Kirjoittaja Aihe: telewell tw-ea501  (Luettu 7998 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
telewell tw-ea501
« : 22.07.07 - klo:23.54 »
eli tuollainen adsl modeemi olisi ja kohta lentää mäkeen jos en löydä ratkaisua...

eli kun laittaa selaimeen laitteen ip-osoitteen siis sen mikä näkyy ulos päin kaikista koneista pääsee käsiksi adsl- modeemin asetuksiin ja sen haluaisin pois olisiko ehdotuksia?

lisäksi en ole saanut reitityksiä toimimaan olen yrittänyt saada VNC:n ohjattua yhdelle koneelle jota joudun tarkkailemaan, mutta ei onnistu... en ole koskaan pitänyt telewelleistä ja taas joudun kärsimään noista rakkineista (kyseessä ei ole minun modeemi). Soneran kauppiaat pitäisi lopettaa, kun noita suosittelevat...

tw-ea501 tuo malli pitäisi olla oikein, mutta en aivan sata varma ole ja modeemi on paikassa johon en tähän kellon aikaan lähde seikkailemaan...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #1 : 23.07.07 - klo:00.40 »
eli tuollainen adsl modeemi olisi ja kohta lentää mäkeen jos en löydä ratkaisua...

eli kun laittaa selaimeen laitteen ip-osoitteen siis sen mikä näkyy ulos päin kaikista koneista pääsee käsiksi adsl- modeemin asetuksiin ja sen haluaisin pois olisiko ehdotuksia?

onko sinulla syy miksi haluat sen 'pois'?

lisäksi en ole saanut reitityksiä toimimaan olen yrittänyt saada VNC:n ohjattua yhdelle koneelle jota joudun tarkkailemaan, mutta ei onnistu...

ei onnistu vaikka olet... ?

en ole koskaan pitänyt telewelleistä ja taas joudun kärsimään noista rakkineista (kyseessä ei ole minun modeemi). Soneran kauppiaat pitäisi lopettaa, kun noita suosittelevat...

joskus moddemiaikoina ja isdn-aikoinakin telewellillä oli aika kurjia modeemeja, mutta minusta heidän adsl-modeeminsa ovat (usb-purkkeja lukuunottamatta) olleet varsin kelvollisia. itselläni on ollut jo kolme EA701 (jonka konffaus oli aika syvältä ja joka ei tarjonnut oikein mitään muuta kuin sen mitä moodeemi-nimityksestä voisi olettaa), EA716 joka oli erinomainen ja EA2000 joka on yhtä erinomainen kuin EA716, mutta jossa on tehokkaampi prossu ja wlan-tukiasema. ai juu, ja sukulaisilla on ainakin EA200 ja EA5xx, jotka nekin toimivat odotetusti.
Janne

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #2 : 23.07.07 - klo:06.28 »
Varsin kattavat ohjeet löytyy:

http://www.telewell.fi/

sivuilta.

JoniR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • Peugeot 206
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #3 : 23.07.07 - klo:10.56 »
en ole koskaan pitänyt telewelleistä ja taas joudun kärsimään noista rakkineista (kyseessä ei ole minun modeemi). Soneran kauppiaat pitäisi lopettaa, kun noita suosittelevat...

Tuolleen minäkin ajattelin kun ADSL-linja putosi kerran päivässä pois ja oli pakko ottaa töpseli pois tai painaa resettiä. Eräänä päivänä sitten päivitin siihen uuden firmwaren ja eipä oo sen jälkeen enää kaatuillut. Plussana(tai minuksena) tuli myös uusi hallinta ulkoasu.
Minun modeemi on siis Versio 1
-Joni

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #4 : 23.07.07 - klo:23.07 »
eli tuollainen adsl modeemi olisi ja kohta lentää mäkeen jos en löydä ratkaisua...
eli kun laittaa selaimeen laitteen ip-osoitteen siis sen mikä näkyy ulos päin kaikista koneista pääsee käsiksi adsl- modeemin asetuksiin ja sen haluaisin pois olisiko ehdotuksia?

