Kirjoittaja Aihe: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]  (Luettu 9800 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« : 08.04.10 - klo:19.39 »
Jostain kumman syystä joidenkin kanavien ohjelmatiedot jäävät päivittymättä ja tuntuu ettei sille tule loppua, vaikka mitä yrittäisi tehdä. Tällä hetkellä MTV3:lta puuttuu kaikki ohjelmatiedot tältä päivältä ja ylihuomenna monelta muultakin (paikalla lukee MythWebissä EI DATAA). Joskus se on korjaantunut itsestään ajelemalla mythfilldatabasea (myös --refresh-all -vivulla) ja käynnistelemällä mythtv-backendiä uudestaan, mutta nyt ei auta sekään. Yleensä se on korjaantunut ja sitten toiminut ainakin kuukauden ilman ongelmia.
Kokeilin xmltv:tä ja tv_grab_fi:tä, mutten saanut sitä toimimaan, joten siitä ei ollut apua. Mihin kohti tuo XMLTVID laitetaan? En osannut etsiä sitä kohtaa mythtv-setupista, mutta löysin mielestäni vastaavan kohdan MythWebistä (asetukset → Televisio → Channel Info → XMLTVID-kentät). Nyt niissä lukee esim. 0.telkku.com YLE TV1:n kohdalla. Googlella olen yrittänyt etsiä tietoa muista vastaavista tapauksista, mutten ole onnistunut sitenkään.
Palvelimessa pyörii Hardy eli viimeisin LTS ja Lucidiin olisi tarkoitus päivittää ensi kuussa (tai lähitulevaisuudessa ainakin). Siksi korjauksen ei tarvitse tällä kertaa olla edes pysyvä kunhan korjaa ongelman siihen asti jos se toimii paremmin Lucidissa. Tosin jos Lucidin uudempi Mythtv toimii yhtä kehnosti niin eipä siitä sitten ole paljon iloa. Nyt en tiedä mitä tekisin, mutta jos jollain on ollut sama ongelma ja on saanut sen ratkaistua niin kuulisin siitä mielelläni. Myös kaikki (järkevät) neuvot ja niksit ovat avuksi.

Muokkausta: Lisäsin tietoa tekemisistäni yms.
Merkattu ratkastuksi. Ratkaisu: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33017.msg257224#msg257224
« Viimeksi muokattu: 09.04.10 - klo:16.01 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA)
« Vastaus #1 : 08.04.10 - klo:20.27 »
Moi! Mulla oli 9.10:n xmltv:n käyttöönotossa sellainen ongelma, että xmltv:n konffis file oli kopioitu /home/<mun käyttis>/.mythtv/ -hakemiston alle, kun sen pitää olla /home/mythtv/.mythtv/ alla. Toinen vaihtoehto on kertoa konffiksessa, mistä xmltv konffisfile löytyy mutta tätä paikkaa en muista. Mulla tämä file on ttv.xmltv. Voisin kuvitella, että tästä syystä xmltv ei sulla toimi (?).

Tarkista myös, että xmltv konffistiedostossasi on samat kanavat, mitkä sulla on backendissä. Ja että kanavanumerot täsmäävät xmltv-filessä ja backendissä, kommentoi xmltv-konffisfilestä ne kanavat (# merkki rivin eteen), joita et käytä. Esim.

