Kirjoittaja Aihe: Corepointer, Xmodmap ja 2 hiirtä  (Luettu 1950 kertaa)

scub

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Corepointer, Xmodmap ja 2 hiirtä
« : 04.07.06 - klo:21.21 »
Pitäisi saada toimimaan logitech mx900 bluetooth/usb hiiri kaikkine näppäimineen (samat napit kuin mx500-sarjassa) ja logitechin wheel mouse ps/2. Molemmat hiiret toimivat tuunaamallani xorg.confilla, mutta ongelmana on ettei .Xmodmap tiedoston mx900 hiiren nappien uudelleen mappaus toimi automaattisesti. Elikä napit toimii jokseenkin oikein kun laitan komento riville:
Koodia: [Valitse]
sudo  xmodmap -e "pointer = 1 2 3 4 5 8 9 6 7 10 11" jolloin toiminnassa on forward ja backward peukalonapit firefoxissa ja rulla sekä vieritys näppäimet rullan ylä ja alapuolella. Tosin tuo ylöspäin vieritys nappi toimi back-nappulana myös kun sivu on vieritetty ylös saakka, mistähän mahtaa johtua?

Vaatiiko tuo .Xmodmap toimiakseen corepointer asetuksen xorg.confiin? Yritin sitä tähän evdev ajurin viritykseen laittaa, mutta silloin X ei suostu käynnistymään ja virhelogissa sanotaan: no corepointer. Ilman corepointeriakin tuntuu kuitenkin kaikki toimivan jos tosiaan tekee ton mappauksen komentoriviltä.

Mites ton back- forward napit sais toimimaan kaikkialla ubuntussa tai edes nautiluksessa? Monenlaisia ohjeita olen näihin hiiriin kokeillut mutta tämä xorg.conf on tähän mennessä ollu toimivin:

Koodia: [Valitse]

Section "ServerLayout"
Identifier     "Default Layout"
Screen         "Default Screen" 0 0
InputDevice    "Generic Keyboard"
InputDevice    "Mouse0" # "AlwaysCore" #"CorePointer"  #"SendCoreEvents" #näitä olen tähän hiireen kokeillut
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier  "Mouse0"
Driver      "evdev"
#Option     "CorePointer" #tähän väliin olen corepointeria yrittänyt laittaa muttei toimi
Option      "Device"     "/dev/input/mx900"
        Option      "Protocol"              "evdev"
       
Option     "Buttons" "10"
Option      "ZAxisMapping" "9 10"
Option      "Resolution" "800"

Option      "Dev Name" "Logitech USB Receiver"
Option      "Dev Phys" "usb-0000:00:10.4-4.1.1/input1"

#Option     "SendCoreEvents""true" #tällaistakin on tullut kokeiltua
EndSection

Jos tuota ei näin saa toimimaan nii onkohan olemmassa jotakin muuta tapaa? Olen yrittänyt myös kahdella erillisellä hiiri sectionilla tuloksetta.

Ja tosiaan alla pyörii dapper gnomella.
« Viimeksi muokattu: 04.07.06 - klo:21.29 kirjoittanut scub »