Kirjoittaja Aihe: Topfield ja Ubuntu 9.10 Karmic Koala tiedostojen siirto  (Luettu 3962 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Minulla oli ongelma, jossa noin satakunta tiedostoa piti siirtää Topfieldistä talteen. Tämä ei onnistunut Guppylla, koska ainakaan minulla tiedostojonojen tekeminen siirtoa vasten ei oikein toiminut. Jokainen piti käydä tekemässä yksitellen. Apuun piti kutsua ohjelma nimeltä Puppy, joka on merkkipohjainen ohjelmisto tietojen siirtoon Topfieldin ja Linuxin välillä.

No, kuinka sain sitten toimimaan tiedostosiirrot ryhmäajona Topfield 5100 digiboksin ja Ubuntu 9.10 Karmic Koalan välillä?

Näin se pääpiirteissään meni:

Asenna ohjelma Puppy.
Hyvä lähde on ollut http://mirrors.zerg.biz/nongnu/guppy/ josta ovat löytyneet ohjelmiston versiot. Olen käyttänyt versiota puppy_1.11_i386.deb.

Minun tapauksessani Puppy ei lähtenyt suoraan toimimaan, vaan sain herjan "ERROR: Can not perform autodetection." kun yritin käydä tekemässä jotain asennetun Puppyn kautta. Ongelma ilmeisesti johtui siitä ettei hakemistossa /proc/bus/usb/devices ollut mitään.

Sitten piti käydä katsomassa, mihin Topfieldin USB-laite osoittaa?
Se tapahtuu komennolla: lsusb | grep -i Topfield

Minulla se kertoi seuraavaa: Bus 002 Device 004: ID 11db:1000 Topfield Co., Ltd. PVR

Autodetection ongelman ratkaisi, että sudo puppy -komennon perään piti kirjata bus- ja device- parametrit. Se tapahtui seuraavasti:
puppy -d /dev/bus/usb/002/004 -c dir

Tämä komento esittää hakemiston Topfieldissä. Erittäin paljon kiitoksia nimimerkille Outolintu, joka osuvasti kirjoitti 29.12.08 asiasta ja jonka apu oli tässä korvaamaton.

Sitten se, mikä teki tästä touhusta arvokkaan, oli tämä useiden tiedostojen hakeminen Puppyn kautta, joka tapahtui seuraavalla tavalla:

sudo puppy -d /dev/bus/usb/002/004 -c dir DataFiles | awk '/^f/ { system(sprintf("puppy -d /dev/bus/usb/002/004  -c get \"DataFiles\\%s\" \"%s\"\n", substr($0, 49), substr($0,49))) }'

Tätäkään en itse keksinyt, vaan oivan vinkin siihen antoi lähde http://www.nslu2-linux.org/wiki/Puppy/PuppyUsage.

Se antoi jonkin herjan viitaten puppyyn ja tmp kansioon, josta pääsin eroon kirjautumalla rootiksi (hyi minua =) mutta vika poistui sitä kautta. En tiedä vaikuttavatko siihen minun aikaisemmin tekemät säätöni.

Keskimäärin siirtää noin 7mt sekuntivauhtia. Ilmeisesti sitä voisi vielä vauhdittaa turbo-ominaisuuden kautta, mutta sitten ei voi tallettaa ja käyttää kaukosäädintä :/

Toivottavasti auttaa niitä joilla on samoja ongelmia...
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo:23.53 kirjoittanut Sorkkarauta »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

zepotus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 271
    • Profiili
Vs: Topfield ja Ubuntu 9.10 Karmic Koala tiedostojen siirto
« Vastaus #1 : 04.01.10 - klo:06.13 »
Hienoa!
Ubuntu 12.04 64-bit (i5-750 @ 3.8 Ghz, 4Gt, OCZ Agility 3 60Gt, 150Gt Raptor + 500 Gt + 1000 Gt, GT240 nvidia)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Topfield ja Ubuntu 9.10 Karmic Koala tiedostojen siirto
« Vastaus #2 : 06.01.10 - klo:02.12 »

