Kirjoittaja Aihe: Miten saan mediatoiston toimimaan Ubuntussa samalla tavalla kuin Mintissä?  (Luettu 2213 kertaa)

jukkis88

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Olen pidemmän aikaa käyttänyt jo ubuntua ja linux mintiä. Olen huomannut ongelman ubuntun kanssa ja media tiedostoissa, jostain syytä kaikki ei toimi ollenkaan / huononmin kuin linux mintissä, vaikka olen omasta mielestäni asentanu samat ohjelmat. Mm. MTV3 netti tv ei toimi ollenkaan ubuntulla, mutta hyvin tuntuu pelittävän linux mintissä. Mitä kaikkea minun tarvitsee asentaa täysin puhtaaseen ubuntuun, jotta saan samat media tiedostot toimimaan täysin samalla tapaa kuin linux mintissä? (En pidä linux mintin ulkonäöstä, mutta tuntuu vaan toimivan paremmin).
Olen asentanut seuraavat ubuntuun:
ubuntu restricted extras
https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu = seuraavat: libdvdcss2, w32codecs

ja perus playereitä, vlc, mplayer, xmms. Tahtoisin vain kaiken toimimaan ubuntussa kuten linux mintissä...

( nm: vaihdoin otsikon kuvaavammaksi )
« Viimeksi muokattu: 16.07.10 - klo:11.35 kirjoittanut nm »

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: ubuntu media tiedostot
« Vastaus #1 : 13.07.10 - klo:15.39 »
Kokeile alla olevaa ohjetta.

[ylläpito on poistanut liitteen]

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Vs: ubuntu media tiedostot
« Vastaus #2 : 13.07.10 - klo:16.12 »
Mintissä on Ubuntun totem-mozillan sijaan videoliitännäisenä gecko-mediaplayer, joka toimii hyvin MTV3:n ja Subin videopalvelun kanssa.

Eli kokeile poistaa totem-mozilla ja asenna gecko-mediaplayer. Käynnistä sitten selain uudelleen tai kirjaudu varmuuden vuoksi ulos työpöydältä ja takaisin sisään.


Kokeile alla olevaa ohjetta.

MediaPlayerConnectivity+VLC on yksi vaihtoehto, mutta silloin videot avautuvat selainikkunan sijaan erilliseen VLC-soittimeen. Toisaalta VLC mahdollistaa videoiden kaappauksen yksinkertaisesti.

Ohjeesi sopisi ehkä paremmin wikiin -- dokumenttitiedoston lataaminen ja avaaminen on ainakin minulle turhan iso kynnys ja ohjeen uusimpaan versioon on vaikea viitata ilman oikeaa hostausta.
« Viimeksi muokattu: 13.07.10 - klo:16.15 kirjoittanut nm »

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Minulla on Ubuntu 10.04, enkä ole (mielestäni) asentanut mitään muita soittimia, kuin ne Ubuntun asennuksen yhteydessä tulevat. MTV3:n ja SUB-TV:n videot eivät aluksi näkyneet, mutta kun asensin gecko-playerin, niin videot alkoivat näkymään.

Sovellukset / Ubuntun Sovellusvalikoima --> Search kenttään 'gecko-player' ja asentaa sen sovelluksen (kuvassa ylimmäisenä), niin videot alkoivat näkymään, selaimen uudelleen käynnistämisen jälkeen.





Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: ubuntu media tiedostot
« Vastaus #4 : 16.07.10 - klo:22.16 »
Eli kokeile poistaa totem-mozilla ja asenna gecko-mediaplayer. Käynnistä sitten selain uudelleen tai kirjaudu varmuuden vuoksi ulos työpöydältä ja takaisin sisään.

Tällä ohjeella sain MTV3:n ja SubTV:n näemmä näkymään myös PCLinuxOS:issa. Hyvä hyvä.