Kirjoittaja Aihe: Virhe aptdaemonissa ja asennusongelmia  (Luettu 1261 kertaa)

Orvokki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Virhe aptdaemonissa ja asennusongelmia
« : 16.04.14 - klo:18.48 »
Hei,

kosketusnäytöllinen taulukone sammahteli jatkuvasti, luultavasti (tai niin ainakin luulin) koska siinä oli käsittääkseni rekisteröimätön windows. Asensin Ubuntun tilalle, asennus itsessään kesti tuhottoman kauan minusta, olen asentanut sen aika monta kertaa ja asennus on ollut paljon nopeampaa. Kone kuitenkin alkoi toimimaan eikä enää sammahdellut. Nyt henkilö, jolla kone on, valitteli, että aivan yhtäkkiä kone sammuttaa itse nettiselaimen ja menee täysin jumiin, sammuttaminenkin täytyy tehdä ottamalla virrat pois. Hän yritti vielä laittaa koneen päivittämään, mutta kesken päivitysten tuli ilmoitus Tapahtui virhe, jota ei voitu käsitellä. Aptdaemonissa vaikuttaa olevan ohjelmointivirhe. Onko mielipiteitä, mitä asialle voisi vielä tehdä, onko kone itsessään paskana vai kokeilenko vielä ehkä asentaa uudelleen Ubuntun siihen?

Pikaista apua kaivataan, kiitos taas jo etukäteen!

juyli

  • Vieras
Vs: Virhe aptdaemonissa ja asennusongelmia
« Vastaus #1 : 16.04.14 - klo:19.59 »
kosketusnäytöllinen taulukone sammahteli jatkuvasti, luultavasti (tai niin ainakin luulin) ...
Kuullostaa rautavialta. Jos jo Windows kaatuili, voi Ubuntu pysyä pystyssä hieman pidempää, mutta ongelma ei mihinkään katoa. Myös ongelmat tuuletuksen kanssa (kuumeneminen) voisi olla ongelman syy.
Ehkä kertoessasi tarkempia tietoja itse laitteesta, voisi ongelmaa ihmetellä tarkemmin.