Sama englanniksi. Ja lisätty vinkki miten esim. Topfieldin .rec tiedoston muuttaa avi-tiedostoksi.

http://sorkkarauta.wordpress.com/2010/01/05/ubuntu-to-topfield-pvr-and-file-conversions/
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Topfield ja Ubuntu 9.10 Karmic Koala tiedostojen siirto
« Vastaus #3 : 06.01.10 - klo:13.54 »
Tuo vanha (versio 1.11) puppy ei oikein tajua näitä uudempia linuxeja. ;) Olisit säästynyt tuolta usb-id kikkailulta käyttämällä uudempaa versiota. Uudemmissa versioissa on muitakin parannuksia. Katso tätä R2-D2 tyypin sivua. Siellä on näköjään nyt versio 1.14o. Mulla on omalla koneella 1.14n, joka toimii myös. Alkuperäisessä 1.14 versiossa ei vielä ole tukea uusille usb-jutuille.

Asiasta on keskustelua uk toppy-forumilla. Kannattaa muutenkin lukea brittien toppy-forumia, siellä on paljon hyödyllisiä juttuja.

Toisaalta, jos olet jo asentanut uusimman guppyn (1.0.3.1), sinulla on jo uudempi puppy (tulee guppyn mukana). Se on vain nimetty uudelleen guppy-puppy nimiseksi.

Minulla oli ongelma, jossa noin satakunta tiedostoa piti siirtää Topfieldistä talteen. Tämä ei onnistunut Guppylla, koska ainakaan minulla tiedostojonojen tekeminen siirtoa vasten ei oikein toiminut. Jokainen piti käydä tekemässä yksitellen.
Jäi vaivaamaan että mitä tuo oikein tarkoittaa? Etkö voi lisätä jonoon kuin yhden tiedoston? Olen huomannut että guppyssä on kummallinen bugi: se nuoli-nappula, jolla tiedosto lisätään jonoon, jää joskus harmaaksi eikä auta kuin käynnistää guppy uudelleen. Sitä ei onneksi tapahdu kovin usein.
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo:14.07 kirjoittanut retu »

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Topfield ja Ubuntu 9.10 Karmic Koala tiedostojen siirto
« Vastaus #4 : 06.01.10 - klo:21.08 »
Tuo vanha (versio 1.11) puppy ei oikein tajua näitä uudempia linuxeja. ;) Olisit säästynyt tuolta usb-id kikkailulta käyttämällä uudempaa versiota. Uudemmissa versioissa on muitakin parannuksia. Katso tätä R2-D2 tyypin sivua. Siellä on näköjään nyt versio 1.14o. Mulla on omalla koneella 1.14n, joka toimii myös. Alkuperäisessä 1.14 versiossa ei vielä ole tukea uusille usb-jutuille.

Asiasta on keskustelua uk toppy-forumilla. Kannattaa muutenkin lukea brittien toppy-forumia, siellä on paljon hyödyllisiä juttuja.

Toisaalta, jos olet jo asentanut uusimman guppyn (1.0.3.1), sinulla on jo uudempi puppy (tulee guppyn mukana). Se on vain nimetty uudelleen guppy-puppy nimiseksi.

Minulla oli ongelma, jossa noin satakunta tiedostoa piti siirtää Topfieldistä talteen. Tämä ei onnistunut Guppylla, koska ainakaan minulla tiedostojonojen tekeminen siirtoa vasten ei oikein toiminut. Jokainen piti käydä tekemässä yksitellen.
Jäi vaivaamaan että mitä tuo oikein tarkoittaa? Etkö voi lisätä jonoon kuin yhden tiedoston? Olen huomannut että guppyssä on kummallinen bugi: se nuoli-nappula, jolla tiedosto lisätään jonoon, jää joskus harmaaksi eikä auta kuin käynnistää guppy uudelleen. Sitä ei onneksi tapahdu kovin usein.

