Kirjoittaja Aihe: Nautilus + WebDav = ongelmia  (Luettu 3451 kertaa)

Norppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Nautilus + WebDav = ongelmia
« : 15.04.06 - klo:14.42 »
Onkos täällä kukaan joutunut tappelemaan Nautiluksen (2.14.1) webdav-toiminnon kanssa?

Olen eräiden www-sivujen ylläpitäjä, jonka palvelimella siirryttiin jokin aikaa sitten ftp:stä webdavin käyttöön.

Nautiluksen kanssa on nyt tällainen ongelma: kun yritän logata webfolderiin (open location -> davs://eräs.palvelin.fi/jossain ) niin, ponnahtaa ikkuna kysymään tunnusta ja salasanaa "You must log in to access eräs.palvelin.fi:443/ www-sivujen ylläpito", eli tähän asti kaikki menee niinkuin pitääkin. No, annetaan kysytyt tiedot.

Avautuu neljä (4) ikkunaa, joissa yhdessä kysytään edelleen salasanaa kuten äsken ("www-sivujen ylläpito"), mutta kolmessa muussa kysytään: "You must log in to access tunnus@eräs.palvelin.fi:443/palvelin.fi juuri". No, näihinhän voi tietysti yrittää tuota tunnuksen salasanaa, mutta yllättäen täten ei pääse sen pidemmälle.
 
Ikkunoiden sulkeminen cancelia painamalla on sekin mukavaa, kun aina avautuu uusia ikkunoita 0-2kpl. No, noin parinkymmenen klikkauksen jälkeen kaikki salasanankyselyikkunat on suljettu ja Nautiluksessa näkyy kyllä webfolderin tiedostolistaus, mutta jos jotain tiedostoa klikkaa, niin johan hyppii taas lukuisia ikkunoita ruudulle kysellen salasanaa niin "www-sivujen ylläpidolle" kuin "juurellekin".
 
Windowsin puolella homma toimii ilman ongelmia, ja salasana on kyllä ihan oikein, joten siitä ei ole kyse. En tunne tätä webdavin tekniikkaa, mutta en ihmettelisi vaikka palvelimen päässäkin olisi säädöt jotenkin pielessä.

Kenelläkään vastaavia kokemuksia? Minusta toi homma näyttäisi kaatuvan siihen, että jostain syystä (Nautilus?) tämä haluaisi päästä käsiksi myös palvelimen juureen, vaikka tarkoitus olisi päästä vain oman tunnuksen hakemistoon?

Nyt on alla Dapper, mutta ongelma oli myös Breezyssä.

Tähän olisi mukava saada joku ratkaisu, koska nyt joutuu pakosti aina käyttämään Windowsia, kun sivuja pitää päivittää.

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Nautilus + WebDav = ongelmia
« Vastaus #1 : 15.04.06 - klo:19.14 »
Oletko koittanut konquerilla (kde:n tiedostoselain) jos sillä vaikka toimii?

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Norppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Re: Nautilus + WebDav = ongelmia
« Vastaus #2 : 16.04.06 - klo:14.37 »
Mjoo, Konquerilla näyttäisi toimivan todella nätisti. Mikäköhän tuon Nautiluksen kanssa sitten on, Googlettamalla ei tuntunut löytyvän muita, joilla olisi samanlaisia ongelmia.


Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Nautilus + WebDav = ongelmia
« Vastaus #3 : 16.04.06 - klo:18.08 »
Mjoo, Konquerilla näyttäisi toimivan todella nätisti. Mikäköhän tuon Nautiluksen kanssa sitten on, Googlettamalla ei tuntunut löytyvän muita, joilla olisi samanlaisia ongelmia.

Versio numerosta (2.14.1) päätellen sulla on dapper alla? Siihen ainakin tuli just jotain päivityksiä nautilukseenkin, jos vaikka auttaisivat.
Voi olla että se siitä korjaantuu päivitysten myötä (jollei niin ainahan voit tehdä bugi raportin siitä)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

JPK1990

  • Vieras
Re: Nautilus + WebDav = ongelmia
« Vastaus #4 : 16.04.06 - klo:18.26 »
Nautilus on niin syvältä että explorerin käyttäjät nauraa sille. Ihan oikeasti se on surkea verrattuna exploreriin. Tarkoitan siis että se on rajoittunut.
« Viimeksi muokattu: 16.04.06 - klo:18.28 kirjoittanut JPK1990 »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Nautilus + WebDav = ongelmia
« Vastaus #5 : 16.04.06 - klo:18.39 »
Nautilus on niin syvältä että explorerin käyttäjät nauraa sille. Ihan oikeasti se on surkea verrattuna exploreriin. Tarkoitan siis että se on rajoittunut.

