Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaijan tiedoston nimeäminen  (Luettu 2717 kertaa)

Justus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Musiikkimaijan tiedoston nimeäminen
« : 16.08.06 - klo:22.23 »
Ongelmani ei ole suuri, mutta ärsyttää minua suunnattomasti. Eli tietääkö joku miten ja mistä Musiikkimaijan alias Sound-Juicerin tiedostonimen muotoa saa vaihdettua. Koska haluan olla pikkumainen  :) niin vaihtoehdon "numero-raidan esittäjä-raidan nimi" sijaan haluaisin "raidan esittäjä-numero-raidan nimi". Jälkimmäinen vaihtoehto ei valitettavasti ole yksikään valmiista vaihtoehdoista. Löysin alla olevasta linkistä neuvoa kun kyseessä on Hoary 5.04. En vain löydä/ tajua mikä tuo "Configuration Editor" on. Onko tuo ohje pätevä myös Dapperiin, jos on niin miten se käytännössä tapahtuu?

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=43005

Muuten olen kaikin puolin tyytyväinen musiikkimaijan toimintaan, kun olen saanut CD-->MP3 rippauksen toimimaan bitrate 192:lla ja 58 min levyn rippaamiseen ja koodaamiseen kuluu vain vähän yli 4 minuuttia.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Musiikkimaijan tiedoston nimeäminen
« Vastaus #1 : 17.08.06 - klo:01.35 »
Löysin alla olevasta linkistä neuvoa kun kyseessä on Hoary 5.04. En vain löydä/ tajua mikä tuo "Configuration Editor" on.

komentoriviltä sovellus gconf-editor tai Sovellukset → Järjestelmätyökalut → Asetusten muokkaus

Onko tuo ohje pätevä myös Dapperiin,

pitäisi olla.

jos on niin miten se käytännössä tapahtuu?

käynnistät sovelluksen, etsit sieltä kuvatun paikan ja muutat sen arvoa haluamallasi tavalla.

Muuten olen kaikin puolin tyytyväinen musiikkimaijan toimintaan, kun olen saanut CD-->MP3 rippauksen toimimaan bitrate 192:lla ja 58 min levyn rippaamiseen ja koodaamiseen kuluu vain vähän yli 4 minuuttia.

tuo on kyllä melko nopeaa. onko virheenkorjaus ollut päällä?
Janne

tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Re: Musiikkimaijan tiedoston nimeäminen
« Vastaus #2 : 17.08.06 - klo:08.31 »
Löysin alla olevasta linkistä neuvoa kun kyseessä on Hoary 5.04. En vain löydä/ tajua mikä tuo "Configuration Editor" on.

komentoriviltä sovellus gconf-editor tai Sovellukset → Järjestelmätyökalut → Asetusten muokkaus

Se ei muistaakseni ole oletuksena näkyvissä siellä valikossa. Asian laidan saa muutettua laittamalla ruksin kyseisen ohjelman kohdalla menueditorilla (Sovellukset → Apuohjelmat → Alacarte-valikonmuokkausohjelma)

Justus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: Musiikkimaijan tiedoston nimeäminen RATKAISTU
« Vastaus #3 : 17.08.06 - klo:20.26 »
Löysin alla olevasta linkistä neuvoa kun kyseessä on Hoary 5.04. En vain löydä/ tajua mikä tuo "Configuration Editor" on.

komentoriviltä sovellus gconf-editor tai Sovellukset → Järjestelmätyökalut → Asetusten muokkaus

Se ei muistaakseni ole oletuksena näkyvissä siellä valikossa. Asian laidan saa muutettua laittamalla ruksin kyseisen ohjelman kohdalla menueditorilla (Sovellukset → Apuohjelmat → Alacarte-valikonmuokkausohjelma)

Kiitoksia paljon!! Tuolla Alacartella sain tuon järjestelmätyökalut näkyviin ja tiedostonimen muutettua haluamakseni.

Muuten olen kaikin puolin tyytyväinen musiikkimaijan toimintaan, kun olen saanut CD-->MP3 rippauksen toimimaan bitrate 192:lla ja 58 min levyn rippaamiseen ja koodaamiseen kuluu vain vähän yli 4 minuuttia.

tuo on kyllä melko nopeaa. onko virheenkorjaus ollut päällä?

En ole erikseen mitään virheenkorjausta laittanut päälle (ainakaan tiedostetusti). Lisäsin tuon MP3-profiilin mikä Musiikkimaijan ohjeesta löytyy ja lisäsin siihen rimpsuun haluamani bitraten. Tähän mennessä jälki on ollut erinomaista. Yhtä kappaletta ei ole suostunut rippaamaan, koska levy on niin naarmuilla. Tämän kappaleen rippaaminen ei onnistunut Gripillä eikä Ripper X:lläkään, mutta se ei haittaa kun homma tähän asti on muuten toiminut niin moitteetta ja ripeästi.

millaska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Re: Musiikkimaijan tiedoston nimeäminen RATKAISTU
« Vastaus #4 : 18.04.09 - klo:09.16 »
En ole erikseen mitään virheenkorjausta laittanut päälle (ainakaan tiedostetusti). Lisäsin tuon MP3-profiilin mikä Musiikkimaijan ohjeesta löytyy ja lisäsin siihen rimpsuun haluamani bitraten. Tähän mennessä jälki on ollut erinomaista. Yhtä kappaletta ei ole suostunut rippaamaan, koska levy on niin naarmuilla. Tämän kappaleen rippaaminen ei onnistunut Gripillä eikä Ripper X:lläkään, mutta se ei haittaa kun homma tähän asti on muuten toiminut niin moitteetta ja ripeästi.

Millaisen rimpsun tarkalleen laitoit, että sait bitraten 192? Minä kun en tajua noista mitään :-)

Vikatikki

  • Vieras
Vs: Musiikkimaijan tiedoston nimeäminen
« Vastaus #5 : 19.04.09 - klo:16.56 »
Musiikkimaija> muokkaa>asetukset>muokkaa profiileja> valitse mp3 ja paina muokkaa. Katso gstreamerputki ja laita Pexxin ohjeen mukaiseksi:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=24731.0