Kiitoksia kommenteista. Oli minulla siihen uudempi versio mutta jotain herjaa se heitti, pääsin kyllä sen avulla katsomaan \Datafiles -hakemistoa mutta sitten yhteys tökki jostain syystä. Ajatuksena tuossa minun ohjeessani oli asennuksen vaivattomuus .deb -paketteja käyttäen ilman, että pitäisi värkätä konsolin kanssa.

Tuo Guppy antaa siis tehdä jonon, josta se siirtää tiedoston. Kun pitäisi mennä siirtämään toista tiedostoa ensimmäisen latauduttua, siirtoproseduuri jää jumiin. Tämä siitä huolimatta, että tekijä on ilmoittanut korjaavansa asian.
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Topfield ja Ubuntu 9.10 Karmic Koala tiedostojen siirto
« Vastaus #5 : 08.01.10 - klo:22.02 »
Pitää tunnustaa etten ollut kokeillut tuota uusinta 1.0.3.1 versiota, mutta päivitin siihen ja luulen nyt tietäväni mistä kiikastaa. Kyse on locale ongelmasta eli pohjimmiltaan päiväyksen muotoilusta ctime funktiolla puppyn puolella.

Guppy yrittää asettaa tiedoston päiväyksen siirron päätteeksi ettei sen päiväys olisi siirtohetken vaan tallennushetken mukainen toppyn pvm. Puppy muotoilee päiväykset c-localen mukaan tiedostolistausta tulostaessaan, joten guppyn pitäisi käyttää samaa muotoilua päiväystä tulkitessaan. Periaatteessa näin on yritettykin sillä guppyssä on kiinteä c-localen mukaan valittu maski strptime functiolle. Pahaksi onneksi tämä kyseinen päiväys ei ole numeerinen vaan muotoa 'Thu Jan  7 21:00:00 2009'. Jos oletuslocale ei ole englanninkielinen, päiväyksen tulkkaus epäonnistuu. Jos vaikka locale on suomalaisittain 'fi_FI.UTF-8', strptime haluaisi päiväyksen olevan 'Tor Tam 7 21:00:00 2009'. Tulkkausyrityksestä syntyvä poikkeus aiheuttaa siirron keskeytymisen heti jonon 1. tiedoston lopussa.

Laitoin asiasta viestiä Tony Tsuille. Saa nähdä tapahtuuko mitään, ja jos, niin milloin.  ::)

Tee-se-itse pikakorjaus:

Jos muutat localeasetuksia ajan osalta (export LC_TIME=en_US.UTF-8), siirrot toimivat. Toinen mahdollisuus on pakottaa guppy käyttämään C-localea.

Mene hakemistoon /usr/lib/pymodules/python2.6/guppy, avaa tiedosto GuppyWindow.py editorilla ja mene jonnekin rivin 48 hujakoille missä on "def __init__ ...". Lisää sinne setlocale komento seuraavan mallin mukaan:

Koodia: [Valitse]
        def __init__(self, datadir='', dirname=None):
                locale.setlocale(locale.LC_ALL, 'C')
                # The PathBar widget only works with PyGtk 2.8 and greater
                major, minor, micro = gtk.pygtk_version

Lajittelu pvm mukaan näkyi myös olevan rikki. Tiedostolistan pitäisi muuttaa järjestys pvm mukaiseksi pvm saraketta klikkaamalla. Klikkaus saa kuitenkin aikaan pitkän litanian virheitä ja epämääräisen järjestyksen.

Tämän saa korjattua muokkaamalla tiedostoa FileSystemModel.py. Mene riville 271 (jossa lukee format = '%a %b %d %Y'). Muuta se muotoon format = '%a %b %d %H:%M:%S %Y'. Lajittelu pitäisi sitten toimia sarakeotsikkoa klikkaamalla.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Topfield ja Ubuntu 9.10 Karmic Koala tiedostojen siirto
« Vastaus #6 : 04.02.10 - klo:17.55 »
Yksittäisen tiedoston voi siirtää Puppylla seuraavasti:
puppy -d /dev/bus/usb/001/006 -c get '\DataFiles\pokkapitaa.rec' 'pokka.rec'

Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.