Kirjoittaja Aihe: CD/DVD-aseman nopeus  (Luettu 3334 kertaa)

mies19

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
  • Mies 20 vuotta
    • Profiili
CD/DVD-aseman nopeus
« : 20.02.09 - klo:09.04 »
Ongelmana mulla on se että DVD-elokuvat pätkii ubuntussa. Olen kokeillut Elokuvasoitinta ja sitten VLC-playeriä jne., mutta kaikissa toisto pätkii.

Olen huomannut,että Ubuntu pyörittää levyä liian hitaasti jolloin toisto pätkii. Windowsissa levy pyöri niin lujaa kuin asema jaksoi pyörittää, mutta Ubntussa pyörii liian hitaasti.

Miten Ubuntussa voi säädellä CD/DVD aseman nopeutta?
Nyt se ainakin on liian hidas kun toistaa DVD-elokuvia.

Osaisiko joku auttaa?

CD/DVD asemani: LG GSA4167B

Lisää tietoa.......

Device managerissa on tämän cd/dvd-aseman kohdalla siellä properties-välilehdellä semmonen kohta ku storage.cdrom.read_speed. Tällä siis voi säätää sitä lukunopeutta, mutta mitä siihen pitäs laittaa kun se arvo on siinä tämmönen 8467 (0x2113)?

Jos joku on joskus näitä arvoja säätäny niin vois kerota mullekki.
« Viimeksi muokattu: 22.02.09 - klo:15.05 kirjoittanut mies19 »
:) :) :)

juyli

  • Vieras
Vs: CD/DVD-aseman nopeus
« Vastaus #1 : 22.02.09 - klo:19.24 »
Ongelmana mulla on se että DVD-elokuvat pätkii ubuntussa. Olen kokeillut Elokuvasoitinta ja sitten VLC-playeriä jne., mutta kaikissa toisto pätkii.

Enpä jaksa uskoa, että tuosta DVD/CD -aseman pyörimisnopeudesta homma on kiinni. Ethän käytä tarpeettomia työpöytätehosteita?
Koodia: [Valitse]
hdparm -i /dev/scd0 (ainoa DVD/CD -asema) kertoisi jo jotakin oleellista.
Joskus pätkiminen DVD:tä katsottaessa, saattaisi johtua esim. ongelmista äänien kanssa. Ehkä vlc-multimediasoittimen käynnistäminen komentoriviltä tarjoaisi tarvittavat virheilmoitukset ongelmien ratkaisemiseksi.