ttv.xmltv:
channel 2 MTV3

backend:
2.telkku.com

Toivottavasti näistä olis apua.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA)
« Vastaus #2 : 08.04.10 - klo:20.51 »
Se konffi on kunnossa (ainakin ohjeidesi perusteella), mutta eri paikassa. Siirsin tuon tiedoston sinne minne ehdotit ja samalle nimellekin (kokeiln ensin dvb.xmltv:tä), mutta sillä ei ollut vaikutusta (ajoin mythfilldatabase --refresh-all:in). Pitääkö tuo xmltv ottaa käyttöön mythtv-setupista? Jos pitää niin miten se onnistuu, koska minulla kun laittaa xmltv:n ja tv_grab_fi:n käyttöön ja valmis niin siihen tulee 50%:n jämähtävä latauspalkki ja Compiz muuttaa ikkunan harmaaksi. Tosin saattaisihan se ennen pitkää onnistua, mutten ole jaksanut olla tarpeeksi kärsivällinen, pitäisikö.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA)
« Vastaus #3 : 09.04.10 - klo:13.17 »
Se konffi on kunnossa (ainakin ohjeidesi perusteella), mutta eri paikassa. Siirsin tuon tiedoston sinne minne ehdotit ja samalle nimellekin (kokeiln ensin dvb.xmltv:tä), mutta sillä ei ollut vaikutusta (ajoin mythfilldatabase --refresh-all:in). Pitääkö tuo xmltv ottaa käyttöön mythtv-setupista? Jos pitää niin miten se onnistuu, koska minulla kun laittaa xmltv:n ja tv_grab_fi:n käyttöön ja valmis niin siihen tulee 50%:n jämähtävä latauspalkki ja Compiz muuttaa ikkunan harmaaksi. Tosin saattaisihan se ennen pitkää onnistua, mutten ole jaksanut olla tarpeeksi kärsivällinen, pitäisikö.
Moi! Joo se ensimmäinen EPG datan haku ja grabbaus EPG:hen kestää tosi kauan. Kun laitat mythtv-setupista ne xmltv-asetukset joka kanavalle (x.telkku.com jutut) ja tulet ulos mythtv-setupista, pitäisi tulla ikkuna jossa kysellään kaikkien kanavien kohdalla jotain sellaista että "käytätkö kanavaa y/n?" ja sitten vastataan joko y/n. Tämä operaatio tekee sen sinun xmltv-filen ja se tekee sen sinne sinun /home/<käyttis>/.mythtv/ kansioon vaikka pitäisi tulla sinne /home/mythtv/.mythtv/ alle.

Jos mä oikein muistan, niin xmltv:n konffaus (kuinka usein haetaan EPG data yms.) tehtiin muistaakseni backendin puolelta, General-->Local Settings --> Time offset for XMLTV listings. Jos haluat, voin vielä tarkistaa tämän kotona..
http://www.mythtv.org/wiki/User_Manual:Detailed_configuration_Backend

Minkä niminen se sinun xmltv-filusi on? Mä kysyn sitä sen takia, että mythtv-setup nimeää sen xmltv-filun niin, että se on sun backendissä oleva tv-lähteen nimi + .xmltv. Eli mä olen nimennyt lähteeni ttv --> ttv.xmltv on konffisfiluni.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA)
« Vastaus #4 : 09.04.10 - klo:15.35 »
Se konffi on kunnossa (ainakin ohjeidesi perusteella), mutta eri paikassa. Siirsin tuon tiedoston sinne minne ehdotit ja samalle nimellekin (kokeiln ensin dvb.xmltv:tä), mutta sillä ei ollut vaikutusta (ajoin mythfilldatabase --refresh-all:in). Pitääkö tuo xmltv ottaa käyttöön mythtv-setupista? Jos pitää niin miten se onnistuu, koska minulla kun laittaa xmltv:n ja tv_grab_fi:n käyttöön ja valmis niin siihen tulee 50%:n jämähtävä latauspalkki ja Compiz muuttaa ikkunan harmaaksi. Tosin saattaisihan se ennen pitkää onnistua, mutten ole jaksanut olla tarpeeksi kärsivällinen, pitäisikö.
Moi! Joo se ensimmäinen EPG datan haku ja grabbaus EPG:hen kestää tosi kauan. Kun laitat mythtv-setupista ne xmltv-asetukset joka kanavalle (x.telkku.com jutut) ja tulet ulos mythtv-setupista, pitäisi tulla ikkuna jossa kysellään kaikkien kanavien kohdalla jotain sellaista että "käytätkö kanavaa y/n?" ja sitten vastataan joko y/n. Tämä operaatio tekee sen sinun xmltv-filen ja se tekee sen sinne sinun /home/<käyttis>/.mythtv/ kansioon vaikka pitäisi tulla sinne /home/mythtv/.mythtv/ alle.

