Kirjoittaja Aihe: Enemy Territory ei toimi oikein  (Luettu 21912 kertaa)

Tuomas_M

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Enemy Territory ei toimi oikein
« : 05.06.06 - klo:16.16 »
Asensin eilen koneelleni Enemy Territory 2.60:n, ja sain sen toimimaan. Tai no, ei se toimi oikein, käynnistyy kyllä, mutta aina sammuttamisen jälkeen joutuu laittamaan käyttäjätiedot ja näyttöasetukset yms uudestaan. PunkBuster ei ole käytössä, vaikka kuinka vemputtaisin sitä "Enable PunkBuster" nappia. En pysty luomaan omaa servua, koska tiedostoon hunkusage.dat ei voi kirjoittaa. En pysty liittymään peleihin, koska punkbuster ei muka ole päällä. Mikä mättää?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #1 : 05.06.06 - klo:16.20 »
Asensitko et:n pääkäyttäjänä vai omana itsenäsi?
alias vililikku

Tuomas_M

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #2 : 05.06.06 - klo:16.25 »
Asensitko et:n pääkäyttäjänä vai omana itsenäsi?

En minä muista... Kyllä muistaakseni käytin sudoa komennossa ja multa kyseltiin pääkäyttäjän salasanaa... Olen kyllä hiukan pihalla tästä pääkäyttäjähommasta, onko se nyt niin että vaikka olen pääkäyttäjä niin en kuitenkaan ole pääkäyttäjä..? Vaan sitten olen vasta kun käytän sudoa ja kirjoitan se salasanan? ...



Tuomas_M

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #5 : 05.06.06 - klo:17.53 »
Höh, olipa pienestä kiinni. En tajunnut laittaa komentorivillä et:n eteen gksudoa. Noo, mistäs sitä kaikkea hoksaisi kun käytän vasta kolmatta päivää Linuxia...  ???

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #6 : 05.06.06 - klo:18.15 »
Minä en ainakaan tarvitse pääkäyttäjän oikeuksia, mutta hyvä kun sait toimimaan. Muuten, pelkkä sudokin (superuser do) riittää.
alias vililikku

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #7 : 03.08.06 - klo:15.11 »
Nyt tuli itselläni ongelma ET:n kanssa. Eli peli toimi hyvin entisellä 17" CRT-monitorilla. Nyt kun vaihdoin 19" TFT näyttöön, ET ei suostu näyttämään peliä koko näytöllä. Siis käytän pelatessa resoa 640xjoku enmuista. Se ei suostu maksimkoimaan kuvaa koko näytölle vaan pitää tihrustaa sitä pikkulaatikkoa. Ja vaikkei se nyt asiaan kuulukkaan, mutta tämä toimi Windowsin puolella. :)

E: Siis kun käynnistä Enemy Territoryn, se aukeaa kuin mikä tahansa ohjelma eli sillä näkee ne reunuksetkin.
« Viimeksi muokattu: 03.08.06 - klo:15.48 kirjoittanut Vililikku »
alias vililikku

jakeee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #8 : 03.08.06 - klo:20.12 »
Oletko kokeillut suurempaa resoluutiota?

tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #9 : 03.08.06 - klo:20.32 »
r_fullscreen 1? Tai sitten r_displayrefresh on suurempi kuin mitä tämä sinun tft-näyttösi tukee? (villejä veikkauksia vaan...)

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #10 : 03.08.06 - klo:21.01 »
Oletko kokeillut suurempaa resoluutiota?
Silloin ikkuna suurenee. Jos laitan näytön resoluutioni 1280x1024 peli pätkii melko paljon sekä osa pelistä jää näkymättä koska peli on ikään kuin ikkuna eikä se mene paneelin päälle. Käytän pelatessa joko 800x600 tai 640xjotain koska näytönohajin ei ole kovin hyvä.

r_fullscreen 1? Tai sitten r_displayrefresh on suurempi kuin mitä tämä sinun tft-näyttösi tukee? (villejä veikkauksia vaan...)
Häs? Selittäisitkö vähän tarkemmin asiasi... :D
alias vililikku

jakeee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #11 : 03.08.06 - klo:21.16 »
Veikkaisin, että tomppa postasi consoleen laitettavia komentoja. Valitettavasti console on poistettu Linuxin Wolfensteinista, jolloin nämä pitäisi laittaa pelin configiin.

