Kirjoittaja Aihe: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon  (Luettu 6313 kertaa)

janna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« : 26.10.09 - klo:10.08 »
Moi!

Tietäisikö joku miten tuohon saisi paneelin jonka avulla kelata ja pysyttää?
Xubuntu 9.10, Karmic Koala
Release, 5.0, Gnome 2.26.1, Kernel 2.6.28-15-generic
Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 2.00GHz
512 KB
Firefox 3.0.14
Opera
Elokuvasoitin, VLC, Mplayer

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #1 : 26.10.09 - klo:11.45 »
Olis kiva tietää mitä pluginia käytät?

Kun muutenkin mulla on media-soittimena gnome-mplayer, niin käytän sen gecko-mediaplayer -pluginia selaimelle. Tuossa on suoraan namiskat pauselle, kelaukselle, äänenvoimakkuudelle, yms..

En katsele kylläkää katsomon videoita juuri ollenkaan, mutta muistaakseni se toimi ok tuolla pluginilla.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #2 : 26.10.09 - klo:14.23 »
Kun muutenkin mulla on media-soittimena gnome-mplayer, niin käytän sen gecko-mediaplayer -pluginia selaimelle. Tuossa on suoraan namiskat pauselle, kelaukselle, äänenvoimakkuudelle, yms..

En katsele kylläkää katsomon videoita juuri ollenkaan, mutta muistaakseni se toimi ok tuolla pluginilla.

Eipä toimi kelaus Katsomossa, kuten ei muillakaan liitännäisillä tai soittimilla. Toimiikohan Windowsissa?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #3 : 26.10.09 - klo:16.16 »
Kun muutenkin mulla on media-soittimena gnome-mplayer, niin käytän sen gecko-mediaplayer -pluginia selaimelle. Tuossa on suoraan namiskat pauselle, kelaukselle, äänenvoimakkuudelle, yms..

En katsele kylläkää katsomon videoita juuri ollenkaan, mutta muistaakseni se toimi ok tuolla pluginilla.

Eipä toimi kelaus Katsomossa, kuten ei muillakaan liitännäisillä tai soittimilla. Toimiikohan Windowsissa?


Tulipa testattua.. Ei toimi kelaus, mutta pause namiska toimi. Wintoosassa kelaus toimii, mutta hävitti jostain syystä kuvan. Sen sai takaisin kun klikkas fullscreeniin ja vaikka siitä edelleen takas normaaliks.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #4 : 26.10.09 - klo:16.46 »
Jeps, eli edellyttää nähtävästi ohjausta tuolta webbisivun kautta. Yleensähän nämä Linuxin liitännäiset peittävät sivulla olevat painikkeet kokonaan, joten niitä ei edes pääse kokeilemaan. Enpä sitten tiedä, olisiko tähän ongelmaan jotain helppoa kiertotietä.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #5 : 28.10.09 - klo:22.14 »
Moi!

Tietäisikö joku miten tuohon saisi paneelin jonka avulla kelata ja pysyttää?

Ainakin kaffeinella onnistuu kun napauttaa hiiren oikealla kuvan päällä, ja sitten avautuvasta valikosta.. :)

Jotta kaffeine olisi oletus-plugin, niin totem-mozilla pois ja kaffeine-mozilla lisukkeineen tilalle. Kun avaa kaffeinen ensimmäistä kertaa, niin sitten ruksit niihin media-kyselyihin.. :)



Koodia: [Valitse]
sudo apt-get remove totem-mozilla

sudo apt-get install kaffeine-mozilla
« Viimeksi muokattu: 28.10.09 - klo:22.18 kirjoittanut oobetimer »
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #6 : 28.10.09 - klo:22.47 »
Onhan Kaffeinessa nappulat tuolla ikkunan alareunassakin. Pysäytys ja toiston jatkaminen toimii, mutta kelaus ei, kuten useimmissa soittimissa ja liitännäisissä VLC-pluginia lukuunottamatta (se ei osaa edes pysäyttää).

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #7 : 29.10.09 - klo:06.09 »
Onhan Kaffeinessa nappulat tuolla ikkunan alareunassakin. Pysäytys ja toiston jatkaminen toimii, mutta kelaus ei, kuten useimmissa soittimissa ja liitännäisissä VLC-pluginia lukuunottamatta (se ei osaa edes pysäyttää).

Täytyy sen verran tarkentaa, että kun käyttää Opera-selainta, niin silloin MTV3 aukeaa suoraan kaffeinessa, jossa kelaus tosiaan toimii.. :)  Firefoxia käytettäessä MTV3 aukeaa selaimen ikkunaan, eikä kelaus silloin toimi..