onko sinulla syy miksi haluat sen 'pois'?
siis minusta olisi ihan kiva, jos kuka tahansa mistä tahansa ei löytäisi adsl-modeemin asetus sivua ainoastaan näppäilemällä selaimeen ip-osoitteen joka näkyy ulos päin. ihan tietoturvan kannalta ja toisekseen tahtoisin tuon portin 80 ohjata toisellaalle. lisäksi adsl modeemissa oli tuohon asti vakio salasanat ja tunnukset, koska kuvittelin että vain verkon sisästä pääsee noita muokkaamaan. tuon avullahan on todella helppo hyökätä koneelle, kun siitä näkee sisäverkon ip:n ja vielä jos sattuu olemaan versio joka toimii oikeasti voi availla portteja ja ohjata ne hyökättävälle koneelle. kysyisin vain kuinka moni tuollainen soneran antama laatikko on uudestaan konffattu oston jälkeen kun myyjä sanoo että sen vain lyöt seinään niin homma toimii. Siis tieto turvan takia. ja minusta tuollaisiin asetuksiin ei pitäisi päästä kuin verkon sisältä.

ei onnistu vaikka olet... ?
anteeksi huonosti kirjoitettu teksti johtui kellon ajasta siitä että olin tapellut sen rakkineen kanssa monta tuntia... vaikka eipä näin heti töiden jälkeen ajatus luista yhtään paremmin.

olen NAT:n asetuksissa yrittänyt reitittää portteja kyseiselle koneelle, vaikka laittaisi kaikki portit menemään sinne ei tuo vnc etene tai tuo asetus sivun näyttö häviä ymmärtääkseni portin 80 reititys muualle pitäisi riittää. toisekseen vaikka laittaa modeemin asetuksista ettei se kuuntele kyselyjä silti se antaa tuon sivun.

en ole koskaan pitänyt telewelleistä ja taas joudun kärsimään noista rakkineista (kyseessä ei ole minun modeemi). Soneran kauppiaat pitäisi lopettaa, kun noita suosittelevat...

joskus moddemiaikoina ja isdn-aikoinakin telewellillä oli aika kurjia modeemeja, mutta minusta heidän adsl-modeeminsa ovat (usb-purkkeja lukuunottamatta) olleet varsin kelvollisia. itselläni on ollut jo kolme EA701 (jonka konffaus oli aika syvältä ja joka ei tarjonnut oikein mitään muuta kuin sen mitä moodeemi-nimityksestä voisi olettaa), EA716 joka oli erinomainen ja EA2000 joka on yhtä erinomainen kuin EA716, mutta jossa on tehokkaampi prossu ja wlan-tukiasema. ai juu, ja sukulaisilla on ainakin EA200 ja EA5xx, jotka nekin toimivat odotetusti.
no itselleni sitten on osunut kaikki TW:n adsl:t maanantai tuotteita, koska jokaisessa on ollut vähintään pätkimistä hidasta käynnistymistä ja lisäksi todella monimutkainen ja mielestäni heikosti toimiva konffi.

ja mainittakoon että TW:n vanhat modeemit mielestäni pelasi ihan hyvin. (tosin käytin silloin windowssia)

Varsin kattavat ohjeet löytyy:

http://www.telewell.fi/
sivuilta.
anteeksi kun taas jätin paljon asioita mainitsematta, mutta kysyisistä ohjeista ei ollut silloin mitään apua. tai ainakaan niistä ohjeista jotka tuota asiaa koskivat.

jospa osasin kertoa nyt paremmin ja fiksummin asian... kyselkää lisää jos jotain tietoa pimitin....

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #5 : 24.07.07 - klo:00.15 »
siis minusta olisi ihan kiva, jos kuka tahansa mistä tahansa ei löytäisi adsl-modeemin asetus sivua ainoastaan näppäilemällä selaimeen ip-osoitteen joka näkyy ulos päin. ihan tietoturvan kannalta ja toisekseen tahtoisin tuon portin 80 ohjata toisellaalle.

en ole vielä törmännyt yhteenkään adsl-modeemiin jota pystyisi konfaamaan oletusasetuksilla ulkoverkon puolelta, enkä usko tämänkään olevan sellainen. jos on, niin laite on kieltämättä huono tai vähintään sen oletusasetukset ovat huonot.

kysyisin vain kuinka moni tuollainen soneran antama laatikko on uudestaan konffattu oston jälkeen kun myyjä sanoo että sen vain lyöt seinään niin homma toimii. Siis tieto turvan takia. ja minusta tuollaisiin asetuksiin ei pitäisi päästä kuin verkon sisältä.

ja sinäkö olet oikeasti päässyt tuon modeemin konffeihin käsiksi ihan oikeasti ulkoverkosta käsin? siis ei sisäverkosta ulkoisella IP-osoitteella, vaan nimenomaan kokonaan toisesta verkosta.

no itselleni sitten on osunut kaikki TW:n adsl:t maanantai tuotteita, koska jokaisessa on ollut vähintään pätkimistä hidasta käynnistymistä ja lisäksi todella monimutkainen ja mielestäni heikosti toimiva konffi.