niin kuin miten?
minä pidän nykyään nautiluksesta aika paljonkin, mutta toisaalta minä pidin myös GTK+:n vanhasta open-dialogista...
Janne

JPK1990

  • Vieras
Re: Nautilus + WebDav = ongelmia
« Vastaus #6 : 16.04.06 - klo:19.12 »
Nautilus on niin syvältä että explorerin käyttäjät nauraa sille. Ihan oikeasti se on surkea verrattuna exploreriin. Tarkoitan siis että se on rajoittunut.

niin kuin miten?
minä pidän nykyään nautiluksesta aika paljonkin, mutta toisaalta minä pidin myös GTK+:n vanhasta open-dialogista...

-avaa muulla sovelluksella hommasta puuttuu ominaisuus "käytä vain tällä kertaa".

-Firefoxin nautilus plugin ei näytä esikatselukuvia mitenkään kun taas lähes kaikissa muissa ohjelmissa se näkyy.
-Joskus plugin näyttää myös piilotiedostot ja siinä on sitten scroolaamista kun niitä ei voi piilottaa.

-Järjestää kuvakkeet oudosti/epätasaisin välein, ei osaa/ei piilottaa/piiloita pitkiä tiedostonimiä(makuasia).

-Selainlootan yläpuolella olevat palkit ovat hillittömän kokoisia(pienemmillä näytöillä) ja niitä ei voi järjestellä tiiviimmin eikä niiden kokoa voi säätää.

-Ei voi oikein säätään mitään ilman sorsiin sekaantumista.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Nautilus + WebDav = ongelmia
« Vastaus #7 : 16.04.06 - klo:19.45 »
-avaa muulla sovelluksella hommasta puuttuu ominaisuus "käytä vain tällä kertaa".

tämä on tietysti totta, mutta toisaalta minulla se on toiminut hienosti. en ole kertaakaan kaivannut "käytä vain tällä kertaa" optiota. ilmeisesti jotkut kaipaavat.

-Firefoxin nautilus plugin ei näytä esikatselukuvia mitenkään kun taas lähes kaikissa muissa ohjelmissa se näkyy.
-Joskus plugin näyttää myös piilotiedostot ja siinä on sitten scroolaamista kun niitä ei voi piilottaa.

tästä en kyllä tiedä, koska minulla ei ole mitään käsitystä mikä on firefoxin nautilus plugin.  miten se asennetaan ja kuinka sen saa käyntiin?

-Järjestää kuvakkeet oudosti/epätasaisin välein, ei osaa/ei piilottaa/piiloita pitkiä tiedostonimiä(makuasia).

kyllä nuo minulla ovat tasasisesti. tosin esikatselukuvat ovat eri kokoisia, koska kuvat ovat eri muotoisia, mutta nekin on kyllä keskitetty sivusuunnassa ja tasattu alalaidan mukaan korkeussuunnassa jos korkeus ei tule täyteen.

pitkiä nimiä se ei tosiaan katkaise, mutta eipä siihen ole ollut tarvettakaan, taas minun käytössäni.

-Selainlootan yläpuolella olevat palkit ovat hillittömän kokoisia(pienemmillä näytöillä) ja niitä ei voi järjestellä tiiviimmin eikä niiden kokoa voi säätää.

eivät ne minulla mitenkään ihmeellisen suuria ole, varsinkaan kun olen ottanut ne (minusta turhat) tekstit pois niitten ikonien alta. lisäksi niistä saa jokaisen halutessaan pois näkyvistä.

-Ei voi oikein säätään mitään ilman sorsiin sekaantumista.

voihan siitä säätää vaikka mitä, mutta ilmeisesti ei sinulle tarpeeksi.
Janne

JPK1990

  • Vieras
Re: Nautilus + WebDav = ongelmia
« Vastaus #8 : 17.04.06 - klo:10.41 »
Firefox nautilus "plugin" avautuu yleensä silloin jos lähettää kuvia jonnekkin selaimella kuten fotokioskiin tai irc-galleriaan. En ainakaan itse keksi mitä muuta sillä lähetettäisiin kuin kuvia. Lisäksi tässä "pluginissa" ei saa avattua tiedostoa, katsottua tiedoston ominaisuuksia, poistamaan, nimeämään uudelleen jne. Joten pitää katsoa joka tiedosto erikseen toisella nautilusikkunalla.

En löytänyt mistään säädintä työkalurivin kuvakkeiden tekstien piiloittamiseen vaikka itsekkin muistelin että sellainen olisi ollut  :-\