Kirjoittaja Aihe: MTV3 kotikatsomo...  (Luettu 23432 kertaa)

erkkiantero

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
MTV3 kotikatsomo...
« : 17.06.09 - klo:13.58 »
Help!
Olen yrittänyt saada MTV3 kotikatsomo toimimaan 9.04:ssä mutta tuloksetta...
Aina tulee ruutu jossa lukee Paikka ei löydetty !
Olen asentanut kaikenlaisia lisäosia mutta ei avaa ohjelmia...
Voisiko joku neuvoa?
Edellisissä jutuissa olevat neuvot kokeiltu!

Matu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #1 : 17.06.09 - klo:14.21 »
MTV3:n videot itsellä toiminut hyvin vlc:llä. Firefoxissa MediaPlayer Connectivity lisäosa käytössä, jolla videot avaan vlc:hen.

erkkiantero

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #2 : 20.06.09 - klo:07.11 »
Heti lähti pelittää, Kiitos!  :)

aapo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #3 : 29.08.09 - klo:21.37 »
MediaPlayer Connectivity käytössä ja osoittaa vlchen.
Kun otan tuolta www.katsomo.fi vaikkapa seitsemän uutiset, vlc käynnistyy ja siihen uutiset. Mutta pause ei toimi, eikä pysty kelaamaan suuntaan eikä toiseen, jos yrittää niin video vain häviää.

Käytössä ubuntu 9.04 ja vlc 0.9.9a. (Onko tässä vaiheessa firefoxin versiolla mitään merkitystä?)

Matu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #4 : 29.08.09 - klo:21.51 »
MediaPlayer Connectivity käytössä ja osoittaa vlchen.
Kun otan tuolta www.katsomo.fi vaikkapa seitsemän uutiset, vlc käynnistyy ja siihen uutiset. Mutta pause ei toimi, eikä pysty kelaamaan suuntaan eikä toiseen, jos yrittää niin video vain häviää.

Käytössä ubuntu 9.04 ja vlc 0.9.9a. (Onko tässä vaiheessa firefoxin versiolla mitään merkitystä?)


Se huono puoli on Vlc:ssä, että noita videoita ei pysty kelaamaan, vaan taphtuu juuri noin miten sanoit.

aapo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #5 : 29.08.09 - klo:22.20 »
Toimiiko jossakin toisessa ohjelmassa tuo kelaus?

Tuntuu, että noissa videoissa on joku tietty kohta, jossa aina katkaisee, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

mirkal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #6 : 04.09.09 - klo:19.15 »
Mullakin on toisten videoiden kanssa ollut ongelmia;
toiset pätkäsee aina samaan kohtaa, toiset puolestaan pyörivät alusta loppuun asti hyvin. En tiedä missä on ongelma  :-\

On kokeiltu kahdella eri Ubuntun versiolla, eri soitinten plugineilla Mozillassa, Media player connectivityllä... Ja kun se näyttäisi olevan jotenkin tietystä videosta kiinni.

Joskus pysähtyvät videot jatkavat muutaman minuutin sisällä pyörimistä, toisinaan niitä saa odottaa eikä mitään tapahdu.

Ratkaisua en tähän ole löytänyt, vaikka paljon olen asiaa lueskellut. Tuntuu että kaikilla joko toimii, tai ei ollenkaan.


Mirka

JMH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #7 : 22.09.09 - klo:18.32 »
^ Itselläni täsmälleen sama ongelma, eli MTV3:n videot näkyvät hyvin, mutta joskus pysähtyvät ja tosiaan aina samassa kohtaa. Itsellä videot eivät ole lähteneet pyörimään enää itsestään, vaan kun filmi pysähtyy, niin se sitten pysähtyy.

Ratkaisua en ole itsekään löytänyt.

J-P

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #8 : 22.09.09 - klo:18.51 »
Kuin myös minulla. Meinasin tehdä asiasta uuden topicin, mutta onneksi löytyi vanha. Mulla on siis VLC ja Media player connectivity

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #9 : 22.09.09 - klo:18.51 »
Toimisiko kaffeine-mozilla?

mirkal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #10 : 22.09.09 - klo:18.54 »
Okei, eli muillakin löytyy samaa ongelmaa videoiden katkeamisesta. Kuitenkin tästä on niin kovin vaikea löytää tietoa, itse en ole samaan ongelmaan aikaisemmin törmännytkään.

Eilenkin yritin katsoa Salkkareita, vaan jo heti alkumusiikissa video katkesi - ei auttanut buuttaukset eikä odottelut josko palvelussa olisi ruuhkaa. Ei vaan millään pyöri.  >:(

Vähän alkaa painaa kärsivällisyyden päälle, kun ei tahdo kunnollista ratkaisua ongelmaan löytyä. Varsinkaan nyt kun pois Suomesta asun, eikä tuo suomalainen TV näy täällä asti.

Itse olen joskus Kaffeinea kokeillut mozillassa, mutta jonkun näköinen ongelma siinäkin on ollut, kun en siihen jäänyt. En vain nyt muista tarkalleen mikä  :-\

mirkal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #11 : 22.09.09 - klo:19.19 »
Väliaikatietoa:

Kaffeine-plugin Mozillassa ja Salkkarit pyörii loistavasti. Ei pätkässyt samaan kohtaan, ja videoiden (ainakin lyhyt) pauselle laitto toimii.

Muut mozilla-player pluginit poistettu.


Näillä näkymin tämä toimii, jos ongelma jatkuu niin palaan takaisin asiaan.  ;)



Mirka

J-P

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #12 : 22.09.09 - klo:20.08 »
Joo määki:

Mulla kans kaffeine-plugini ja kaik katsomon palvelut pätkii niin per.....sti. Miten tuossa kaffeinessa saa säädettyä buffer-muistin kokoa. Epäilen vaan että johtuu siitä, ettei kokoajan tule "täydellä kaistalla" ja pysähtyy välillä puskuroimaan. Mullakaan ei siis oo mitään muita plugineja. Ja niin jos mahtaa johtua siitä ettei mulla ole w32codecseja asennettuna niin sanokaa ihmeessä.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #13 : 22.09.09 - klo:20.35 »
Mulla kans kaffeine-plugini ja kaik katsomon palvelut pätkii niin per.....sti. Miten tuossa kaffeinessa saa säädettyä buffer-muistin kokoa.

Settings -> xine-moottorin parametrit -> engine (vasemmalla olevasta listasta) -> Asiantuntija-asetukset
Kokeile vaikkapa asetuksia buffers.audio_num_buffers=4000 ja buffers.video_num_buffers=8000

Sitten on vielä media -> Asiantuntija-asetukset: network.bandwidth, mutta en ole varma, onko sillä vaikutusta mihinkään.

J-P

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #14 : 22.09.09 - klo:22.18 »
Kiitos noista ohjeista. Sain lopulta sen toimimaan kaffeinen kanssa kun iskin langattoman sijaa langallisen netin toimintaan. Vaikuttaa siltä että langaton netti tekee välillä pieniä pudotuksia jolloin puskuriaika kerkee kulua loppuun ja pitää puskuroida uudelleen.

mirkal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: MTV3 kotikatsomo...
« Vastaus #15 : 24.09.09 - klo:20.48 »
Meillä löytyy 100M netti, joten kaistan käyttö ei ole ongelma. Mitään asetuksia en kaffeinesta säädellyt, eikä noita w32codec:a ole asennettuna. Toimii edelleen moitteetta.  :)