Siis Operassa klikataan aivan normaalisti videoleike käyntiin, joka aukeaa automaattisesti sitten kaffeinessa.. :)
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #8 : 29.10.09 - klo:10.01 »
Täytyy sen verran tarkentaa, että kun käyttää Opera-selainta, niin silloin MTV3 aukeaa suoraan kaffeinessa, jossa kelaus tosiaan toimii.. :)  Firefoxia käytettäessä MTV3 aukeaa selaimen ikkunaan, eikä kelaus silloin toimi..

Sinulla on Firefoxissa jokin toinen liitännäinen (mozilla-plugin-vlc?), joka menee kaffeine-mozillan edelle.

Lainaus
Siis Operassa klikataan aivan normaalisti videoleike käyntiin, joka aukeaa automaattisesti sitten kaffeinessa.. :)

Jep, näin kaffeine-mozilla tekee. Se ei toimi missään selaimessa ikkunaan integroituna.

Kaffeine ei myöskään kelaa muuta kuin pikakelaustilassa puskurin loppuun, jolloin se pysähtyy odottelemaan lisää videota palvelimelta. Tällä tavalla kelaamalla toisto ei kokonaisuudessaan edisty yhtään sen nopeammin kuin normaalisti.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #9 : 29.10.09 - klo:22.02 »

Sinulla on Firefoxissa jokin toinen liitännäinen (mozilla-plugin-vlc?), joka menee kaffeine-mozillan edelle.


Jaa..en tiijä. Tällaisia liitännäisiä kuitenkin löytyy Firefoxista.. :)



13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #10 : 30.10.09 - klo:00.16 »
Jaa..en tiijä. Tällaisia liitännäisiä kuitenkin löytyy Firefoxista.. :)

Jep, kuten arvelin, sinulla on mozilla-plugin-vlc asennettuna ja se näköjään menee Kaffeinen edelle Firefoxissa.

janna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #11 : 01.11.09 - klo:10.03 »
Moi!

Tietäisikö joku miten tuohon saisi paneelin jonka avulla kelata ja pysyttää?

Ainakin kaffeinella onnistuu kun napauttaa hiiren oikealla kuvan päällä, ja sitten avautuvasta valikosta.. :)

Jotta kaffeine olisi oletus-plugin, niin totem-mozilla pois ja kaffeine-mozilla lisukkeineen tilalle. Kun avaa kaffeinen ensimmäistä kertaa, niin sitten ruksit niihin media-kyselyihin.. :)



Koodia: [Valitse]
sudo apt-get remove totem-mozilla

sudo apt-get install kaffeine-mozilla

mulla ei ollut totem-mozillaa, ja kaffeine-mozilla taas jo on.Hiiren oikeanäpäyttäminen ei toiminut, joten se ei luultavasti ole mulla oletuksena. VLC mulla on lisäksi. Miten saan kaffeinen oletus pluginiksi?

muok: laiton ruksin asennusvelhosta kaikkiin kohtiin.
« Viimeksi muokattu: 01.11.09 - klo:10.10 kirjoittanut janna »
Xubuntu 9.10, Karmic Koala
Release, 5.0, Gnome 2.26.1, Kernel 2.6.28-15-generic
Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 2.00GHz
512 KB
Firefox 3.0.14
Opera
Elokuvasoitin, VLC, Mplayer

janna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #12 : 01.11.09 - klo:10.06 »
Olis kiva tietää mitä pluginia käytät?

Kun muutenkin mulla on media-soittimena gnome-mplayer, niin käytän sen gecko-mediaplayer -pluginia selaimelle. Tuossa on suoraan namiskat pauselle, kelaukselle, äänenvoimakkuudelle, yms..

En katsele kylläkää katsomon videoita juuri ollenkaan, mutta muistaakseni se toimi ok tuolla pluginilla.

Mulla on Kaffeine ja VLC. Luultavasti käyttää VLC:tä. Kuva aukeaa samassa ruudussa. Mikä olisi koodi pluginien asentamiseksi? Toisaalta epäilen, että mulla on ne jo.
Xubuntu 9.10, Karmic Koala
Release, 5.0, Gnome 2.26.1, Kernel 2.6.28-15-generic
Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 2.00GHz
512 KB
Firefox 3.0.14
Opera
Elokuvasoitin, VLC, Mplayer

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #13 : 01.11.09 - klo:14.23 »

Mulla on Kaffeine ja VLC. Luultavasti käyttää VLC:tä. Kuva aukeaa samassa ruudussa. Mikä olisi koodi pluginien asentamiseksi? Toisaalta epäilen, että mulla on ne jo.