:D
minusta telewellin purkeissa on nimenomaan ollut monipuolisin ja helpoin web-pohjainen käyttöliittymä. lukuunottamatt tietty EA701:tä jota konffattiin sarjakaapelin ja telnetin avulla.
Janne

JoniR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • Peugeot 206
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #6 : 24.07.07 - klo:09.30 »
ja sinäkö olet oikeasti päässyt tuon modeemin konffeihin käsiksi ihan oikeasti ulkoverkosta käsin? siis ei sisäverkosta ulkoisella IP-osoitteella, vaan nimenomaan kokonaan toisesta verkosta.

Anssista en tiedä, mutta minä olen muuten omaani konffannut kerran koulusta käsin. Emäntä soitti ja sano että netti ei toimi, siinä "kiireisenä" en kerennyt neuvoa missä reset on eli otin sit yhteyden koulun koneelta ja webconfin kautta resetoin purkin. :D
Eli tuo purkki on vakio asetuksilla tosi tietoturvaton.

Anssi: Oletko tutustunut tähän sivuun. http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Telewell/TW-EA501v3/TW-EA501v3index.htm

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #7 : 24.07.07 - klo:11.37 »
ja sinäkö olet oikeasti päässyt tuon modeemin konffeihin käsiksi ihan oikeasti ulkoverkosta käsin? siis ei sisäverkosta ulkoisella IP-osoitteella, vaan nimenomaan kokonaan toisesta verkosta.

Anssista en tiedä, mutta minä olen muuten omaani konffannut kerran koulusta käsin. Emäntä soitti ja sano että netti ei toimi, siinä "kiireisenä" en kerennyt neuvoa missä reset on eli otin sit yhteyden koulun koneelta ja webconfin kautta resetoin purkin. :D
Eli tuo purkki on vakio asetuksilla tosi tietoturvaton.

Anssi: Oletko tutustunut tähän sivuun. http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Telewell/TW-EA501v3/TW-EA501v3index.htm

en ole. Näyttää oikein hyviltä nuo ohjeet, kun vielä löytyisi nuo valikot modeemin asetuksista... tuosta on vissiin olemassa muutama eri versio. enkä nyt enää ole kyseisessä osoitteessa, mutta pitää tutkia asiaa töiden jälkeen jos veli muistaa laittaa ip:n, kun sitä kerran voi internetin yli säätää... :/ erittäin tieto turvaton laite vakiona. onneksi vahingossa tuon huomasin ei olisi tullut pieneen mieleenikään tuollainen älytön ominaisuus.
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:11.47 kirjoittanut Anssi »

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #8 : 24.07.07 - klo:11.43 »
:D
minusta telewellin purkeissa on nimenomaan ollut monipuolisin ja helpoin web-pohjainen käyttöliittymä. lukuunottamatt tietty EA701:tä jota konffattiin sarjakaapelin ja telnetin avulla.

no makuasioista voi vain kiistellä, ehkä olen itse liian yksinkertainen. toisaalta olen enemmän tutkaillut Wlan reitittimiä, kuin adsl purkkeja ja ne muutamat adsl purkit ovat olleet mielestäni paremmilla wep konffeilla varustettuja. ja ehkä vertasin enemmänkin niihin wlan reittittimien konffeihin.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: telewell tw-ea501
« Vastaus #9 : 25.07.07 - klo:11.40 »
mainittakooon että modeemi otti nyt jostain syystä tehdyt muutokset käyttöön en tiedä mikä sai sen toimimaan, kun olin jo luopunut toivosta... laite oli edellisen kerran bootattu edellisenä päivänä viimeisten muutosten jälkeen, joten en usko senkään olevan syynä, jos se ei vain satu olemaan vähän hidasta sorttia... :)

mutta toistaiseksi toimii, jospa tuolla mentäisiin uuden modeemin tuloon asti... (vaihdon syy ei edes ole tämä episodi vaan laitteen todella hidas linjan pystyyn nosto virtojen katkeamisen jälkeen saattaa mennä 20min, jos huono tuuri käy. soneran mukaan laite on ehjä ja linjassa ei ole vikaa. laite on saatu soneralta, joten se siitä takuusta.)

Kiitos kaikille kun jaksoitte auttaa, vaikka itselläni oli hiukan hermo tiukalla tuon vehkeen kanssa.

-edit-

niin se ilo oli aika lyhyt, kun laite pimeni keskiviikko iltana lopullisesti... no se siitä sitten.
« Viimeksi muokattu: 27.07.07 - klo:11.56 kirjoittanut Anssi »