Kirjoittaja Aihe: [Ratkaisu]virtualbox toimimaan kernel 2.6.24-22-generic  (Luettu 1826 kertaa)

Jontzzu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Virtualbox saattaa herjata, kun yrität virtualisoida jotain. En muista tarkkaan mitä se valitti, mutta jotain tyyliin, että jotain pakettia ei ole asennettu ja se pitäisi asentaa. Paketinhallinnasta sieltä ei löytynyt tähän hetkeen mennessä sopivaa pakettia uusimpaan kerneliin 2.6.24-22-generic:iin.

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install virtualbox-ose-source
sudo m-a update
sudo m-a prepare
sudo m-a a-i virtualbox-ose
sudo /etc/init.d/vboxdrv restart

Jos tämä auttoi, älkää minua kiittäkö. Lainasin tämän täältä:
http://mcb.lessthanthree.se/?p=26

Halusin vain pistää tietoa leviämään ;)

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Vs: [Ratkaisu]virtualbox toimimaan kernel 2.6.24-22-generic
« Vastaus #1 : 30.11.08 - klo:15.09 »
Jeps, VB:n modulin päivitykset tulee aina pari päivää kernelin päivityksen jälkeen. Eilen piti sitten käytellä vanhempien läppäriä, kun ei millään muistunut mieleen, miten sen aikaisemmin samassa tilanteessa olen toimimaan saanut. Kokeilin sitten tuota ohjetta, mutten saanut toimimaan. Sitten boottasin koneen ja sitten päässä välähti grubin tullessa esille. Siinähän ne edelliset kernelin päivitykset ainakin itelläni näkyvät. Aina ennen olin tehnyt juuri niin, että valinnut grubista edellisen kernelin päivityksen, johon oli ne VB:n modulitkin. Ja kun VB:n uudet kernelin kanssa yhteensopivat modulit tulevat, niin käytetään taas niitä. Näin siis itse olen aina toiminut, kun kernelin päivitys on tullut, eikä VB:n uusia moduleita ole vielä tullut.