Kirjoittaja Aihe: Usb tikun "mbr" sekaisin /Transcend 8G [ KORJATTU ]  (Luettu 3061 kertaa)

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Tikku siis Transcend 8G: yritin ensin asentaa 8.04 ja sitten 8.10 niinkuin kiintolevylle asennetaan: ei toimi, hyytyy heti kun työpöydän saa auki. Seuraavaksi asensin liveltä "make startup usb", noh nyt sitten
kummittelee edellisten asennusten grub, joka ei löydä itseään. hehheh.

eli liveasennus ei vaikuta pääsevän "mbr-vaiheen" yli lataamaan itseään.

T: Frank Zappa  8)
« Viimeksi muokattu: 28.09.09 - klo:17.12 kirjoittanut Frank Zappa »

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Usb tikun "mbr" sekaisin /Transcend 8G
« Vastaus #1 : 28.09.09 - klo:17.11 »
Kuudes kerta ehkä toden sanoo ?

Super Grub Disk :llä unisntall grub mbr

Ja sitten "Live asennus" tikulle. (Make start up disk)  Nyt boottaa oikeesti ja samaa vauhtia kuin kiintolevylläkin.
Mutta mitä järkeä on asentaa Live-versio usb-tikulle, eikä oikeaa Ubuntua (niinkuin kiintolevylle)

T: Frank Zappa  8)

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
Vs: Usb tikun "mbr" sekaisin /Transcend 8G
« Vastaus #2 : 07.10.09 - klo:16.26 »
Mutta mitä järkeä on asentaa Live-versio usb-tikulle, eikä oikeaa Ubuntua (niinkuin kiintolevylle)

Sillä sitten voi asentaa ubuntun esim. miniläppäriin, joissa ei ole optista-asemaa.
Muuta järkevää syytä en näe ubuntu live-tikun tekemisessä.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Usb tikun "mbr" sekaisin /Transcend 8G
« Vastaus #3 : 07.10.09 - klo:16.49 »
Mutta mitä järkeä on asentaa Live-versio usb-tikulle, eikä oikeaa Ubuntua (niinkuin kiintolevylle)

Sillä sitten voi asentaa ubuntun esim. miniläppäriin, joissa ei ole optista-asemaa.
Muuta järkevää syytä en näe ubuntu live-tikun tekemisessä.

Minusta on aivan järkevää tehdä sellaisia hommia, jotka ovat hauskoja ja opettavaisia. Uudessa grub2:ssa pitäisi pystyä buuttaamaan suoraan (esim.) tikulle kopioidusta iso-tiedostosta, jolloin sille voisi tosi helposti asentaa monia eri distroja tai työkaluja eri tarkoituksia varten.

Koko viime yön sitä testasin, mutta jotain oli vielä pielessä ohjeissa tai Karmicin/grub2:n versioissa. Asia kyllä näyttää pettävän helpolta ja tyylikkäältä: MultiBoot USB with Grub2 (boot directly from iso files) | panticz.de

peran

  • Vieras
Vs: Usb tikun "mbr" sekaisin /Transcend 8G
« Vastaus #4 : 07.10.09 - klo:22.00 »
Mutta mitä järkeä on asentaa Live-versio usb-tikulle, eikä oikeaa Ubuntua (niinkuin kiintolevylle)

Sillä sitten voi asentaa ubuntun esim. miniläppäriin, joissa ei ole optista-asemaa.
Muuta järkevää syytä en näe ubuntu live-tikun tekemisessä.

Et vai? Miten olisi se, että ei tarvitse polttaa levyä, kun tunnetusti välttämättä ei satu omistamaan CD-RW-levyjä. Entä, mitä itse teet, kun olet kaverin luona, ja hän kertoo haluavansa asentaa Ubuntun. Itseltäni ainakin löytyy live-Ubuntu 2 Gt:n mini USB-tikussa lompakosta.

(Tosin myös 'täysverinen' Ubuntu löytyy toiselta USB-tikulta, jossa on myös FAT-osio Windowseja varten. Omiin ratkaisuihini olen todella tyytyväinen.)

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
Vs: Usb tikun "mbr" sekaisin /Transcend 8G
« Vastaus #5 : 07.10.09 - klo:22.40 »
Mutta mitä järkeä on asentaa Live-versio usb-tikulle, eikä oikeaa Ubuntua (niinkuin kiintolevylle)

Sillä sitten voi asentaa ubuntun esim. miniläppäriin, joissa ei ole optista-asemaa.
Muuta järkevää syytä en näe ubuntu live-tikun tekemisessä.

Et vai? Miten olisi se, että ei tarvitse polttaa levyä, kun tunnetusti välttämättä ei satu omistamaan CD-RW-levyjä. Entä, mitä itse teet, kun olet kaverin luona, ja hän kertoo haluavansa asentaa Ubuntun. Itseltäni ainakin löytyy live-Ubuntu 2 Gt:n mini USB-tikussa lompakosta.

(Tosin myös 'täysverinen' Ubuntu löytyy toiselta USB-tikulta, jossa on myös FAT-osio Windowseja varten. Omiin ratkaisuihini olen todella tyytyväinen.)

Enkö minä just niin sanonut???!!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Käytän sitä ubuntun asentamiseen.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

peran

  • Vieras
Vs: Usb tikun "mbr" sekaisin /Transcend 8G
« Vastaus #6 : 07.10.09 - klo:22.50 »
Enkö minä just niin sanonut???!!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Käytän sitä ubuntun asentamiseen.


Minä ymmärsin asian niin, että sitä voi käyttää asentamiseen koneisiin, joissa ei ole optista-asemaa.

En tiedä kumpi on oikeampi tulkinta tekstistäsi suomeksi, ehkä superoscar voi kertoa sen puolestamme, mutta se nyt tuli selväksi, ettet tarkoittanut rajata sitä romppu-asemattomiin.

Edit - Tarkemmin ajatellen en ymmärrä suomea.  :D
« Viimeksi muokattu: 07.10.09 - klo:22.54 kirjoittanut peran »