaan  (Luettu 2115 kertaa)

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Kuvat eivät näy kokonaan
« : 20.04.14 - klo:19.50 »
Nyt olisi sellainen ongelma että kun siirsin kuvia digikamerasta koneelle niin nämä eivät näy esikatselussa (siis silloin kun avaan kansion ja ne näkyy pikkukuvina) kunnolla ja kuva katkeaa keskeltä, mutta kun avaan kuvan niin se näkyy normaalisti. Missä vika?

Ja edelleen olette sitä mieltä että jos netistä ladattu kuva ei toimi niin vika ei ole minun kuolemanhitaassa ja takkuilevassa netissäni (joka ei käsittääkseni kuitenkaan katkea missään vaiheessa kokonaan, hidastuu vaan niin että välillä on HSPA ja väillä EDGE-yhteys)? Ja noissa kuvissa pystyy melko varmasti sanomaan että jos kuva on kumpaankin suuntaan yhtä iso pikseleinä niin tod näk mitään silmin havaittavaa ei ole pilalla eli voin rauhassa siirrellä?

Siivottu -Storck
« Viimeksi muokattu: 20.04.14 - klo:19.55 kirjoittanut Storck »

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Kuvat eivät näy kokonaan
« Vastaus #1 : 23.04.14 - klo:18.51 »
??? Itse lataan kuvat aina muistikortilta. Jos paljon kuvia niin pikkukuvien teko kestää...Itse otan moisen ominaisuuden pois päältä. Inhoan moista hidastusvaihetta. Jos paljon kuvia samassa kansiossa niin fat-levy toimii silloin melko hitaasti. Hakemistorakenne on lista ei mikään fiksu puu. Juuressahan on tiedostojen lkm rajattu eli kansiot ovat pakollisia.

Kuvan siirtämisessä ei kuvan sisältö muuttu. Uudelleen tallennettaessa kyllä - riippuu tosin formaatista.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Kuvat eivät näy kokonaan
« Vastaus #2 : 23.04.14 - klo:21.36 »
Varmistan vielä: Eli jos ladattu kuva säilyy yhtä isoina pikseleinä niin ei tarvitse murehtia onko siinä kaikki tieto tallella? Ja minun koneessani ei ole mitään vikaa vaikka se ei lataa noita pikkukuvia ollenkaan, ei vaikka odotan? Mutta sitten kun klikkaan kuvan auki niin se näkyy normaalisti. Kuvia ei ole paljon niin tuskin siitäkään johtuu. Eikä tuo muuten häiritse, mutta pelkään etten pysty lataamaan kuvia netistä ilman virheitä.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Kuvat eivät näy kokonaan
« Vastaus #3 : 24.04.14 - klo:01.36 »
Ei pikkukuvista tarvitse välittää. Joissakin on esikatselukuva valmiina - toisissa taas ei. Jotkut kuvat - esim. kamerakohtaiset raw-kuvat ovat hankalia katsottavia. Ne ei näy ollenkaan tai voivat näkyä hyvinkin vääränlaisina jos sopivaa ajuria ei ole. Itse yllätyin kun Win8 osasi näyttää raw-kuvat muistikortilta oikein, vaikka mitään kamerakohtaista ajuria ei ollut asennettu. Ks .thumbnails kansion sisältö. siellä niitä pikkukuvia on.
« Viimeksi muokattu: 24.04.14 - klo:01.38 kirjoittanut Postimies »

luxudueu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: Kuvat eivät näy kokonaan
« Vastaus #4 : 24.04.14 - klo:11.41 »
Lubuntu? Siinä ainakin edellisessä versiossa (13.10) oli oletusasetuksena ettei näytä esikatselukuvia olikohan 4Mt suuremmista tiedostoista. Liekö nyt korjattu niin että näyttää siihen neljään megaan saakka, jos puolet näkyviin? ;D Tiedostonhallinnan asetuksista sai nostettua tuota kokorajaa, niin että isommistakin kuvista "pikkukuvat" näkyviin.