Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-päitityksen 13.10 -> 14.04 jälkeen tyhjä näyttö[Ratkaistu puhdas asennus]  (Luettu 8920 kertaa)

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu-päitityksen 13.10 -> 14.04 jälkeen tyhjä näyttö
« Vastaus #20 : 19.04.14 - klo:17.45 »
Tuolla ylhäällä olevalla sivustolla kerrotaan miten 2d asennetaan, sisältää myös miten asennuslähde asetetaan.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Ubuntu-päitityksen 13.10 -> 14.04 jälkeen tyhjä näyttö
« Vastaus #21 : 19.04.14 - klo:18.10 »
Yritin search-toimintoa, mutta ihan heti ei osu silmään muuta kuin http://askubuntu.com/questions/421148/unity-2d-on-trusty-14-04 joka EI KERRO miten 2D asennetaan Lisäksi, minulle ei ole vielä selvinnyt missä tarkoituksessa suosittelet 2D:n asennusta. Kone kyllä tukee 2D:tä, siinä ei ole ongelmaa, joten ilmeisesti 2D:n kautta pitäisi sitten saada tehdyksi jotain? Mitä?

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: Ubuntu-päitityksen 13.10 -> 14.04 jälkeen tyhjä näyttö
« Vastaus #22 : 19.04.14 - klo:19.02 »
Mitä jos kuitenkin asentaisi vaan suosista lxde työpöydän?

 http://www.howtogeek.com/107368/how-to-install-the-lightweight-lxde-desktop-on-ubuntu/

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Ubuntu-päitityksen 13.10 -> 14.04 jälkeen tyhjä näyttö
« Vastaus #23 : 19.04.14 - klo:22.23 »
No tuota olisin voinut koettaakin (en tosin tiedä miksi), mutta ehdin tässä välillä jo kyllästyä, ja asensin Ubuntun koneelle. Enkä yrittänyt kikkailla salatun levyn osioinnin kanssa, vaan tein asennuksen ihan uudelleen ihan kuin kone olisi ollut tyhjä.

Toivottavasti ensi kerralla pääsen helpommin käsiksi yksinkertaiseen ratkaisuun.

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: Ubuntu-päitityksen 13.10 -> 14.04 jälkeen tyhjä näyttö
« Vastaus #24 : 20.04.14 - klo:10.26 »
No tuota olisin voinut koettaakin (en tosin tiedä miksi), mutta ehdin tässä välillä jo kyllästyä, ja asensin Ubuntun koneelle. Enkä yrittänyt kikkailla salatun levyn osioinnin kanssa, vaan tein asennuksen ihan uudelleen ihan kuin kone olisi ollut tyhjä.

Toivottavasti ensi kerralla pääsen helpommin käsiksi yksinkertaiseen ratkaisuun.
Saattoi silti olla se yksinkertaisin ratkaisu

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Ubuntu-päitityksen 13.10 -> 14.04 jälkeen tyhjä näyttö
« Vastaus #25 : 20.04.14 - klo:12.19 »
Pelkäsin että asennusveisi monta tuntia, koka päivitys oli hirveän hidas. Yllättäen puhdas asennus olikin selvästi nopeampi kuin päivitys. Tosin siinä ei ole mukana mun itse asentamia, mutta niitä on niin vähän ettei se selitä eroa. Aika kummallista. Nyt olen kuitenkin toistaiseksi tyytyväinen.

Vielä on jotain säätämistä kun palauttelen asetuksia, mutta tämä uusi Ubuntu tuntuu ainakin aluksi tulevan toimeen NVIDIA-grafiikkasirun kanssa, joka Fujitsun tapaan on proprietary-asennuksena. Edellisissä Ubuntu-versioissa jouduin sitä jonkin verran lepyttelemään, mutta nyt ei vielä ole näkynyt mitään erikoista. Voisi jopa olla että se päivityksen jälkeinen ongelma liittyi jotenkin siihen grafiikkaan.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Äh, olin unohtanut missä tilanteessa NVIDIA oikuttelee: valmiustilasta herääminen ei onnistu Noveau-ajurilla. Piti sitten kuitenkin ottaa käyttöön suljettu ajuri kuten edellisissäkin versioissa. Toivottavasti yskiminen loppuu siihen.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Tätä olisin varmaankin koettanut jos olisin sen löytänyt ennen  kuin iskin hanskat tiskiin: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2217923

Siinä siis komentoriviltä asennetaan NVIDIA:n suljettu ajuri.