Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaija & mp3 vinkki 9.04  (Luettu 2589 kertaa)

ubuntu asennettu eilen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Musiikkimaija & mp3 vinkki 9.04
« : 12.06.09 - klo:21.29 »
Jos oot asentanut uudelle koneelle etkä päivittänyt,  niin muista asentaa ubuntu-restricted-extras paketti muuten ei valikoissa näy MP3:sta!!! Meni muutama minuutti...Toi paketti vois ehkä olla "oletuksena"?? :)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Musiikkimaija & mp3 vinkki 9.04
« Vastaus #1 : 12.06.09 - klo:21.56 »
Toi paketti vois ehkä olla "oletuksena"?? :)

Valitettavasti ei taida voida... noita kun ei kaikkialla saa levittää. Suomessa vissiin kuitekin. ::)

Lainaus ko. paketin kuvauksesta.
Lainaus
Huomaa myös, että multiverse-ohjelmalähteestä asennettavat paketit ovat tekijänoikeudellisista tai juridisista syistä rajoitettuja joissain maissa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Musiikkimaija & mp3 vinkki 9.04
« Vastaus #2 : 12.06.09 - klo:22.35 »
Miksi mp3 kun on muitakin vaihtoehtoja käytettävissä, esim FLAC joka on huomattavasti parempi pakkaamiseen kuin mp3. Tai ogg.

Tuonkin ubuntu-restricted-extras paketin asentamisen on neuvottu esim, http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Suljetut_tiedostomuodot

Nuo ohjekirjat on kirjoitettu hyvästä syystä, joten niitä kannattaa lukaista aina silloin tällöin.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

ubuntu asennettu eilen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Musiikkimaija & mp3 vinkki 9.04
« Vastaus #3 : 12.06.09 - klo:23.16 »
Jep mä olen käyttänyt ubuntua noin vuoden ja nyt asensin uuteen tietsikkaan 9.04. Ubuntu.fi:stä ei ainakaan osunut silmiin tommosta...Ja ihan oikeesti tää on hyvä "käyttis" mutta pitäisi olla ihan oikeasti joku lista mistä löytyisi mikä paketti tai ohjelma tekee mitäkin. Tai mikä olis hyvä asentaa heti. Sitten toi ubuntu rupeaisi varmaan valtaamaan tilaa myös vähän heikommin tietotekniikka tunteville. Tai ihan rohkeasti pistää lataus pakettiin vähän enemmän tavararaa...
Kaikki mikä teille on peruskauraa, ei välttämättä ole sitä muille!!! ??? ???

Asensin juuri myös toiselle koneelle XP:en että kakarat saa pelata!! Ja kyllähän siellä samojen ongelmien kanssa painitaan..Ubuntu on muuten aika paljon nopeempi(ihan samat koneet) kuinkahan se vista????

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Musiikkimaija & mp3 vinkki 9.04
« Vastaus #4 : 12.06.09 - klo:23.38 »
Paketit gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse ja libmp3lame0 asentaminen riittää mp3 tuelle.
Itse en käytä ubuntu-restricted-extras pakettia, tästä paketista tulee liikaa turhaa tavaraa (minun käyttöön).

Lainaus
Miksi mp3 kun on muitakin vaihtoehtoja käytettävissä, esim FLAC joka on huomattavasti parempi pakkaamiseen kuin mp3. Tai ogg.

Suosittelen kuitenkin käyttämään avoimia formaatteja kuten gdm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_audio_codecs

Samalla videokoodekkien speksit, jos jotain kiinnostaa.  ;D
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_codecs
« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo:23.47 kirjoittanut Karvameduusa »

Storck

  • Vieras
Vs: Musiikkimaija & mp3 vinkki 9.04
« Vastaus #5 : 13.06.09 - klo:10.12 »
Jep mä olen käyttänyt ubuntua noin vuoden ja nyt asensin uuteen tietsikkaan 9.04. Ubuntu.fi:stä ei ainakaan osunut silmiin tommosta...Ja ihan oikeesti tää on hyvä "käyttis" mutta pitäisi olla ihan oikeasti joku lista mistä löytyisi mikä paketti tai ohjelma tekee mitäkin. Tai mikä olis hyvä asentaa heti. Sitten toi ubuntu rupeaisi varmaan valtaamaan tilaa myös vähän heikommin tietotekniikka tunteville. Tai ihan rohkeasti pistää lataus pakettiin vähän enemmän tavararaa...
Kaikki mikä teille on peruskauraa, ei välttämättä ole sitä muille!!! ??? ???


Olen käyttänyt äkspeetä ja visvaa - en ole huomannut kummassakaan mitään litään listaa mikä paketti tai ohjelma tekee mitäkin.

Nokian puhelimen kun ostat niin siinä on "lista" mukana.  ;) :D

Kyllä ne osuu silmin jos/kun/ja lukee ohjeet. Suomalainen mies ei tosin lue ohjeita ennen kuin jotain on JO tapahtunut, en minäkään niitä ole lukenut.  8)