En mene laittamaan päätäni pantiksi :p

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #12 : 03.08.06 - klo:21.19 »
Jaa jaa jaa. Eli aletaan odottelemaan uusia vastauksia. :)
alias vililikku

tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #13 : 03.08.06 - klo:22.05 »
Veikkaisin, että tomppa postasi consoleen laitettavia komentoja. Valitettavasti console on poistettu Linuxin Wolfensteinista, jolloin nämä pitäisi laittaa pelin configiin.
Höpsis, kyllä se konsoli on linuxversiossakin tallella. Jostain syystä sinne ei kuitenkaan pääse samalla näppäimellä kuin windowsissa, vaan täytyy painaa AltGr+^.

lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #14 : 03.08.06 - klo:23.40 »
Höpsis, kyllä se konsoli on linuxversiossakin tallella. Jostain syystä sinne ei kuitenkaan pääse samalla näppäimellä kuin windowsissa, vaan täytyy painaa AltGr+^.

Kiitoksia tästä neuvosta! :D Itse kans joskus yrittäny saada consolea näkyviin vaan ei ole onnistunut, vaan nytpä onnistuu! :)

tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #15 : 04.08.06 - klo:00.42 »
Veikkaisin, että tomppa postasi consoleen laitettavia komentoja. Valitettavasti console on poistettu Linuxin Wolfensteinista, jolloin nämä pitäisi laittaa pelin configiin.

En mene laittamaan päätäni pantiksi :p

Juu aivan totta. Olisi pitänyt mainita. Ja kuten tn mainitsi niin ei ole poistettu ;)

Ja mikä on huono näytönohjain? Itsellä on geforce 2 ja saan melko vakaan 76fps miltei joka kentässä 1024*768 resolla. :) Kannattaa vaikka esim googlettaa et configeja niin saa karsittua ylimääräisiä herkkuja pelistä pois. :)
Ja toiseksi prossuteho on se mikä eniten ratkaisee tässä pelissä.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #16 : 04.08.06 - klo:09.19 »
Itselläni on gf4 ja Athlon 1700+ ja joku 360mt rammia. Kokeillaas sitten tuota consolea.

Milläs hakusanoilla niitä configeja löytyis? ja jos tiiät jonkun hyvän konfigin kertoisitko mulle? :)
« Viimeksi muokattu: 04.08.06 - klo:09.21 kirjoittanut Vililikku »
alias vililikku

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #17 : 04.08.06 - klo:09.56 »
Mulla taas tuli semmonen, että kun yritän käynnistää ET:n, niin siihen tulee se alkuintro, ja kun sen kokeilee skipata niin se jumittaa koko systeemin, eikä mikään muu auta kuin painaa Reset-nappia. Tulipa muutes sama Penguin Racerissakin. Eli missäs olisikaan ongelma?
« Viimeksi muokattu: 04.08.06 - klo:10.03 kirjoittanut prakka »
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Re: Enemy Territory ei toimi oikein
« Vastaus #18 : 04.08.06 - klo:11.29 »
Mulla taas tuli semmonen, että kun yritän käynnistää ET:n, niin siihen tulee se alkuintro, ja kun sen kokeilee skipata niin se jumittaa koko systeemin, eikä mikään muu auta kuin painaa Reset-nappia. Tulipa muutes sama Penguin Racerissakin. Eli missäs olisikaan ongelma?
Onhan näytönohjaimen ajurit asennettuna? Ja 3d-kiihdytys toiminnassa?

Minulla tuli tässä jokin aika sitten saman tyyppinen ongelma (muistaakseni kernelin päivityksen yhteydessä), mutta se korjaantui, kun kerran päätinkin odottaa hetkisen. Kuinka ollakkaan, muutaman minuutin päästä se pääsi kuin pääsikin itse peliin. Tämän jälkeen ongelmaa ei ole ilmennyt.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
alias vililikku