Jos mä oikein muistan, niin xmltv:n konffaus (kuinka usein haetaan EPG data yms.) tehtiin muistaakseni backendin puolelta, General-->Local Settings --> Time offset for XMLTV listings. Jos haluat, voin vielä tarkistaa tämän kotona..
http://www.mythtv.org/wiki/User_Manual:Detailed_configuration_Backend

Minkä niminen se sinun xmltv-filusi on? Mä kysyn sitä sen takia, että mythtv-setup nimeää sen xmltv-filun niin, että se on sun backendissä oleva tv-lähteen nimi + .xmltv. Eli mä olen nimennyt lähteeni ttv --> ttv.xmltv on konffisfiluni.
Ahaa. :)

Ne kyselyt menee tuohon toiseen ikkunaan, jossa on valkea tausta. Siinä on kysely mitä kanavia haluan valita. Eli vastailenpa siihen jos se vaikka auttaisi. :)

Sitten ihan huomautuksena 8.04:ssä (Hardy) on vanhempi MythTV kuin 9.10:ssä. Eli mulla on käytössä 0.21 ja sulla ilmeisesti 0.22.

EDIT: Iso Kiitos. Tuo auttoi ja hyvin toimii, vaikka nyt MythWeb on ankean värinen (kaikki harmaita, koska noissa ei ole tyyppejä/genrejä/tjms). Eli tuon mythtv-setupin käynnistys loi kaksi ikkunaa (vaikka se käynnistettiin ssh:n yli päätteestä), joista toinen on pääte ja toinen mythtv-setup.real (tjsp.). Kun tuolta Kuvalähteistä, tai mikä se olikaan, laittoi kanavaoppaaksi xmltv:n ja valitsi Valmis niin se alkoi kysellä toisessa ikkunassa kanavista. Koska olin jo laittanut MythWebin kautta xmltvid:t kuntoon (kuten ekassa viestissä) mythfilldatabase osasi hakea (ilmeisesti koko kuun) ohjelmatiedot itse. Tallennuksiakin tuli ihan jokunen tuonne Tulevat nauhoitukset (ei siellä mitään nauhoiteta ;)) sivulle. En tiedä onko tuo käytetty tiedosto nyt sitten /home/mythtv/.mythtv/DVB-T Artec T14 BR.xmltv vai /home/omakäyttäjä/.mythtv/DVB-T Artec T14 BR.xmltv, mutta toimii ainakin.
« Viimeksi muokattu: 09.04.10 - klo:16.00 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA)
« Vastaus #5 : 10.04.10 - klo:20.23 »
En tiedä onko tuo käytetty tiedosto nyt sitten /home/mythtv/.mythtv/DVB-T Artec T14 BR.xmltv vai /home/omakäyttäjä/.mythtv/DVB-T Artec T14 BR.xmltv, mutta toimii ainakin.
Moi! Hieno homma, että sait toimimaan!

Kyllä sen sun konffisfilen pitäisi olla tuo /home/mythtv/.mythtv/DVB-T Artec T14 BR.xmltv, koska sieltä mythtv käyttäjä yrittää sitä filua tietääkseni lukea mythfilldatabase komentoa käytettäessä automaattisesti... Kun taas ajat itse sitä mythfilldatabase-komentoa käsin, luetaan oletuksena /home/omakäyttäjä/.mythtv/DVB-T Artec T14 BR.xmltv filua.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Nocando

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #6 : 07.05.10 - klo:09.41 »
Itse olen paininut uuden ubuntun ja mythtv:n kanssa nyt useita päiviä.

Ensin ei näkynyt ohjelmatiedot, sitten näkyi tiedot, mutta tietokantayhteys ei toiminut. Nyt näkyy jo tiedot ja tietokantayhteyskin pelaa, mutta kanavat ei näy.

Peruskanavat löytyvät useampaan kertaan, ainakin kahteen. Kun valitsen käyttöön esim. mtv3:n kanavan x, näkyy ohjelmatiedot, muttei kuva. Kun valitsen käyttöön mtv3 kanavan y, ei näy ohjelmatiedot, mutta kuva näkyy.

En nyt ole varma, olisiko mahdollista saada "kolmaskin" mtv3 jolla koettaa.

Lisäksi tässäkin ketjussa todettu harmaus vaivaa ohjelmalistausta, se nyt sinällään on merkityksetön ongelma.

