Kirjoittaja Aihe: HoW-To -osio sivuille  (Luettu 38949 kertaa)

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
HoW-To -osio sivuille
« : 09.07.05 - klo:00.13 »
Moderaattoreille pyyntö: Avaisitteko uuden osion,  johon voisi laittaa how-to -tyyppisiä aiheita, eli ei mitään kysymyspohjaista hommaa, vaan jos joku haluaa jakaa muiden kanssa infoa siitä miten joku homma hoidetaan, niin sinne voisi laittaa. Tietysti siellä voisi olla joku ketju johon saisi ehdottaa haluamaansa aihetta...

Itse voisin laittaa ainakin sellaisen aiheen että miten Ubuntua saa muokattua paremmin perheellisille sopivaksi, eli siis että tiedostoja voisi helposti jakaa kaikkien käyttäjien kesken. Nykyisellään homma on monimutkaista, sillä kaikki kuuluvat omaan ryhmäänsä ja umask-arvo on aika tiukka ym.
Esim. Digikuvat ja musiikkikokoelma olisi kiva olla kaikkien perheenjäsenten käytössä, eikä vain sen, joka kuvat tai musan on koneelle ladannut.
Kuitenkin jokaisen kotikansio olisi kiva silti säilyttää yksityisenä, niin että muilla ei ole sinne _mitään_ asiaa.
Tein juuri äsken tällaisen operaation, eikä se niin vaikeaa ole, vaikkakin monta asiaa piti hoitaa.  :)

Itse kaipailisin jonkinlaista esitystä tämän Gnomen ulkonäön mukauttamisesta, sillä jotkut ruutukaappaukset mihin olen törmännyt, ovat aika näyttäviä. Varsinkin MacOs -tyyppiset sovellusten käynnistämiseen tarkoitetut paneelinkorvikkeet ovat hienoja, mutta en osaa sellaista löytää/asentaa. Ehkä joku tietäisi tästä aiheesta enemmän.

Mikko Saarinen

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: HoW-To -osio sivuille
« Vastaus #1 : 11.07.05 - klo:21.28 »
Moderaattoreille pyyntö: Avaisitteko uuden osion,  johon voisi laittaa how-to -tyyppisiä aiheita, eli ei mitään kysymyspohjaista hommaa, vaan jos joku haluaa jakaa muiden kanssa infoa siitä miten joku homma hoidetaan, niin sinne voisi laittaa. Tietysti siellä voisi olla joku ketju johon saisi ehdottaa haluamaansa aihetta...

Tehty, ei tullut oikein ideoita paremmasta nimityksestä kuin HOWTO-ohjeita, joten olkoon nyt sellainen.

Lainaus
Esim. Digikuvat ja musiikkikokoelma olisi kiva olla kaikkien perheenjäsenten käytössä, eikä vain sen, joka kuvat tai musan on koneelle ladannut.
Kuitenkin jokaisen kotikansio olisi kiva silti säilyttää yksityisenä, niin että muilla ei ole sinne _mitään_ asiaa.
Tein juuri äsken tällaisen operaation, eikä se niin vaikeaa ole, vaikkakin monta asiaa piti hoitaa.  :)

Joo ole hyvä vain. Tuo on varmasti aika yleinen tarve, ja itsellänikin on vastaava järjestely.

TOXiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
  • LinuX n00b
    • Profiili
Re: HoW-To -osio sivuille
« Vastaus #2 : 19.07.05 - klo:15.11 »
Itse kaipailisin jonkinlaista esitystä tämän Gnomen ulkonäön mukauttamisesta, sillä jotkut ruutukaappaukset mihin olen törmännyt, ovat aika näyttäviä. Varsinkin MacOs -tyyppiset sovellusten käynnistämiseen tarkoitetut paneelinkorvikkeet ovat hienoja, mutta en osaa sellaista löytää/asentaa. Ehkä joku tietäisi tästä aiheesta enemmän.
Jos tarkoitit tuon tapaista käynnistys paneelia niin se onnistuu helpommin kirjoittamalla Root terminaliin
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install gdeskletskuvassa näkyvän StartBarin saa ladattua: http://gdesklets.gnomedesktop.org/categories.php?func=gd_show_app&gd_app_id=210

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: HoW-To -osio sivuille
« Vastaus #3 : 20.07.05 - klo:23.28 »
Kiitoksia TOXIC  :)

Ehtisin jo asentaakin tuon gDeskletin, mutta sen käyttöönotossa oli pienoisia ongelmia.
Mutta nyt kun annoit linkin tuonne sivustolle, niin enköhän sieltä jotain infoa saa ohjelman käyttämiseenkin...

Mikko

Mikko Saarinen