Jos tarkoitat gecko-mediaplayeria, niin asennat sen vain esim. synapticin kautta, niin pluginnit tulevat automaattisesti.. :)

Mutta jos haluat, että kaffeine aukeaa erilliseen ikkunaan kelausnappeineen, niin silloin se ainakin minulla toimii vain Opera-selaimella..

Operan asennus

13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #14 : 02.11.09 - klo:03.31 »
Mulla on Kaffeine ja VLC. Luultavasti käyttää VLC:tä. Kuva aukeaa samassa ruudussa. Mikä olisi koodi pluginien asentamiseksi? Toisaalta epäilen, että mulla on ne jo.

Poista VLC-plugin:
sudo apt-get remove mozilla-plugin-vlc

Asenna Kaffeine-plugin:
sudo apt-get install kaffeine-mozilla

Tai asenna gecko-mediaplayer:
sudo apt-get install gecko-mediaplayer


Lainaus käyttäjältä: oobetimer
Mutta jos haluat, että kaffeine aukeaa erilliseen ikkunaan kelausnappeineen, niin silloin se ainakin minulla toimii vain Opera-selaimella..

No mikset poista VLC-pluginia, niin saisit Kaffeinen käyttöön Firefoxissakin?

janna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #15 : 06.11.09 - klo:11.46 »

Mulla on Kaffeine ja VLC. Luultavasti käyttää VLC:tä. Kuva aukeaa samassa ruudussa. Mikä olisi koodi pluginien asentamiseksi? Toisaalta epäilen, että mulla on ne jo.

Jos tarkoitat gecko-mediaplayeria, niin asennat sen vain esim. synapticin kautta, niin pluginnit tulevat automaattisesti.. :)

Mutta jos haluat, että kaffeine aukeaa erilliseen ikkunaan kelausnappeineen, niin silloin se ainakin minulla toimii vain Opera-selaimella..

Operan asennus



musta se on aina kivempi että se ei aukea erillisessä ikkunassa
Xubuntu 9.10, Karmic Koala
Release, 5.0, Gnome 2.26.1, Kernel 2.6.28-15-generic
Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 2.00GHz
512 KB
Firefox 3.0.14
Opera
Elokuvasoitin, VLC, Mplayer

janna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #16 : 06.11.09 - klo:11.48 »
oobetimer tai nm, jos asennan geckon, kannattaako silloin poistaa kaffeine ja vlc vai tarvitseeko niitä vielä silloinkin?
Xubuntu 9.10, Karmic Koala
Release, 5.0, Gnome 2.26.1, Kernel 2.6.28-15-generic
Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 2.00GHz
512 KB
Firefox 3.0.14
Opera
Elokuvasoitin, VLC, Mplayer

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #17 : 06.11.09 - klo:11.52 »
Kannattaa poistaa muut selainliitännäiset eli mozilla-plugin-vlc ja kaffeine-mozilla. Muuten gecko-mediaplayer ei välttämättä edes lähde käyntiin. Varsinainen VLC ja Kaffeine ovat erillisiä ohjelmia, joten ne voi tarvittaessa jättää koneelle.

janna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #18 : 07.11.09 - klo:20.29 »
Kannattaa poistaa muut selainliitännäiset eli mozilla-plugin-vlc ja kaffeine-mozilla. Muuten gecko-mediaplayer ei välttämättä edes lähde käyntiin. Varsinainen VLC ja Kaffeine ovat erillisiä ohjelmia, joten ne voi tarvittaessa jättää koneelle.

Tein näin, mutta ei toimi. Video sanoo eka "playing" mutta sitten heti pian "stopped".

Xubuntu 9.10, Karmic Koala
Release, 5.0, Gnome 2.26.1, Kernel 2.6.28-15-generic
Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 2.00GHz
512 KB
Firefox 3.0.14
Opera
Elokuvasoitin, VLC, Mplayer

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kelausnappi MTV3:n Katsomoon
« Vastaus #19 : 07.11.09 - klo:20.56 »
Hmm. Olisikohan sitten niin, että Ubuntu 8.10:n versio gecko-mediaplayeristä tai MPlayeristä on liian vanha, eikä toimi oikein. Olen itse kokeillut sitä vain 9.04:ssä ja 9.10:ssä. Yksi päivitysvaihtoehto olisi ottaa tämä pakettilähde käyttöön, jotta saat tuoreemman MPlayerin: https://launchpad.net/~rvm/+archive/mplayer

Ubuntu 8.10:ssä voisi toimia myös xine-plugin, jossa pysäytys ja jatkaminen tapahtui muistaakseni välilyönnillä. Xine-plugin toimii selainikkunassa.