Olen ubuntua ja mythtv:tä käyttänyt usean version verran, ja siksi herättääkin ihmetystä, miten nämä uudet versiot voivat olla näin hankalia saada toimimaan..
Nauruhermojen vajaatoimintaan on nyt lääke - Pikkupaprika.com - Internetistä ilman reseptiä.

Nocando

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #7 : 07.05.10 - klo:22.20 »
Siis aivan uskomatonta roskaa!

Olen nyt neljättä päivää yrittänyt saada MythTV:tä toimimaan. Miten ihmeessä pari vuotta hyvin toiminut softa on saatu ryssittyä tällä tavalla?

Kanavat joko näkyvät ohjelmatiedoissa, tai sitten lähetyksenä. Osa näkyy molempina, osa ei sitten millään.

Kun poistan kanavia, niin hetken päästä ne ilmestyvät takaisin.

Pitääkö tässä nyt helkkari ruveta miettimään jotain vaihtoehtoista ohjelmistoa.
Nauruhermojen vajaatoimintaan on nyt lääke - Pikkupaprika.com - Internetistä ilman reseptiä.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #8 : 19.10.10 - klo:15.46 »
Itse olen paininut uuden ubuntun ja mythtv:n kanssa nyt useita päiviä.

Minulla on käytössä Ubuntu 10.10 ja MythTV PPA (0.24.0~trunk26882) digiboksissa.

Muuten kaikki on ok, mutta kanavien tiedot eivät näy. Lähinnä käytän tuota vain tallennukseen, en live-tv:nä, joten perinteinen kanava/päivä/aika-tallennus sujuu edelleen suuremmitta vaivoitta MythWebin läpi.

Saako tuolla 'tv_grab_fi' -skriptillä ihan oikeasti kanavatiedot näkyviin?

Sadepäivän ratoksi yritin sitä, mutta en oikein tajunnut sen logiikkaa... Siis mitä pitää olla ja missä?

Yritin tätäkin ohjetta tavata:

http://jari-matti.auttila.net/index.php?os=KnoppMythR5E50 -> EPG XMLTV:n kautta

Sade näyttää jatkuvan, joten kokeilen myöhemmin uudestaan...

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #9 : 19.10.10 - klo:15.51 »
Sadepäivän ratoksi yritin sitä, mutta en oikein tajunnut sen logiikkaa... Siis mitä pitää olla ja missä?

Tällaista pukkaa:

"mythfilldatabase ran, but did not insert any new data into the Guide for 1 of 1 sources. This can indicate a potential grabber failure."

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #10 : 19.10.10 - klo:17.14 »
Sadepäivän ratoksi yritin sitä, mutta en oikein tajunnut sen logiikkaa... Siis mitä pitää olla ja missä?

Tällaista pukkaa:

"mythfilldatabase ran, but did not insert any new data into the Guide for 1 of 1 sources. This can indicate a potential grabber failure."

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Kun nimeät tv-lähteen backend puolella, itsellä ttv, niin sitten xmltv-konffisfile pitää olla nimeltään ttv.xmltv. Tämä file pitää olla kahdessa hakemistossa:

/home/<oma käyttäjätunnus>/.mythtv/
/home/mythtv/.mythtv/

Näin se toimii minulla. Automaattinen mythfilldatabase käyttää tuota /home/mythtv/.mythtv/ polkua ja kun ajat itse manuaalisesti esim. backendin sulkemisen yhteydessä, se käyttää tuota /home/<oma käyttäjätunnus>/.mythtv/ polkua.

Tässä ohjeet:

http://www.mythtv.org/wiki/XMLTV#Finland

Tuon kanavalistan voi ajaa manuaalisesti /home/<oma käyttäjätunnus>/.mythtv/ hakemistossa esim. näin:

Koodia: [Valitse]
tv_grab_fi --configure --config-file ttv.xmltv

Ja sitten kopsaat sen tuonne /home/mythtv/.mythtv/ polkuun.

Ja sitten backend puolella:

mythtv-setup --> Kanavan viritys --> valitse kanava esim. YLE1 --> täppä: Käytä ohjelmavirran opasta XMLTV-tunnus: 0.telkku.com (YLE1 rivi ttv.xmltv-filussa: channel 0 TV1)

Ja näin jatketaan kaikkien kanavien kohdalla backend-puolella...

Toivottavasti tämä auttaisi eteenpäin.

« Viimeksi muokattu: 19.10.10 - klo:17.17 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #11 : 19.10.10 - klo:17.31 »
Ja sitten kopsaat sen tuonne /home/mythtv/.mythtv/ polkuun.
Ja sitten backend puolella:
mythtv-setup --> Kanavan viritys --> valitse kanava esim. YLE1 --> täppä: Käytä ohjelmavirran opasta XMLTV-tunnus: 0.telkku.com (YLE1 rivi ttv.xmltv-filussa: channel 0 TV1)

OK. Laitoin vain 0-3 kanavat (yle1,2, mtv3 ja nelonen). Tiedoston nimi on tv.xmltv.

Saan tällaista:

2010-10-19 17:27:24.343 Updating source #1 (tv) with grabber LOADING
2010-10-19 17:27:24.344 Found 4 channels for source 1 which use grabber
2010-10-19 17:27:24.347 Failed to run LOADING --capabilities
2010-10-19 17:27:24.347 Grabbing XMLTV data using LOADING is not supported. You may need to upgrade to the latest version of XMLTV.
2010-10-19 17:27:24.350 Data fetching complete.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #12 : 19.10.10 - klo:18.28 »
2010-10-19 17:27:24.347 Grabbing XMLTV data using LOADING is not supported. You may need to upgrade to the latest version of XMLTV.

Ei minulla ole uusinta uutta, mutta jossain muualla uskoisin olevan jonkin väärän täpin...

apt-cache show xmltv
Version: 0.5.57-3

The current release (0.5.58) was made on 2010-09-07.
http://wiki.xmltv.org/index.php/Main_Page

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #13 : 19.10.10 - klo:18.59 »
Ei minulla ole uusinta uutta, mutta jossain muualla uskoisin olevan jonkin väärän täpin...

Nyt on uusin. Lisäsin loput neljä kanavaa, joita katson. Ei auta. Rasittavaa.

2010-10-19 18:52:41.988 Updating source #1 (tv) with grabber LOADING
2010-10-19 18:52:41.989 Found 8 channels for source 1 which use grabber
2010-10-19 18:52:41.992 Failed to run LOADING --capabilities
2010-10-19 18:52:41.992 Grabbing XMLTV data using LOADING is not supported. You may need to upgrade to the latest version of XMLTV.
2010-10-19 18:52:41.995 Data fetching complete.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #14 : 19.10.10 - klo:19.51 »
2010-10-19 18:52:41.988 Updating source #1 (tv) with grabber LOADING
2010-10-19 18:52:41.989 Found 8 channels for source 1 which use grabber
2010-10-19 18:52:41.992 Failed to run LOADING --capabilities
2010-10-19 18:52:41.992 Grabbing XMLTV data using LOADING is not supported. You may need to upgrade to the latest version of XMLTV.

RATKAISTU!

Tosin en ihan tiedä, mistä syystä... kun tarpeeksi tahkosin Setup-ohjelmaa, niin lopulta se hyväksyi/antoi valita Suomen XMLTV-tiedot...

2010-10-19 19:46:29.866 mythfilldatabase: Listings Download Started
2010-10-19 19:46:29.929 Updating source #1 (tv) with grabber tv_grab_fi
2010-10-19 19:46:29.931 Found 8 channels for source 1 which use grabber
2010-10-19 19:46:29.942 Grabber has capabilities: baseline manualconfig cache

Kiitos käyttäjälle 'samihs72'!

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #15 : 20.10.10 - klo:11.32 »
2010-10-19 19:46:29.866 mythfilldatabase: Listings Download Started
2010-10-19 19:46:29.929 Updating source #1 (tv) with grabber tv_grab_fi
2010-10-19 19:46:29.931 Found 8 channels for source 1 which use grabber
2010-10-19 19:46:29.942 Grabber has capabilities: baseline manualconfig cache

Hyvin toimii edelleen.

"Last mythfilldatabase run started on 2010-10-20 11:21 and ended on 2010-10-20 11:22. Successful. There's guide data until 2010-11-10 06:00 (21 days)."

Mutta en osaa suositella ihan näin reunalla olevaa: 10.10+mythtv-0.24+xmltv-0.5.58.

http://www.mythbuntu.org/auto-builds
http://sourceforge.net/projects/xmltv/files/

Kannattaa asentaa 10.04 LTS-versio ja sen omat paketit.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #16 : 25.10.10 - klo:13.33 »
Hyvin toimii edelleen.

Ja koska se toimi niin hyvin, niin päätin kokeilla myös VDR:ää. Sen asennus oli oikeastaan helpompaa kuin MythTV:n. Ei MySQL- tai Apache2-asennusta. Web-pohjainen UI toimii Perl-pohjalta.

Kouluissa kannattaa laittaa yksi VDR-laatikko jonnekin nurkkaan ja katsella TV:tä opettajan tietokoneella, joka on kiinni datatykissä:

http://www.tkukoulu.fi/digitv/

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #17 : 25.10.10 - klo:14.47 »
Ja koska se toimi niin hyvin, niin päätin kokeilla myös VDR:ää. Sen asennus oli oikeastaan helpompaa kuin MythTV:n. Ei MySQL- tai Apache2-asennusta. Web-pohjainen UI toimii Perl-pohjalta.

Kouluissa kannattaa laittaa yksi VDR-laatikko jonnekin nurkkaan ja katsella TV:tä opettajan tietokoneella, joka on kiinni datatykissä:

http://www.tkukoulu.fi/digitv/

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Moi! Millä ohjeella asensit VDR:n? Millä sovelluksella/pluginilla katsot VDR koneella DVD:itä, oletko kokeillut? Miten toimii VDR yleisesti ottaen mielestäsi verrattuna Mythtv:hen?
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #18 : 25.10.10 - klo:15.54 »
Millä ohjeella asensit VDR:n? Millä sovelluksella/pluginilla katsot VDR koneella DVD:itä, oletko kokeillut? Miten toimii VDR yleisesti ottaen mielestäsi verrattuna Mythtv:hen?

Ohje oli tämä: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29787.0

En katso DVD-levyjä VDR-koneella; se on pelkkä digiboksi.

Kun kummatkin saa pystyyn, niin luotettavuudessa ei ole eroja. Mutta kieltämättä MySQL on aika paha asennettava, jos se ei mene kerralla kuntoon MythTV:n kanssa.

Tosin piti asentaa Samba VDR-koneeseen ja sitten katsoa tallenteet VLC-ohjelmalla (avaa hakemisto) liitetystä hakemistosta (VDR - /var/lib/video). Käytin omaa ohjettani. En tiedä onko tähän mitään näppärämpää tapaa?

http://wiki.ubuntu-fi.org/smb-palvelin

Simppeli conf-tiedosto VDR-koneessa.

Koodia: [Valitse]
# == Global Settings ==

[global]

## Browsing/Identification ###

   workgroup = VDR
   server string = %h server (Samba, Ubuntu)
   dns proxy = no

## Networking

   interfaces = 192.168.1.0/24 eth0
   bind interfaces only = yes

## Debugging/Accounting

   log file = /var/log/samba/log.%m
   max log size = 1000
   syslog = 0
   panic action = /usr/share/samba/panic-action %d

## Domains

## Printing

## Misc

   usershare allow guests = yes

## Share Definitions

[Video]
    comment = VDR - video
    path = /var/lib/video
    browsable = yes
    guest ok = yes
    read only = yes

Pluginit ovat nämä.

Koodia: [Valitse]
Searching for plugins (VDR 1.6.0-2/1.6.0) (cache miss): mplayer
epgsearchonly streamdev-server epgsearch
conflictcheckonly streamdev-client live
prefermenu skinenigmang
xineliboutput quickepgsearch.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
« Viimeksi muokattu: 25.10.10 - klo:15.56 kirjoittanut Asmo Koskinen »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Mythtv ja ohjelmatiedot (EI DATAA) [RATKAISTU]
« Vastaus #19 : 25.10.10 - klo:16.16 »
Millä sovelluksella/pluginilla katsot VDR koneella DVD:itä, oletko kokeillut?

Xineliboutputissa on integroitu DVD-katselutoiminto. Sen pitäisi toimia yhtä hyvin kuin muutkin Xine-pohjaiset DVD-soittimet (xine-ui, Kaffeine, ...).